Praattopic

Schakel het circuit even af voor wat sociaal onderhoud in de OT-hoek
Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1553
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: Praattopic

Bericht door Ruben » 01 okt 2017 22:57

Mooi dat het goed gaat met je werk Peter!

Zelf ben ik ook flink aan de bak nu, aangezien ik sinds 4 september 40 uur in de week stage moet lopen t/m 9 februari zit er voor mij ook een aardige beperking in de treinenhobby & de mastenhobby. Dat verschuift nu allemaal naar het weekend toe.

Ik probeer het nu vooral om de lijnen te documenteren en ze langs te rijden zoals ik dat nu de laatste weken heb gedaan met Vierverlaten-Robbenplaat, Oudehaske-Louwsmeer-Bergum en Oudehaske-Ens. Bij de eerste twee tochten had ik schitterend weer, maar bij de derde ben ik flink natgeregend, maar zoals ik dat ook zeg over de treinenhobby, is dat een risico van t vak.

Cheers Ruben.
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3820
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Praattopic

Bericht door Hans » 02 okt 2017 18:02

Wat een gaaf nieuws Peter!
Mooie positie, schik in het werk, salaris naar tevredenheid. Wat zal het een stuk prettiger zijn dat alle rompslomp is opgehouden en dat gewoon het leven van een werkende zijn ritme heeft gevonden. Belasting betalen is foeteren, maar beter dat dan al dat solliciteren. Goed om eens te horen dat lastige kwesties ook gewoon goed kunnen aflopen en dat je nog steeds af en toe een lijntje doet in het buitenland.

Eh, zei ik dat? :phew:
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3399
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Praattopic

Bericht door Peter » 05 okt 2017 23:37

Ik vind het echt fijn om weer gewoon aan het arbeidsproces te kunnen deelnemen, dat levert heel wat minder stress op dan alle rompslomp met de bijstand en de bijbehorende verplichtingen en een "werkcoach" waar je absoluut niets aan hebt. Deze baan heb ik volledig buiten het werkplein gevonden en heb ik door als zomerkracht mijn best te doen eigenlijk gecreëerd.

En verder blijf ik regelmatig een lijntje doen, nu zelfs een klein stukje Noord-Italië ;)

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3820
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Praattopic

Bericht door Hans » 16 jan 2018 12:48

Voor wie het nog niet gemerkt had (heel goed!), onze stylesheet op het forum is opnieuw voorzien van sectorspecifiek jargon.
Dat lag eraf sinds de update van enkele maanden geleden, maar het is inmiddels weer hersteld.

honda_power
middenspanning
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 mei 2017 22:43
Dichtstbijzijnde trafo: schagen

Re: Praattopic

Bericht door honda_power » 19 jan 2018 22:44

vandaag in de tuin nog wat gehobbyd omdat ik nog wat klimplanten in de tuin wil moeten ze wel wat hebben om tegen aan te klimmen dus beetje in zelfde stijl verder als mijn terras overkapping dus vrije inspiratie bokpaal gemaakt alleen nog wat draden en isolatoren monteren

Afbeelding

Afbeelding
er is maar 1theorie en dat is dat het in de praktijk nooit klopt

Gebruikersavatar
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 2491
Lid geworden op: 18 mei 2012 17:53
Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar

Re: Praattopic

Bericht door Shrek » 20 jan 2018 00:44

Leuk gevonden !

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3820
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Praattopic

Bericht door Hans » 20 jan 2018 20:55

Hahaha, kijk dit is nu een tuinornament waar je prinsheerlijk onder kan gaan zitten. :)
Best nog wel een idee trouwens, ik heb zelf ook nog een stuk of twaalf van die grote witte 400V isolators op grote haken in de boerderij liggen en onze vorige blauwe regen is ter aarde gestort door een gebrek aan leidraden. Ik zie een project aankomen.

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Praattopic

Bericht door BaDu » 22 jan 2018 13:53

Misschien handiger om gegalvaniseerd staaldraad te gebruiken dit geeft geen problemen met evt vergiftiging van je planten door koper-oxide. :DD
Daarnaast heeft staal een grotere treksterkte.
KML-generator generator

honda_power
middenspanning
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 mei 2017 22:43
Dichtstbijzijnde trafo: schagen

Re: Praattopic

Bericht door honda_power » 22 jan 2018 20:38

draden die ik nou heb gespannen is gegalvaniseerd staaldraad 3mm puur omdat ik niet aan dik koperdradd kon komen vind ik wel mooier en heb nog niet ergens gezien dat planten last hebben van koper
er is maar 1theorie en dat is dat het in de praktijk nooit klopt

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3820
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Praattopic

Bericht door Hans » 28 okt 2018 18:34

:wintracktong:

Ik ben lang niet zo goed als 'Zwolle', maar voor een eerste poging gaat het gif-animatie bouwen niet verkeerd.
Deze zit nu in het repetoir.

Plaats reactie