Het algemene weertopic

Schakel het circuit even af voor wat sociaal onderhoud in de OT-hoek
peter1954
middenspanning
Load: 27
Aangesloten op: 01 dec 2017 19:56
Favoriete mastsoort: Duitse masten

Re: Het algemene weertopic

Load door peter1954 » 15 dec 2017 19:07

michel voegde de load toe:
12 dec 2017 04:57
:love :love Ah Doetinchem-Hengelo in de sneeuw,gaaf!Desondanks dat je camera thuis lag is de kwaliteit van je mobiel ook niet te onderschatten.
Ik gok Mast 6 :phew: .En hierbij een aantal opnames in de Ablasserwaard van afgelopen zondag;gemaakt met de D5200.
Prachtige foto's.

Peter
380 kV + Netkaartcrew
Load: 2948
Aangesloten op: 07 dec 2011 20:02
Favoriete mastsoort: Donaumast
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Load door Peter » 26 dec 2017 22:17

Na 8 zonloze dagen heb ik hier in Almelo eindelijk weer een beetje zon gezien vandaag! Toch wel opvallend hoe somber het de laatste maanden is en in het bijzonder deze decembermaand. Nu is december toch al niet bepaald een zonmaand en dit jaar is er t.o.v. het langjarig gemiddelde wel heel weinig zon. De teller in Twente staat nu op 20,8 uur en de norm ligt op 46 uur. Met nog 5 dagen te gaan hebben we dus nog niet de helft van wat normaal is :!: Verder wordt dit dus de derde te sombere maand op rij en van de afgelopen 6 maanden waren er dan 5 te somber hier langs de oostgrens. Toch wel heel opvallend en ik kan het ook merken aan mezelf want ik ben gevoelig voor een te kort aan (dag)licht. Heb sinds eind oktober een nieuwe camera maar ik heb er in totaal nog geen 400 clicks opstaan en mooie zonfoto's heb ik er bijna nog niet mee kunnen maken...

BaDu
Globale moderator
Load: 1461
Aangesloten op: 18 mar 2014 13:55
Favoriete mastsoort: Deltamast
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Load door BaDu » 26 dec 2017 22:29

Inderdaad erg weinig zon, de opbrengst van mn zonnepanelen is om te huilen nog geen 25kWh op de teller voor december (tegen 45,5 in december vorig jaar).
KML-generator generator

Mark
Globale moderator
Load: 1155
Aangesloten op: 25 jan 2012 01:06
Favoriete mastsoort: Donaumast
Dichtstbijzijnde trafo: Spijkenisse
Leg galvanisch contact:

Load door Mark » 26 dec 2017 22:30

Het is inderdaad wel erg droevig weer. Vandaag ook eindelijk eens wat langer de zon gezien (eind van de middag wel weer regen) en ook van gebruik gemaakt om wat te wandelen.

Plaats load