Knarvel schreef:Maar Hans wil daar volgende week nog wat over opzetten...
Dat klopt, maar ik heb geen soort van briljante alle oplossende methode. Discussie zoals dit is noodzakelijk om tot een voorstel te komen. Meerdere mensen hebben ideeën waar we over kunnen praten, waarna een besluit kan komen datdaarna de netkaartbijbel in kan.
Overigens heeft de vergadering wel wat inzichten opgeleverd die hier ook toepasbaar zijn. Zie de netkaartbijbel en de notulen van de vergadering, beiden bereikbaar vanuit Schakelveld 51.
De nieuwe tekstballonnen gaan het mogelijk maken om uit een discreet aantal systemen te kiezen, zoals
AC 50Hz (de default als men die pulldown-instelling niet aanraakt), maar ook
AC 60Hz,
AC 16,7Hz voor de Bahnstrom en een aantal DC-systemen. Verder is er gedacht aan een splitsing tussen de naam van de verbinding als entiteit '
110 kV OspAstad - Beedorp (zwart)' en als verbinding '
110 kV Astad - Beedorp (zwart)'. Hiermee kan het probleem van "niet bestaande verbindingen" in opgedeelde exemplaren worden ondervangen zodat verbindingen altijd van station naar station blijven lopen in hun roepnaam.
Bij aanklikken zal de aard van het beestje of verbinding zich snel genoeg gaan openbaren.
Voor de namen van de stations in het kaartoverzicht is dat anders. Vanwege de spanning (110 kV is nu eenmaal 110 kV, welk systeem er ook gehanteerd wordt) is visueel onderscheid niet te doen. Dat is een gemaakte keuze: netspanning is de dominante maatgever en niet het systeem. Er zou iets kunnen worden aangevangen met de spanningspictogrammen, maar daar ben ik persoonlijk geen fan van. Die pictogrammen moeten gewoon de bedrijfsspanning en de transformatiestappen weergeven en verder geen informatie bevatten. We hebben die prachtige tekstballonnen niet voor niets.
De naam van Bahnstromstations voorzien van
BS klinkt werkbaar. We hebben immers in België ook SCNB-stations die het achtervoegsel
- infrabel dragen. Die voeren gewoon 70/15 kV zonder verandering van de frequentie, maar door in de naam te verduidelijken wat voor een station het is heb je in één keer overzicht. Er zijn geen eisen omtrent de syntax van stationsnamen, dus daar is alle vrijheid om met een elegante methode te komen.