Discussie / bug-report Netkaart V5 serie

Discussie over netkaarten, waaronder onze eigen HoogspanningsNet Netkaart
Gebruikersavatar
Johan
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 607
Lid geworden op: 12 sep 2014 20:15

Re: Discussie / bug-report Netkaart V5.0 'Databeest'

Bericht door Johan » 27 mei 2016 21:08

Gezien de situatie op Street View twijfelde ik er ook niet aan.

Ik vond het wel aardig dat Elia nog, ik denk oude gegevens, op de netkaart heeft staan.

Johan

Gebruikersavatar
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 2493
Lid geworden op: 18 mei 2012 17:53
Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar

Re: Discussie / bug-report Netkaart V5.0 'Databeest'

Bericht door Shrek » 27 mei 2016 22:38

Johan schreef:Gezien de situatie op Street View twijfelde ik er ook niet aan.

Ik vond het wel aardig dat Elia nog, ik denk oude gegevens, op de netkaart heeft staan.

Johan
Het net is dan ook geen eigendom van Elia. Maar het is wel een punt waar onze netkaart beter is dan de officiële

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Discussie / bug-report Netkaart V5.0 'Databeest'

Bericht door BaDu » 09 jun 2016 12:18

Inmiddels is Ruben heel druk bezig met het updaten van informatie in de ballonnen. Bijvoorbeeld de masten van 380kv Dodewaard Doetinchem zijn bijna volledig voorzien van alle informatie zoals hoogte, masttype, mastfunctie, bouwjaar en zelfs foto's waar beschikbaar.

Geweldige prestatie Ruben!!

Mocht je nou ook een bijdrage willen leveren aan het invullen van deze informatie? Dat kan! Maar dan moet je wel editor rechten hebben. Deze kan je krijgen door hieronder even een berichtje achter te laten, dan regelen we dat verder via PB.
KML-generator generator

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3404
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Discussie / bug-report Netkaart V5.0 'Databeest'

Bericht door Peter » 09 jun 2016 13:08

Ik heb nog wel ergens een excelbestand met de masttypen van Dtc - Hgl en Zl - Hgl, destijds gebruikt voor het 3D masten project dus mocht iemand die kunnen gebruiken. Verder wil ik natuurlijk voor wat betreft Twente ook een bijdrage leveren en een deel van het fotowerk voor mijn rekening nemen

Gebruikersavatar
Knarvel
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1184
Lid geworden op: 29 apr 2012 18:19
Dichtstbijzijnde trafo: Waarderpolder

Re: Discussie / bug-report Netkaart V5.0 'Databeest'

Bericht door Knarvel » 09 jun 2016 13:22

Ideetje / vraagje omtrend het invoeren van veel identieke gegevens. Alle masten van een lijn zijn in principe van hetzelfde type, zou het mogelijk zijn voor een lijn waar we aan beginnen een aantal vaste waarden in te voeren die dan naar alle masten van deze lijn ingevuld worden?
Dan hoef je daarna alleen nog de afwijkende objekten in te voeren, en gaat het vullen van de balonnen stukken sneller.

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Discussie / bug-report Netkaart V5.0 'Databeest'

Bericht door BaDu » 09 jun 2016 13:33

Natuurlijk kan dat, ik kan een query draaien op alle masten behorende bij een verbinding.
Daarmee zijn alle waarden in te vullen.
Helaas is dat alleen direct op de database met een sql-query mogelijk. Iets wat alleen ik kan op het moment.
Het is ook gevaarlijk, reeds bestaande info kan maar zo gewist worden. Verder wordt het log-veld (waarin de wijzigingen op dat record worden bijgehouden) daarmee niet bijgewerkt.

Kortom het kan maar vereist grote nauwkeurigheid en mijn inzet (die ik wel wil, maar niet altijd kan leveren ivm drukte en vakanties).

Maar ik kan natuurlijk altijd wat doen, dus geef aan welke waarden je bij welke verbinding standaard wilt hebben ingevuld en ik kijk wat ik kan doen.
KML-generator generator

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Discussie / bug-report Netkaart V5.0 'Databeest'

Bericht door Hans » 09 jun 2016 14:27

Ruben, inderdaad de complimenten voor het stukje nijverheid.
In de whatsappgroep hadden we het er al even over, Tom heeft een uitstekend stuk documentatie neergezet over het 110 kV-gebied en Brabant. De leeftijden kunnen we daar voor het hele 110 kV-gebied netjes uit opdiepen. Ook enkele onderliggende vraagstukken zoals hoe we moeten omgaan met verbindingen die pas later op hun ontwerpspanning werden gebracht hebben we kort genoemd.

Ondergetekende was/is nog bezig met het sluiten van de grensoverschrijdende 380 kV-ringen (en dat valt niet mee nu ik eenmaal in het Rührgebiet ben aanbeland), maar het inkloppen van data binnen de eigen landsgrenzen zal ook hier weer prioriteit krijgen. Lijn per lijn aanpakken en de administratie op orde houden is wel belangrijk.

Automatisch informatie toevoegen aan alle masten van een verbinding, zoals Knarvel zegt, heeft een paar bezwaren los van de techniek. We onderscheiden ook steun- en hoekmasten en de verschillende masthoogten vereisen bijna voor ieder exemplaar maatwerk. Voor lange, gelijkvormige en meestal oude, rechtdoor lopende verbindingen kan het handig zijn (Hoogeveen-Veenoord, Gasselte-Hunze, Kattenberg-Apeldoorn, dat soort lijnen), maar voor complexe verbindingen met inlussingen en meerdere circuitwisselingen door aftakken of onderbrekingen weet ik niet of batch informatie toekennen opweegt tegen wat extra maatwerk.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Ot
Actief in het mainsite team
Berichten: 561
Lid geworden op: 11 dec 2011 21:59
Dichtstbijzijnde trafo: zwolle weteringkade

Re: Discussie / bug-report Netkaart V5.0 'Databeest'

Bericht door Ot » 09 jun 2016 21:37

Ja ik kom er wel weer bij hoor.
Maar moeten we niet ook eerst bij de centrales en de productie icoontjes aan de slag? Dat was toch ook de bedoeling om te gaan uit werken?
50 kV | DENK aan de kleintjes! STOP het UITRUIL BEGINSEL!!

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Discussie / bug-report Netkaart V5.0 'Databeest'

Bericht door BaDu » 09 jun 2016 22:21

Ot schreef:Ja ik kom er wel weer bij hoor.
Maar moeten we niet ook eerst bij de centrales en de productie icoontjes aan de slag? Dat was toch ook de bedoeling om te gaan uit werken?
Klopt, maar dat is iets waar nog wat ontwikkeling voor nodig aan de serverzijde. Het werk waar Ruben mee bezig is is nu al geïmplementeerd in v5.0. De productie eenheden moeten nog een tabel, iconen, een boomstructuur en balonnen krijgen en niet te vergeten een importmogelijkheid.
Maar inderdaad het uitwerken van de iconen is dus ook een van die taken.
KML-generator generator

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1554
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: Discussie / bug-report Netkaart V5.0 'Databeest'

Bericht door Ruben » 12 jun 2016 14:17

Inmiddels is Dodewaard - Doetinchem klaar qua info en zijn her en der al foto's toegevoegd (ook met goedkeur van Michel). Nu is Nijmegen - Langerak aan de beurt nu ik toch alle masten op de foto heb. Alleen heb ik daar nog een beetje info van nodig voor wat betreft de verschillende masttypes en hoogtes (weet die alleen van de S+0).

Cheers Ruben.
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Plaats reactie