Hete hoogspanningsmasten (oftewel het kalendertopic)

Schakel het circuit even af voor wat sociaal onderhoud in de OT-hoek
Peter_S
110 kV
Berichten: 120
Lid geworden op: 01 sep 2014 21:40

Re: Hete hoogspanningsmasten (oftewel het kalendertopic)

Bericht door Peter_S » 28 nov 2015 21:54

Leuk idee die kalender. Wordt het een verjaardagskalender of wordt het een jaarkalender? Het uitgewerkte blad van april doet mij denken aan een verjaardagskalender.

Probeer S.V.P. wel een logisch formaat, te denken valt aan A4 of A3, aan te houden zodat je hem gemakkelijk kunt printen.

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Hete hoogspanningsmasten (oftewel het kalendertopic)

Bericht door BaDu » 29 nov 2015 11:19

Ow, een week of maand kalender? Ik zat met een scheurkalender in mijn hoofd.
De mast van de dag, het station van de week, de lijn van de maand, de netbeheerder van het kwartaal enz.

Nee, grapje, maar wel echt een goed idee
KML-generator generator

Gebruikersavatar
Ot
Actief in het mainsite team
Berichten: 561
Lid geworden op: 11 dec 2011 21:59
Dichtstbijzijnde trafo: zwolle weteringkade

Re: Hete hoogspanningsmasten (oftewel het kalendertopic)

Bericht door Ot » 29 nov 2015 19:34

BaDu schreef:De mast van de dag, het station van de week, de lijn van de maand, de netbeheerder van het kwartaal enz
Nu je het zegt, het had ook doodsimpel gekund om twaalf oude Masten van de Maand te nemen van een jaar eerder ofzo. Die hebben we gewoon al klaar staan in een rubriek die al jaren lang bestaat. Helemaal niet aan gedacht, wat we eigenlijk al niet allemaal zomaar hebben.
50 kV | DENK aan de kleintjes! STOP het UITRUIL BEGINSEL!!

Gebruikersavatar
Ot
Actief in het mainsite team
Berichten: 561
Lid geworden op: 11 dec 2011 21:59
Dichtstbijzijnde trafo: zwolle weteringkade

Re: Hete hoogspanningsmasten (oftewel het kalendertopic)

Bericht door Ot » 17 dec 2015 14:38

de opmaak en de lay out blijft ongeveer zoals de poging van vorig jaar.
Hans kwam ermee om de groene band op het datumblad naar blauw te veranderen zodat het er rustiger uitziet en dat vind ik ook dus dat doen we dan, maar verder is het heel makkelijk en hoef ik niet eens veel te doen.

heeft iemand nog een mooie foto van een dennenboommast in de sneeuw voor de maand december?
50 kV | DENK aan de kleintjes! STOP het UITRUIL BEGINSEL!!

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Hete hoogspanningsmasten (oftewel het kalendertopic)

Bericht door Hans » 23 dec 2015 21:44

Zoals vervolgd in het topic op het vorige platform: Tom heeft er eentje laten zien van een prachtige dennenboommast in de rijp van 22 december 2007 en ik heb ook Ruben nog gevraagd naar wat die nog had liggen uit Twente.
Jij had de voorkeur uitgesproken in de richting van de foto van Tom en ik denk dat ik mee ga in die keuze, want die mast is nog in gebruik voor zijn ontwerpspanning. Daarmee houden we twee stuks van 220 kV in de kalender.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Ot
Actief in het mainsite team
Berichten: 561
Lid geworden op: 11 dec 2011 21:59
Dichtstbijzijnde trafo: zwolle weteringkade

Re: Hete hoogspanningsmasten (oftewel het kalendertopic)

Bericht door Ot » 24 dec 2015 16:12

ik laat het grootste deel van de opmaak zoals hij is. Dat klinkt lui maar eigenlijk hebben we het werk vorig jaar al bijna gedaan dus daar hebben we nu fijn geluk mee. We hadden dat pijltje dat naar de foto wijst al groen gemaakt en de balk op het datumblad is blauw, en ik vind het goed dat de getallen niet bij de punten op de klokgetallen staan. Als je zegt dat het niet te doen is om dat allemaal uit te zoeken dan zal je wel gelijk hebben.
De stans gaatjes die we vorig jaar hadden haal ik wel weg want die zijn eigenlijk niet nodig behalve op het titel blad.

Alleen in december staat de foto er nog niet, als ik die heb zijn we eigenlijk klaar en gaan we het halen voor nieuw jaar.

@hans, voor de 11 maanden die nu klaar zijn kloppen alle klokgetallen en circuitkleuren toch al? Want als die klaar zijn dan zijn de datumbladen al helemaal klaar.
50 kV | DENK aan de kleintjes! STOP het UITRUIL BEGINSEL!!

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Hete hoogspanningsmasten (oftewel het kalendertopic)

Bericht door Hans » 24 dec 2015 20:41

@Ot: Ja, die kloppen al.
Als het goed is hebben we alle bordjes en klokgetallen in orde, en eventueel voor december (die foto van Tom wordt het waarschijnlijk) is het alsnog snel klaar te maken, dus de datumbladen kan je wat mij betreft opleveren. De teksten voor de fotobladen zijn voor januari t/m november ook gereed. Ik vraag Tom wel naar die foto die hij liet zien in dit topic voor de verhuizing en dan hoor je ervan.

Het was trouwens nog een hele toer om twaalf masten uit te zoeken die gezamenlijk voldeden aan wat we allemaal wel niet als eis stelden.

Verschillende spanningen: alle vijf bovengrondse netspanningen zijn vertegenwoordigd
Verschillende concessies: er is gepoogd de zo aan te duiden Ot&Nien-bias te vemijden
Verschillende mastmodellen: alle belangrijke mastmodellen zijn vertegenwoordigd, van portaalmast tot deltamast, van donaumast tot hamerkop, van tonmast tot tweevlaksmast
Verschillende leeftijden: verbindingen tussen 1929 en 1995 zijn vertegenwoordigd
Spannende circuitkleuren: buiten zwart en wit hebben we ook rood, oranje, geel, blauw, paars en grijs
Een praatje bij het plaatje: ook nog verbindingen waarover met ten hoogste drie zinnen een korte samenvatting, eigenaardigheid of markant gegeven kan worden verteld
Seizoensgang: er is gepoogd om bij dit alles ook nog met de foto's de jaarlijkse seizoensgang enigszins te volgen (en dat betekent soms op zoek naar winterfoto's)
Resolutie: op twee stuks na is de resolutie goed tot uitstekend te noemen
Verschillende fotografen: er is bij dat alles ook nog geprobeerd om te voorkomen dat de halve kalender door één fotograaf beheerst wordt. Nu zijn het er zeven.

Even het ego oppompen: als je dat allemaal wil combineren, dan moet je een aardig goeie kennis hebben van het hoogspanningsnet en alles wat daarin te vinden is.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Ot
Actief in het mainsite team
Berichten: 561
Lid geworden op: 11 dec 2011 21:59
Dichtstbijzijnde trafo: zwolle weteringkade

Re: Hete hoogspanningsmasten (oftewel het kalendertopic)

Bericht door Ot » 27 dec 2015 20:01

Dat is niet makkelijk geweest want je hebt er toch zelfs een tabel van gemaakt in excel om te zien of alle dingen klopten met wat er allemaal was vereist? daarom ben ik best wel trots ben dat je de foto van de hamerkop die Peter had gemaakt is geruild tegen eentje die ik heb gemaakt terwijl op beide foto's de bomen kaal zijn maar omdat er anders teveel foto's van dezelfde personen in zouden komen.

Maar de circuitkleuren worden nog beter want als Ruben gelijk heeft met oktober tussen Woudhuis en Hattem en dat die rood en groen is, dan is er zelfs ook een groen circuit. En dan hebben we gewoon alle negen mogelijke kleuren

Leuk dat Tom die foto met de rijp opstuurde. dank je wel voor het doorsturen. Ik heb nu twaalf datumbladen en twaalf foto bladen en een voorkant en een achterkant dus het gaat lukken. Moet er nog iets anders in, nee toch?
50 kV | DENK aan de kleintjes! STOP het UITRUIL BEGINSEL!!

Gebruikersavatar
Ot
Actief in het mainsite team
Berichten: 561
Lid geworden op: 11 dec 2011 21:59
Dichtstbijzijnde trafo: zwolle weteringkade

Re: Hete hoogspanningsmasten (oftewel het kalendertopic)

Bericht door Ot » 06 jan 2016 20:16

het maken van de PDF bestanden is niet zo heel makkelijk als ik dacht want we moeten er ook aan denken dat als je dubbelzijdig wil printen dat het goede blad aan beide kanten van het papier terechtkomt.
En ik geloof dat hans het ook een beetje druk heeft met andere dingen sinds zondag.

Dus de kalender komt een week later denk ik, als we de twee problemen hebben opgelost. Maar hij is zo goed als klaar dus hij komt er echt
50 kV | DENK aan de kleintjes! STOP het UITRUIL BEGINSEL!!

Peter_S
110 kV
Berichten: 120
Lid geworden op: 01 sep 2014 21:40

Re: Hete hoogspanningsmasten (oftewel het kalendertopic)

Bericht door Peter_S » 06 jan 2016 22:25

Ot, als je de goede programmatuur hebt stelt het maken van een pdf geen sikkepit voor. Effe een paar vinkjes zetten en klaar is Ot.

Wat betreft het printen, ook hiervoor geldt weer met de juiste programmatuur stelt het werkelijk geen donder voor.

Begrijp ik trouwens goed dat de plaatjes alsmede het calendarium inmiddels klaar zijn? Als je wilt kun je mij via we-transfer een bestand mailen waarna ik kan proberen om een en ander af te drukken.

Plaats reactie