Foto van hoog- en middenspanningsobjecten gemaakt die je wilt delen met het forum? Plaats 'm hier
-
Shrek
- Berichten: 2496
- Lid geworden op: 18 mei 2012 17:53
- Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar
Bericht
door Shrek » 27 aug 2014 21:52
Powerlion schreef:Wanneer worden die 380kV masten dan geverfd? Die kunnen we niet echt voor een lange tijd missen he?
Jawel, het hele net is N-1 redundant. Dat wil zeggen dat er telkens 1 380kV-lijn gemist kan worden.
Natuurlijk zit je tijdens die werken dan wel met een kritieke situatie waarbij er elders niet te veel mag mislopen. Maar in de zomer kan dat allemaal ingepland worden.
http://www.elia.be/nl/grid-data/interco ... smissienet
Vandaag zijn ze dus aan het schilderen op Meerhout-Van Eyck
-
Powerlion
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 20 okt 2012 11:49
- Dichtstbijzijnde trafo: Lint
Bericht
door Powerlion » 27 aug 2014 21:55
Juist, met de ringstructuur en zo...
30/09/2014 03/10/2014 D&N LINT (B) - MERCATOR (B) 380 Geplande Werken Elia
Die ga ik in't oog houden. :p
-
Zuydkamp
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 16 aug 2014 21:39
Bericht
door Zuydkamp » 27 aug 2014 21:59
Om de hoeveel jaar worden hoogspanningsmasten ongeveer geverfd? Ik ben ook zeer benieuwd hoe lang het duurt om zo'n mast te schilderen.
Trouwens: ferme verfploegen moeten dat zijn, daar in Kaprijke moeten ze met bijna 30 man geweest zijn. Ik denk ook niet dat er in Vlaanderen zoveel firma's te vinden zijn die dit soort nichewerk doet. Dus een paar ploegen zullen letterlijk overal in het land komen. Interessant artikel van iemand die dat doet (toevallig ook van de firma Iris, dus misschien staat hij wel ergens op de foto's ):
http://www.gva.be/cnt/aid1078159/specia ... gsschilder.
-
Zuydkamp
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 16 aug 2014 21:39
Bericht
door Zuydkamp » 27 aug 2014 22:05
Shrek schreef:Powerlion schreef:Wanneer worden die 380kV masten dan geverfd? Die kunnen we niet echt voor een lange tijd missen he?
Jawel, het hele net is N-1 redundant. Dat wil zeggen dat er telkens 1 380kV-lijn gemist kan worden.
Natuurlijk zit je tijdens die werken dan wel met een kritieke situatie waarbij er elders niet te veel mag mislopen. Maar in de zomer kan dat allemaal ingepland worden.
http://www.elia.be/nl/grid-data/interco ... smissienet
Nochtans, als pakweg de lijn Rodenhuize-Horta plat gaat zou ik niet welke lijnen als alternatief kunnen dienen. Tenzij de andere draad aan dezelfde mast. Die drie masten moeten trouwens ook nog geschilderd worden (zie post 'land van Stevin').
-
Shrek
- Berichten: 2496
- Lid geworden op: 18 mei 2012 17:53
- Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar
Bericht
door Shrek » 28 aug 2014 13:07
Zuydkamp schreef:Nochtans, als pakweg de lijn Rodenhuize-Horta plat gaat zou ik niet welke lijnen als alternatief kunnen dienen. Tenzij de andere draad aan dezelfde mast. Die drie masten moeten trouwens ook nog geschilderd worden (zie post 'land van Stevin').
Het gaat inderdaad altijd per draadstel. Men schildert eerst de ene kant van de mast en daarna de andere.
Maar als het echt moet kan de elektriciteit nog altijd rond via Frankrijk of door het 150kV-net vloeien.
-
Shrek
- Berichten: 2496
- Lid geworden op: 18 mei 2012 17:53
- Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar
Bericht
door Shrek » 31 aug 2014 15:39
Zuydkamp schreef:Om de hoeveel jaar worden hoogspanningsmasten ongeveer geverfd? Ik ben ook zeer benieuwd hoe lang het duurt om zo'n mast te schilderen.
Trouwens: ferme verfploegen moeten dat zijn, daar in Kaprijke moeten ze met bijna 30 man geweest zijn. Ik denk ook niet dat er in Vlaanderen zoveel firma's te vinden zijn die dit soort nichewerk doet. Dus een paar ploegen zullen letterlijk overal in het land komen. Interessant artikel van iemand die dat doet (toevallig ook van de firma Iris, dus misschien staat hij wel ergens op de foto's ):
http://www.gva.be/cnt/aid1078159/specia ... gsschilder.
Dat weet ik niet, ik zou zeggen: vraag het is aan de schilders zelf
-
Zuydkamp
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 16 aug 2014 21:39
Bericht
door Zuydkamp » 31 aug 2014 16:39
Ik heb ze alvast niet meer gespot. Dus het verven moet vrij snel gebeuren. Nu bevat een vakwerkmast ook relatief weinig materiaal dat geverfd kán worden.
-
Knarvel
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: 29 apr 2012 18:19
- Dichtstbijzijnde trafo: Waarderpolder
Bericht
door Knarvel » 31 aug 2014 23:16
Zuydkamp schreef: Trouwens: ferme verfploegen moeten dat zijn, daar in Kaprijke moeten ze met bijna 30 man geweest zijn.
Hier zie je een verfploeg in Duitsland aan het werk, ze zijn precies met z'n drieen. Overigens verbaast het mij dat ze precies boven elkaar werken, dat moet voor de laagste schilder geen pretje zijn...
- Mast nabij station Gronau - Westfalen
- DSCN0973.jpg (120.65 KiB) 8188 keer bekeken
-
Shrek
- Berichten: 2496
- Lid geworden op: 18 mei 2012 17:53
- Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar
Bericht
door Shrek » 31 aug 2014 23:42
Knarvel schreef:Zuydkamp schreef: Trouwens: ferme verfploegen moeten dat zijn, daar in Kaprijke moeten ze met bijna 30 man geweest zijn.
Hier zie je een verfploeg in Duitsland aan het werk, ze zijn precies met z'n drieen. Overigens verbaast het mij dat ze precies boven elkaar werken, dat moet voor de laagste schilder geen pretje zijn...
DSCN0973.jpg
Op het linkse draadstel zit waarschijnlijk nog gewoon 380kV. Eventjes aan de andere kant gaan schilderen zit er dus niet in
-
Powerlion
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 20 okt 2012 11:49
- Dichtstbijzijnde trafo: Lint
Bericht
door Powerlion » 08 mar 2015 10:03
Vandaag breng ik een bezoekje aan het nieuwe Deurganckdok in de Antwerpse haven. Daar zijn natuurlijk allerlei leuke crossingmasten te zien, maar het dok zelf is ook wel best indrukwekkend. Een aanrader voor wie in de buurt woont. Vandaag laatste kans om het leegstaand dok te bezoeken, nadien laten ze het vollopen.