Driedimensionale mastmodellen

Is een hoogspanningsmast voor jou meccano next level? Kan je goed modelleren? Heeft de netfrequentie geen geheimen meer voor jou? Welkom in de doe-het-zelf hoogspanningshoek
Gebruikersavatar
Wattson
laagspanning
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 dec 2014 14:10

Re: Driedimensionale mastmodellen

Bericht door Wattson » 21 jul 2015 23:31

Bedankt voor de info en tip heb het modelletje er uitgehaald.

Gebruikersavatar
Wattson
laagspanning
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 dec 2014 14:10

Re: Driedimensionale mastmodellen

Bericht door Wattson » 25 jul 2015 23:20

Voor de liefhebber heb ik een klein demo filmpje online staan. Best bekeken met een vr bril of googlecardboard.
https://youtu.be/MgXBPTHq47Y

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3820
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Driedimensionale mastmodellen

Bericht door Hans » 18 apr 2016 14:55

Even dit onderwerp weer afstoffen.

Peter, Ruben, Max, Bas380. Enkele jaren geleden was er een mooi project met het maken van 3D modellen die tot nu toe nog steeds staan te pronken in Google Earth. Maar toen ik er vandaag eentje wilde downloaden voor toepassing binnen het jubileumgebeuren van ZL-MEE-EEMS, bleek dat Google Warehouse inmiddels ook zelfs zijn eigen warehouse op z'n gat heeft gegooid. Met andere woorden, het lukt niet meer om een model te downloaden.

Ik was van plan om van zowel Zwolle-Meeden alsook Meeden-Eemshaven in ieder geval een steunmast S+0 en een HB+0 hoekmast als 3D-model vrij te geven via de jubileumsite. Dan is dit mooie mastontwerp als twee-eenheid in een open bestandstype, desnoods converteerbaar, in ieder geval in de toekomst in hoofdlijnen voor iedereen die maar wil beschikbaar. En verder staat het natuurlijk ook leuk om te kunnen bieden als goodie bij de viering, credits uiteraard gewaarborgd.

Echter, momenteel heb ik alleen een bestand S+6 van Zwolle-Meeden in bezit.
Heeft een van jullie nog de sketchup-bestanden bewaard van een S+0 en HB+0 mammoetmast en Zwolle-Meedenmast?
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3399
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Driedimensionale mastmodellen

Bericht door Peter » 18 apr 2016 17:05

Ik heb alles nog op de harde schijf staan, maar ik moet ze alleen nog even uitzoeken. Komt goed

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1553
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: Driedimensionale mastmodellen

Bericht door Ruben » 18 apr 2016 17:21

Ik heb alle tekeningen op de harde schijf staan, gesorteerd op lijn. Dus Zwolle-Meeden-Eemshaven heb ik alle tekeningen in ieder geval nog in mijn bezit, denk dat Peter dan inderdaad de 3D-modellen heeft.

Cheers Ruben.
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Driedimensionale mastmodellen

Bericht door BaDu » 18 apr 2016 19:52

Hans schreef:Even dit onderwerp weer afstoffen.

Peter, Ruben, Max, Bas380. Enkele jaren geleden was er een mooi project met het maken van 3D modellen die tot nu toe nog steeds staan te pronken in Google Earth. Maar toen ik er vandaag eentje wilde downloaden voor toepassing binnen het jubileumgebeuren van ZL-MEE-EEMS, bleek dat Google Warehouse inmiddels ook zelfs zijn eigen warehouse op z'n gat heeft gegooid. Met andere woorden, het lukt niet meer om een model te downloaden.
Het warehouse bestaat nog, maar Google heeft het product sketchup vorig jaar (of war het 2014) verkocht aan Trimble.
Daarmee is ook het warehouse op een ander adres terecht gekomen.
Onze modellen staan op deze plek
KML-generator generator

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Driedimensionale mastmodellen

Bericht door BaDu » 18 apr 2016 19:55

Overigens zit ik te denken aan een KMZ bestand met de hele lijn incl. modellen en foto's van iedere mast.
Ik weet alleen niet of ik daar nog aan toe kom gezien de drukke tijden op het werk en alle projecten langs de zijlijn.

We hebben modellen van, ik dacht, alle masten, maar niet van de stations (vrijwilligers?)
De foto's zijn op komst, dus willig kan het best wat worden.
.
KML-generator generator

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3820
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Driedimensionale mastmodellen

Bericht door Hans » 18 apr 2016 22:15

Ruben en Peter, dank.

@BaDu: De gehele lijn als KMZ-bestand, inclusief wat foto's en modellen en dan binnen te halen voor de liefhebber? Dat zou natuurlijk briljant zijn. Die datum van 01 mei als harde deadline is helemaal geen harde deadline. Het is simpelweg alleen de datum waarop de jubileumsite online gaat. Er kunnen ook daarna nog gerust aanvullingen komen, want ik was niet van plan om op 01 juni alles weer op zwart te gooien. Na het verlopen van mei blijft de site gewoon hangen.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Driedimensionale mastmodellen

Bericht door BaDu » 19 apr 2016 09:12

Hans schreef:@BaDu: De gehele lijn als KMZ-bestand, inclusief wat foto's en modellen en dan binnen te halen voor de liefhebber? Dat zou natuurlijk briljant zijn. Die datum van 01 mei als harde deadline is helemaal geen harde deadline. Het is simpelweg alleen de datum waarop de jubileumsite online gaat. Er kunnen ook daarna nog gerust aanvullingen komen, want ik was niet van plan om op 01 juni alles weer op zwart te gooien. Na het verlopen van mei blijft de site gewoon hangen.
Ik zal kijken wat ik gerealiseerd krijg
KML-generator generator

Plaats reactie