Driedimensionale mastmodellen

Is een hoogspanningsmast voor jou meccano next level? Kan je goed modelleren? Heeft de netfrequentie geen geheimen meer voor jou? Welkom in de doe-het-zelf hoogspanningshoek
Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3820
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Driedimensionale mastmodellen

Bericht door Hans » 14 feb 2014 14:20

Aha, dat is goed nieuws!
Direct Google Earth eens even aangezwengeld met de 3D-modus aan.

Afbeelding

Afbeelding

Op deze manier hebben we geen drone meer nodig, want het niveau is hoog genoeg om er iets mee te kunnen doen op de mainsite. Grote complimenten voor dit prachtige stukje werk en inderdaad tijd om eens virtueel de halve Oostring te volgen.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Tom
380 kV
Berichten: 2661
Lid geworden op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Driedimensionale mastmodellen

Bericht door Tom » 14 feb 2014 20:42

Onder de indruk! Akelig precies nagemaakt, de oostring kent veel meer variatie dan Zwolle-Meeden.

Gebruikersavatar
bas380
380 kV + bouwde ZL-MEE in 3D
Berichten: 833
Lid geworden op: 06 apr 2012 19:01

Re: Driedimensionale mastmodellen

Bericht door bas380 » 15 feb 2014 12:26

Heb er van genoten.
Thuis in zijn EGD gebied

Gebruikersavatar
Max
380 kV + 3D Pylon Modeler
Berichten: 568
Lid geworden op: 07 dec 2011 22:03
Dichtstbijzijnde trafo: Vlaardingen

Re: Driedimensionale mastmodellen

Bericht door Max » 15 feb 2014 15:56

Dat heb ik weer..
M'n zadelmast bestand is corrupt en wil dus niet meer openen. er is ook geen enkele manier hoe ik dit bestand terug kan krijgen. En bij de back up had ik de mast al verwijderd dus heb ik alleen de draden over .

Ik ga maar weer (hint hint opnieuw.) beginnen met een Nederlands type. Overigens zal ik verdere updates in mijn simcity topic plaatsen.
'your personal grid modeler'

Gebruikersavatar
Ot
Actief in het mainsite team
Berichten: 561
Lid geworden op: 11 dec 2011 21:59
Dichtstbijzijnde trafo: zwolle weteringkade

Re: Driedimensionale mastmodellen

Bericht door Ot » 16 feb 2014 12:22

auw, dat is niet goed Max. draden zonder masten doet mij heel erg denken aan grondkabels
Maar als het voor simcity is dan heb je de modellen toch ook wel ergens geupload naar een simcityforum zodat je ze weer terug kan halen daarvandaan, of denk ik nu verkeerd?
50 kV | DENK aan de kleintjes! STOP het UITRUIL BEGINSEL!!

Gebruikersavatar
Max
380 kV + 3D Pylon Modeler
Berichten: 568
Lid geworden op: 07 dec 2011 22:03
Dichtstbijzijnde trafo: Vlaardingen

Re: Driedimensionale mastmodellen

Bericht door Max » 16 feb 2014 16:16

Neenee Niet zonder draden.
Maar voor bepaalde zoom niveaus (je hebt er in totaal 5 en 1 speciale inzoom (maar die telt niet mee nu.) extra dichtbij. Maar hij renderd er 5.) is het gewoon onnodig en ziet het erg erg lelijk uit.

Hier een voorbeeldje hier van:
Deze duitse mast is op de 5e zoom gemaakt en de 1 zoom.

Kijk maar bij de 5e zoom kan je dunnen draden met afstandshouders zien
Maar vanaf zoom 1 is t een lelijke brei van texturen. Misschien dat masten liefhebbers t niet zo erg vinden. Maar ik kan me voorstellen dat andere spelers zich er aan ergeren dat hun map bevuilt is met zwartgrijze dikke texturen die draden moeten voorstellen.

Wat ik nu heb gedaan is dat de draden dus niet meer zichtbaar zijn vanaf zoom level 3 (wordt misschien nog wel 2 ook.)
Hierdoor heb je geen last meer van dit probleem.

En je denkt inderdaad verkeerd. De pakketten die ik beschikbaar gesteld heb zijn al volledige geoptimaliseerde pakketten die al modellen hebben die geconverteerd zijn. De werkelijke Gmax modellen load ik natuurlijk niet up omdat mensen dan aan de modellen kunnen sleutelen. En daar heb ik verder geen zin in.
Bijlagen
masten simcity.jpg
masten simcity.jpg (326.89 KiB) 15146 keer bekeken
'your personal grid modeler'

Gebruikersavatar
Jeroen
50 kV
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 feb 2013 16:27
Dichtstbijzijnde trafo: Schiedam

Re: Driedimensionale mastmodellen

Bericht door Jeroen » 16 feb 2014 17:19

Hallo, na een hele tijd afwezigheid ben ik erweer. (sorry voor het binnenvallen)

Knap hoor Max.. ach zeker vervelend dat je dit overkomt.

Ik ben benieuwd hoe het verder afloopt.
Hoogspanningsmast liefhebber

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Driedimensionale mastmodellen

Bericht door BaDu » 24 sep 2014 17:10

Hmmm, zit nu net dit topic voor het eerst eens te bestuderen.
Knap stukje werk.

Zoals jullie weten ben ik bezig om een vanuit MySQL gegenereerde netkaart te maken.
En daardoor zie ik in de KML reference dat het mogelijk is de 3d-modellen van de masten in de gegenereerde KMZ mee te sturen. Dat zou ongekende mogelijkheden geven om de masten ook echt in 3d weer te gaan geven in het de "normale" netkaart. Dat is iets waar ik zeker voor een volgende versie naar ga kijken.

Ik neem aan dat de modellen ergens online te vinden zijn? Of op de site staan?
Wat voor bestandsgrootte moet ik aan denken per mast?
Welke lijnen zijn beschikbaar?
KML-generator generator

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3399
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Driedimensionale mastmodellen

Bericht door Peter » 24 sep 2014 18:02

Beschikbaar zijn Meeden - Zwolle - Hengelo - Doetinchem - Dodewaard. Ook het stuk van Hengelo tot aan de Duitse grens is in 3D gemaakt. Verder staan er her en der diverse stukken in 3D online zoals o.a. het stuk bij Almere en diverse riviercrossings. De masten zijn gemiddeld tussen de 200kB en 300kB groot. Op deze site is e.e.a. te vinden:
https://3dwarehouse.sketchup.com/user.h ... 7455729575

Kijk maar eens of je er wat mee kan

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Driedimensionale mastmodellen

Bericht door BaDu » 24 sep 2014 19:18

Peter schreef:Beschikbaar zijn Meeden - Zwolle - Hengelo - Doetinchem - Dodewaard. Ook het stuk van Hengelo tot aan de Duitse grens is in 3D gemaakt. Verder staan er her en der diverse stukken in 3D online zoals o.a. het stuk bij Almere en diverse riviercrossings. De masten zijn gemiddeld tussen de 200kB en 300kB groot. Op deze site is e.e.a. te vinden:
https://3dwarehouse.sketchup.com/user.h ... 7455729575

Kijk maar eens of je er wat mee kan
Wow 753 Mast modellen, daar kunnen we vast wat leuks mee doen.
Nu nog downloaden en converteren naar het juiste bestandsformaat (.dae extensie).
Dit wordt weer een klus voor de lange winteravonden (en ik had pas een paar projecten op stapel staan )

Kortom hulp wordt gewaardeerd:
Als iemand de masten via Sketch-up kan converteren naar .dae extensie zijn we alweer een heel eind.
edit: no need: downloaden in kmz (.dae) format is gewoon mogelijk, nu dat nog even 753 keer doen

Is er trouwens nog enige activiteit op dit gebied (3D-modelleren van masten)?
KML-generator generator

Plaats reactie