Driedimensionale mastmodellen

Is een hoogspanningsmast voor jou meccano next level? Kan je goed modelleren? Heeft de netfrequentie geen geheimen meer voor jou? Welkom in de doe-het-zelf hoogspanningshoek
Gebruikersavatar
Max
380 kV + 3D Pylon Modeler
Berichten: 568
Lid geworden op: 07 dec 2011 22:03
Dichtstbijzijnde trafo: Vlaardingen

Re: Driedimensionale mastmodellen

Bericht door Max » 13 dec 2013 09:46

Leuk om te horen!
In mijn omgeving weten ze er wel van en ik hoor nog steeds af en toe 'petje af voor jullie.'
'your personal grid modeler'

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1553
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: Driedimensionale mastmodellen

Bericht door Ruben » 13 dec 2013 12:57

Ik schaam er er zelf ook niet voor hoor.
Ze vinden het juist geinig dat ik zo'n aparte hobby heb.

Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3399
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Driedimensionale mastmodellen

Bericht door Peter » 13 dec 2013 17:02

Toch praat ik er met niemand in m'n omgeving over. Niemand behalve de mensen van dit forum weet dat ik ook veel masten in Google Earth heb geplaatst.

Gebruikersavatar
Ot
Actief in het mainsite team
Berichten: 561
Lid geworden op: 11 dec 2011 21:59
Dichtstbijzijnde trafo: zwolle weteringkade

Re: Driedimensionale mastmodellen

Bericht door Ot » 14 dec 2013 11:32

@Max en Ruben: dapper hoor, ik zou het echt niet durven.
Peter schreef:Toch praat ik er met niemand in m'n omgeving over. Niemand behalve de mensen van dit forum weet dat ik ook veel masten in Google Earth heb geplaatst.
Nadat we terug naar zwolle zijn verhuisd voelde het als een nieuwe start en als ik een ding geleerd heb in Gieten dan is het wel dat een schoolklas net noord korea is. Je moet zwijgen en in de pas lopen want als je dat niet doet maken ze je af.

Ik schrok me dus echt wild toen mijn klasgenoot plomp verloren op de 3D-masten van Peter wees Wat natuurlijk stom toeval was en niets met mij te maken had maar ik voelde me heel eventjes net iemand uit een film die zich onder een tafel verbergt en hoopt dat de man met het grote geweer hem niet ziet. Mijn hart zat in mijn keel en misschien ben ik een bangbroek, maar toch.

en de stille mensen zijn niet alleen. Ik weet dat iemand anders ook goed uitkijkt dat het verleden zich nooit meer herhaald maar dan met een andere hobby. Kan jij bijvoorbeeld het colofon op de mainsite nog vinden?
50 kV | DENK aan de kleintjes! STOP het UITRUIL BEGINSEL!!

Gebruikersavatar
Max
380 kV + 3D Pylon Modeler
Berichten: 568
Lid geworden op: 07 dec 2011 22:03
Dichtstbijzijnde trafo: Vlaardingen

Re: Driedimensionale mastmodellen

Bericht door Max » 12 feb 2014 14:36

Zelf ben ik weer langzamerhand weer een beetje tijd aan het door brengen in Gmax.

Als eerste oefen model heb ik een Belgische 70kV zadelmast gemaakt. Alles op het oog gedaan.
Ik vind het voor een eerste keer sinds tijden iig zeer geslaagd! Hij is wel een stuk hoger dan gemiddeld geloof ik.
Maar nu ik er toch mee bezig ben ga ik er denk ik wel weer een setje van maken voor Simcity 4.

Ik sta natuurlijk weer open voor suggesties .
Bijlagen
70kV Zadelmast.jpg
70kV Zadelmast.jpg (8.56 KiB) 13708 keer bekeken
'your personal grid modeler'

Gebruikersavatar
Ot
Actief in het mainsite team
Berichten: 561
Lid geworden op: 11 dec 2011 21:59
Dichtstbijzijnde trafo: zwolle weteringkade

Re: Driedimensionale mastmodellen

Bericht door Ot » 12 feb 2014 20:55

Hij is wel een beetje groot ja. als je hem nou eens twee derde van die grootte maakt?

maar kan het dan nog in Simcity 4? Ik dacht dat ze dat verandert hadden en dat de infrastructuur vanzelf mee groeit sinds de nieuwste versie, toch?
50 kV | DENK aan de kleintjes! STOP het UITRUIL BEGINSEL!!

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3399
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Driedimensionale mastmodellen

Bericht door Peter » 12 feb 2014 22:46

Ziet er mooi uit Max!

Ik wist niet dat Simcity 4 nog gebruikt werd. Was wel erg leuk om er allerlei gebouwen en hoogspanningsmasten voor te downloaden. Heb het een aantal jaren geleden eens gespeeld en er waren leuke Nederlandse 380kV masten voor te downloaden. Meen ergens gelezen te hebben dat het met de nieuwste Simcity allemaal een stuk lastiger is om gebouwen te maken en te downloaden. Wel erg jammer want dat maakte Simcity 4 nou juist zo leuk

Gebruikersavatar
Max
380 kV + 3D Pylon Modeler
Berichten: 568
Lid geworden op: 07 dec 2011 22:03
Dichtstbijzijnde trafo: Vlaardingen

Re: Driedimensionale mastmodellen

Bericht door Max » 12 feb 2014 23:49

Simcity 4 blijft zelf een heel ander spel dan simcity 2013 natuurlijk.
Ik ga voor de nieuwe ook geen hoogspanningsmasten maken omdat ze daar met een nog geavanceerdere methode werken voor de grond. als tgoed is is geen enkele map meer volledig plat waardoor draden sowieso al niet meer kunnen.

Verder Zijn zowel de Simtropolis als de SC4Devotion community nog vrij levend! Er wordt nog regelmatig nieuwe content toegevoegd op die websites.

Ik bedoelde trouwens de hoogte he Ot! Dat metalen frame komt aardig overeen met de werkelijke grootte. Misschien dat ik hem en de paal zelf nog wat dunner moet maken.
'your personal grid modeler'

Gebruikersavatar
Max
380 kV + 3D Pylon Modeler
Berichten: 568
Lid geworden op: 07 dec 2011 22:03
Dichtstbijzijnde trafo: Vlaardingen

Re: Driedimensionale mastmodellen

Bericht door Max » 13 feb 2014 15:45

Zo aan de draagmasten heb ik draden toegevoegd en ervoor gezorgd dat deze alleen te zien zijn op de 1e 2 zoom niveau's!
Dit maakt het van een hoogte veel aantrekkelijker (de draden verdikken als t ware mee als je uitzoomt. Dit tot grote ergernis van mij en wellicht ook de hoofd reden waarom mensen geen custom made hoogspanningsmasten in het spel stopte.)

Updates volgen! Ik ga iedergeval beginnen aan een simpele eindmast en een 70kV stationnetje waaruit 2 verbindingen gemaakt kunnen worden (Zoals je veel in Belgie ziet).
'your personal grid modeler'

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3399
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Driedimensionale mastmodellen

Bericht door Peter » 14 feb 2014 13:28

Om nog even terug te komen op het Google Earth 3D project, ik zag zojuist dat er toch nog een update is geweest van de 3D gebouwenlaag waarbij alsnog alle masten zichtbaar zijn geworden die ik vorig jaar tot 1 oktober op 3D Warehouse heb gezet! Ik was al bang dat het nooit meer zou gebeuren aangezien we alweer een hele tijd verder zijn. Heb ik toch al die masten niet voor niets geplaatst...

Met deze update is dus nu naast Zwolle - Meeden ook een groot deel van de Oostring te zien Ik zou zeggen, neem in Google Earth maar eens een kijkje bij Zwolle Hessenweg en of Hengelo Oele, of volg eens een traject

Plaats reactie