maatvoeringen

Is een hoogspanningsmast voor jou meccano next level? Kan je goed modelleren? Heeft de netfrequentie geen geheimen meer voor jou? Welkom in de doe-het-zelf hoogspanningshoek
Plaats reactie
Gebruikersavatar
eiffeltoren
Nieuw forumlid. Wees vriendelijk voor 'm ;-)
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2014 16:19

maatvoeringen

Bericht door eiffeltoren » 08 dec 2014 16:45

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, maar niet helemaal een groentje op het gebied van schaalmodellen van hoogspanningsmasten. Ik heb een paar jaar geleden een kartonmodel (1:50) gemaakt van de dubbele masten die in de omgeving van Eindhoven staan. Van dit type heb ik een bouwtekening. Op die tekening ontbreken de afmetingen van de profielen (dikte en breedte). Ik denk dat ik destijds het een en ander in 't veld heb opgemeten...

Hoe dan ook; ik wil er weer eentje bouwen (die 'tweemaster' of een drievlaksmast) en ben daarvoor op zoek naar de juiste afmetingen. Heeft iemand deze gegevens?

Alvast bedankt,

Vincent

Gebruikersavatar
Tom
380 kV
Berichten: 2661
Lid geworden op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: maatvoeringen

Bericht door Tom » 08 dec 2014 19:35

Leuk project. Zoek eens met de termen "dubbelmast" en "portaalmast" en je vind een schat aan tekeningen hier in de diverse topics. Bijvoorbeeld een mastbeeldje: http://hoogspanningsforum.com/viewtopic ... dubbelmast

Gebruikersavatar
eiffeltoren
Nieuw forumlid. Wees vriendelijk voor 'm ;-)
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2014 16:19

Re: maatvoeringen

Bericht door eiffeltoren » 10 dec 2014 16:14

Toch maar weer gaan meten. De grote hoekprofielen hebben zijden van 130mm breed. 10 mm dik. De kleine profielen 45mm breed en 5 mm dik.

Plaats reactie