Hete hoogspanningsmasten (oftewel het kalendertopic)

Schakel het circuit even af voor wat sociaal onderhoud in de OT-hoek
Gebruikersavatar
Mark
Globale moderator
Berichten: 1190
Lid geworden op: 25 jan 2012 01:06
Dichtstbijzijnde trafo: Spijkenisse

Hete hoogspanningsmasten (oftewel het kalendertopic)

Bericht door Mark » 12 nov 2015 11:21

Waarom zouden hoogspanningsmasten niet sexy kunnen zijn ?

http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/12 ... 892a66.jpg

(Kalender op stage, waar ook een grote netkaart van Tennet hangt.)

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Hete hoogspanningsmasten

Bericht door BaDu » 12 nov 2015 12:54

Mark schreef:Waarom zouden hoogspanningsmasten niet sexy kunnen zijn ?
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/12 ... 892a66.jpg
(Kalender op stage, waar ook een grote netkaart van Tennet hangt.)
Ah de bekende bouwkeet kalenders
KML-generator generator

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Hete hoogspanningsmasten

Bericht door Hans » 12 nov 2015 18:09

Oei. De kalenders waarop men vrouwelijke elektriciëns altijd placht aan te duiden als stekkerdozen, stroomstoten of powercutjes. Hetzelfde idee als de Boerinnenkalender of de BWA-Bachelorkalender.

Het idee van een kalender is trouwens ook bij het sitebeheer niet nieuw!
Vorig jaar had Lars (Ots broer) een soort achtbanenkalender van zijn werk op Walibi Flevo meegenomen. Ot zag het wel zitten om daar een parodie op te maken. Ik sloot daarbij aan en we zijn tot halverwege gekomen met de bouw, maar uiteindelijk is het idee nooit af gekomen doordat er vast weer eens wat tussen kwam en daarna werd het kerstvakantie (lees: mastmodelbouwtijd met de computer dicht). En dan is het al snel oudjaar: te laat.

Maar misschien is de tijd wel rijp om dat toch weer op te pakken, gewoon omdat het kan?
Eigenlijk zonde om het niet te doen. Het frame en acht foto's zijn er al, dus veel werk is het niet meer.
Coverblad hoogspanningskalender met foto Weideweg (Peter).JPG
Coverblad hoogspanningskalender met foto Weideweg (Peter).JPG (84.8 KiB) 12294 keer bekeken
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Mark
Globale moderator
Berichten: 1190
Lid geworden op: 25 jan 2012 01:06
Dichtstbijzijnde trafo: Spijkenisse

Re: Hete hoogspanningsmasten

Bericht door Mark » 12 nov 2015 20:27

Haha geinig! Vooral doen zeg ik, denk dat ieder van ons sowieso is bereid is foto's aan te dragen voor een leuke kalender .

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1554
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: Hete hoogspanningsmasten

Bericht door Ruben » 12 nov 2015 20:44

Die is leuk Hans! Als die komt dan komt hij bij mij in huis te hangen.

Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Gebruikersavatar
Tom
380 kV
Berichten: 2673
Lid geworden op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Hete hoogspanningsmasten

Bericht door Tom » 12 nov 2015 20:58

Haha, geweldige foto. Tof idee die kalender.

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3404
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Hete hoogspanningsmasten

Bericht door Peter » 12 nov 2015 23:29

Leuk idee van die kalender, ik denk dat we genoeg fotomateriaal hebben om nog vele kalenders voor de komende jaren te vullen Het leukste is inderdaad dat er van iedereen verschillende foto's in komen.

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Hete hoogspanningsmasten

Bericht door BaDu » 13 nov 2015 00:06

Is ie al te bestellen?
KML-generator generator

Gebruikersavatar
Ot
Actief in het mainsite team
Berichten: 561
Lid geworden op: 11 dec 2011 21:59
Dichtstbijzijnde trafo: zwolle weteringkade

Re: Hete hoogspanningsmasten

Bericht door Ot » 17 nov 2015 20:10

okee dit is dus een groen licht begrijp ik.
Dan gaan hans en ik er verder mee en staat hij met de kerst als PDF ofzo op de mainsite. het kan zijn dat we een paar mensen benaderen voor een foto
50 kV | DENK aan de kleintjes! STOP het UITRUIL BEGINSEL!!

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Hete hoogspanningsmasten

Bericht door Hans » 25 nov 2015 14:04

Ot, we gaan er werk van maken. Ik zit met de kerst weer een nieuw mastmodel in elkaar te schroeven, maar jij komt er ook niet onderuit in Zwolle. We gaan er een mooi kalendertje van maken, en daarvoor gaan we zeker in op wat de fotografen hierboven zeggen. Wie mee wil helpen een foto aan te dragen is van harte uitgenodigd.

Ik heb het half afgemaakte concept van vorig jaar (zeven foto's) even opgegraven.
Destijds, een jaar geleden al, hadden we onder andere de foto's op het oog die hieronder geplaatst zijn met de naam van de fotograaf. Nog steeds lijken deze een goede keuze, want het is belangrijk een goede balans tussen verschillende mastmodellen, een seizoensgang en spreiding over het land te vinden. Twaalf foto's is dan best weinig hoor.
Kalenderfoto's.JPG
Kalenderfoto's.JPG (59.27 KiB) 12174 keer bekeken
Van de hier getoonde foto's zijn we op zoek naar het origineel in hoge resolutie, dan wel een ander (beter) exemplaar met dezelfde masten waarop de compositie beter blijft bij een vrij brede foto van ongeveer 1:1,8. Zie het voorbeeld uit Twente met het titelblad, waar een kanjer van een foto van Peter een prachtige groenblauwe keuze is.

De vijf of zes nog lege maanden moeten zelfs nog nader worden ingevuld, daar kom ik nog op terug. Er zijn nog wat keuzes te maken. Dat is mooi, want de zes reeds getoonde foto's zijn nog van het pré-Micheltijdperk. Naast een goede keuze omtrent de masten willen we natuurlijk ook een beetje spreiding houden in de betrokken fotografen.

Het idee zoals dat vorig jaar verscheen en zoals het uiteindelijk (tot nu toe dan) in de mottenballen crashte, zou er dan ongeveer zo uit komen te zien als hieronder. Een fotoblad met een korte beschrijving van de verbinding en het mastmodel in een paar zinnen, de naam van de fotograaf en rechts wat statistieken en getallen die bij de verbinding horen (netspanning, mastmodel, transportcapaciteit, beheerder, veldlengte, dat soort dingen). Het datumblad bevat de klokgetallen en circuitkleurenbordjes bij wijze van extraatje, gewoon omdat het kan.
voorbeeldblad kalender.JPG
voorbeeldblad kalender.JPG (41.82 KiB) 12174 keer bekeken
Details kunnen uiteraard nog veranderen, suggesties zijn welkom.
Argumentatie waarom een bepaald ontwerp het verdient uitverkoren te zijn bij de twaalf te horen waarvoor we ruimte hebben is ook zeer welkom, want Ot en ik hebben als 110 kV'ers natuurlijk een bias van jewelste.

Oja. We pogen als HoogspanningsNet voor Nederland en België een plek te vormen. Een Belgische evenknie van de kalender zou daarom niet verkeerd zijn. Shrek, Powerlion en eigenlijk iedereen hier die het ziet zitten om ook twaalf Belgische 1:1,8 foto's met klassieke Belgische mastbeelden te vinden, men wordt van harte uitgenodigd om mee te denken. Het frame van de kalender laat het eenvoudig toe om twaalf beschrijvingen en foto's te wisselen, waarna een Belgische collegakalender vlot is gemaakt.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Plaats reactie