Hete hoogspanningsmasten (oftewel het kalendertopic)

Schakel het circuit even af voor wat sociaal onderhoud in de OT-hoek
Gebruikersavatar
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 2493
Lid geworden op: 18 mei 2012 17:53
Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar

Re: Hete hoogspanningsmasten (oftewel het kalendertopic)

Bericht door Shrek » 25 apr 2016 15:17

Hans schreef:
Ot schreef:Het is nu april geworden. Gaan we weer verder hans of was de auto reparatie zo duur dat je nog steeds komkommers eet?
Lesley. Bek.

Hoe dan ook, ik ben dit topic en de mooie offerte van Peter niet vergeten hoor.
Het is alleen even onvoorzien druk met het voorwerk voor het jubileumpje volgende maand, plus het begin van een scriptie, normaal studiewerk, agrarisch werk (zelfs komkommers eten kost geld) en ook nog een aantal andere hobby's. De planeet remt wel af, maar er zitten nog steeds maar 24 uur in een dag. Begin mei, als het jubileum staat, verwacht ik er werk van te kunnen maken. Nog heel even geduld.
Maar kan je dan niet beter de redactie doen van een kalender voor 2017? Die worden doorgaans vanaf oktober al verdeeld, dus tegen dat alles rond is zullen we daar wel ongeveer zitten.

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Hete hoogspanningsmasten (oftewel het kalendertopic)

Bericht door Hans » 25 apr 2016 22:53

Dat hoeft niet per sé.
Het format is dat van een standaard verjaardagskalender zoals veel Nederlanders die op de plee hebben hangen.
Zo'n kalender heeft twaalf bladzijden met de twaalf maanden erop, maar houdt geen rekening met de dagen van de week. Daardoor is hij tijdloos. Je kan hem ieder jaar opnieuw gebruiken. En het maakt dus ook relatief weinig uit of je hem op 01 januari of ergens halverwege de zomer ophangt.

Het onderschrift is niet voor niets 'Het hele jaar door hoogspanning op je toilet', een knipoog naar de meest gebruikte plek voor zulke kalenders.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Hete hoogspanningsmasten (oftewel het kalendertopic)

Bericht door Hans » 28 okt 2016 14:23

Enkele mensen hadden al wat vernomen, maar voor alle anderen: 'de kalender' heeft zeker niet stil gelegen.

Iets laten drukken bleek nog betrekkelijk complex te zijn. Zo rond april was een en ander grafisch voltooid, maar waar Ot en ik geen rekening mee hadden gehouden is dat drukwerk tot de rand (zoals de professionals dat doen) vereist dat je een marge inbouwt om witte stroken te voorkomen. Die moesten eerst nog worden aangebracht. Ook bleek de foto op het augustusblad de conversie van .svg naar .pdf niet overleefd te hebben. Het origineel daarvan had ik niet bij de hand op de computer in Holsloot en ook Ot had die niet in bezit. Peter uit Almelo had hem zelf nog wel, dus dat bleek oplosbaar.
Uiteindelijk is de druk een paar weken geleden daadwerkelijk in gang gezet. Maar dan heb je ook wat.
DSCN0717.jpg
Doos met kalenders
DSCN0717.jpg (109.54 KiB) 11320 keer bekeken
Vandaag was de tijd gekomen om een zeker doosje met drukwerk af te halen in Rhenen.
Helaas, hoe krijg ik het weer voor elkaar, trof ik uitgerekend de enige morgen van de hele werkweek waarop Peter er zelf niet was. Jammer, maar soms lopen de dingen zoals ze lopen. Het was niet te voorzien. (Peter, we zetten het m.i. wel een keer recht met een flinke kop koffie. Zoals je aan de vlek op de vensterbank kan zien ben ik daar een grootverbruiker van.)

Ik ben achteraf erg content met de suggestie van Peter om het professioneler aan te gaan pakken dan het oorspronkelijke plan van een PDF-bouwpakketje voor de thuiskleurenprinter. Stevig papier, strak en onberispelijk drukwerk tot aan de rand en netjes ingebonden, dat was anders onmogelijk geweest. Cunera BV heeft vakwerk geleverd voor een buitengewoon concurrerende prijs.
DSCN0719.jpg
Eerste pagina met wat informatie, oorspronkelijk niet voorzien maar toch wel handig
DSCN0719.jpg (99.44 KiB) 11320 keer bekeken
De mensen waarvan een of meer foto's zijn gebruikt (en onze gewaardeerde drukker zelf) krijgen er eentje kosteloos. Van een paar anderen ook vernomen dat ze interesse in een paar exemplaren hebben. Bij die exemplaren zet ik echter wel de drukkosten per exemplaar 1:1 door.

Wat er daarna op de plank blijft liggen wil ik vooralsnog aanhouden als strategische reserve. Als we weer eens ergens over de vloer mogen komen is het handig om een gepast bedankje achter de hand te hebben. Een hoogspanningskalender is dan net wat leuker en gepaster bij de fles château de migraine dan een afgezaagde doos chocola.
DSCN0721_clip.jpg
Toegepast exemplaar, openhangend op oktober
DSCN0721_clip.jpg (43.73 KiB) 11320 keer bekeken
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 2493
Lid geworden op: 18 mei 2012 17:53
Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar

Re: Hete hoogspanningsmasten (oftewel het kalendertopic)

Bericht door Shrek » 28 okt 2016 16:49

Waar kunnen we bestellen? Is er verzending binnen de EU mogelijk?

Gebruikersavatar
Ot
Actief in het mainsite team
Berichten: 561
Lid geworden op: 11 dec 2011 21:59
Dichtstbijzijnde trafo: zwolle weteringkade

Re: Hete hoogspanningsmasten (oftewel het kalendertopic)

Bericht door Ot » 28 okt 2016 19:53

Je had het al verteld aan mij maar hoera dat het gelukt is en dat ze er goed uitzien, de foto die je appte is niet scherp maar deze in dit topic zien er heel mooi uit. Ik sluit bij je aan, wat goed dat Peter met het voorstel kwam en wat een verschil zal het maken met wat we anders thuis in elkaar hadden moeten prutsen.

En je hebt me trouwens goed voor de gek gehouden. Dat motto het hele jaar door hoogspanning op het toilet is dus helemaal niet veranderd in het hele jaar door je toilet onder hoogspanning. kan je nagaan ik trapte er nog in ook.

Als je morgen nog tijd hebt voordat je in groningen moet zijn, stop dan even in Wipstrik en neem er eentje mee. Ik moet echt NU zo'n kalender op mijn kamer om tegen gewicht te geven aan die stomme One Direction kalender van mijn zusje.
50 kV | DENK aan de kleintjes! STOP het UITRUIL BEGINSEL!!

Gebruikersavatar
Tom
380 kV
Berichten: 2673
Lid geworden op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Hete hoogspanningsmasten (oftewel het kalendertopic)

Bericht door Tom » 28 okt 2016 19:54

Wow vet! Ik vroeg me het onlangs al een keer af of het plan nog concrete vormen zou aannemen.
Ondanks dat ik er een foto in heb zitten ben ik ook wel graag bereid voor een bijdrage hieraan hoor!

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Hete hoogspanningsmasten (oftewel het kalendertopic)

Bericht door BaDu » 28 okt 2016 22:55

Woorden schieten te kort, wat een prachtig resultaat!!
Ik neem aan dat je mn adres nog wel ergens hebt?
Ik wil er graag twee.
KML-generator generator

Peter_S
110 kV
Berichten: 120
Lid geworden op: 01 sep 2014 21:40

Re: Hete hoogspanningsmasten (oftewel het kalendertopic)

Bericht door Peter_S » 30 okt 2016 22:04

Heren,

Mooi om te lezen dat de verjaardagskalender zo in de smaak valt. Erg jammer dat ik er net niet was toen Hans langs kwam om de kalenders op te halen. Het aangeboden bakkie koffie kom ik wel een keertje halen in Wageningen maar dat zal dan wel na de jaarwisseling worden omdat wij het op dit moment erg druk hebben.

Ook voor ons van drukkerij Cunera was dit een klusje dat "net niet" standaard is. Wat mij/ons vooral plezier doet is dat alle foto's van goede kwaliteit waren, helaas laat dat bij andere klussen wel eens wat te wensen over.

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Hete hoogspanningsmasten (oftewel het kalendertopic)

Bericht door Hans » 31 okt 2016 09:57

Er zijn zeven fotografen en een drukker. Ot heeft 'm al in Zwolle liggen, bij de drukker is er eentje achtergebleven en zelf heb ik er ook al eentje aan de muur gehangen. Een van de fotografen (januari) spreek ik geregeld in persoon, zodat er nog vier exemplaren moeten worden opgestuurd naar Michel, Tom, Peter en Ruben. Deze vier personen schrijf ik aan per PB om hun adres te vragen en dan zorg ik ervoor dat er eentje op de mat valt.

Als strategische reserve wil ik er in eerste instantie iets van acht tot tien aanhouden, zodat er nu nog iets van tien exemplaren op de post kunnen naar andere belangstellenden die niet direct tot de fotografen behoren (en waarvoor ik dus zo vrij ben om de kosten van e.e.a. wél door te berekenen). Tot nu toe heb ik BaDu (2), Shrek (1), Mark (1), Captain007 (1) en De Knip (1) staan als belangstellenden. Hen schrijf ik eveneens per PB aan met het verzoek hun adres aan me door te sturen. Anderen kunnen dat ook nog doen, zolang de voorraad nog strekt. De drukkosten waren een tientje per stuk, het versturen zal in de ordegrootte van € 2,50 liggen.
De komende twee weken verzamel ik de gegevens, daarna gaan ze op de post.
Shrek schreef:Waar kunnen we bestellen? Is er verzending binnen de EU mogelijk?
Ja hoor, geen punt. Dan plak ik gewoon wat meer postzegels op de envelope en dan komt ie er wel.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Hete hoogspanningsmasten (oftewel het kalendertopic)

Bericht door Hans » 11 nov 2016 10:51

Vandaag was de oorspronkelijk beraamde dag van de verzending, maar ik wacht nog steeds op bericht van één persoon (Peter uit de omgeving van de Mosterdpot).

Die schrijf ik nog een keer opnieuw aan in afwachting van antwoord dit weekend. Ongeacht het resultaat daarvan wordt er niet langer gewacht dan tot zondagavond. Maandagmorgen gaan ze (met of zonder exemplaar richting Almelo) op de post.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Plaats reactie