Muziekkeuze + Lijst

Schakel het circuit even af voor wat sociaal onderhoud in de OT-hoek
Gebruikersavatar
bas380
380 kV + bouwde ZL-MEE in 3D
Berichten: 833
Lid geworden op: 06 apr 2012 19:01

Re: Muziekkeuze + Lijst

Bericht door bas380 » 06 dec 2012 23:54

Hans schreef:Trouwens, die plaat sterk lijkt op Theme for Nosey van Eelke Kleijn en natuurlijk ook op een van de bekendere platen van Tiësto. Toeval?
het zou kunnen, veel nummers van mijn smaak hebben nogal wat weg van tiestos Adiago for strings en armins Serenity. ben nogal liefhebber van wat lawaai na een epische breakdown net zoals bij de eerdergenoemde nummer van tiesto.

gelukkig ben ik niet mijn oren aan het toetakelen door alleen wat 'lawaainummers' te luisteren.
dit zijn de wat mooiere en minder bombastische favorieten

Link


Link


Link
[1:54:13]

Link
[1:53:49]

Link
[1:54:54]

Link
[1:54:00]
Thuis in zijn EGD gebied

Gebruikersavatar
bas380
380 kV + bouwde ZL-MEE in 3D
Berichten: 833
Lid geworden op: 06 apr 2012 19:01

Re: Muziekkeuze + Lijst

Bericht door bas380 » 30 mar 2013 00:09

Thuis in zijn EGD gebied

Gebruikersavatar
Ot
Actief in het mainsite team
Berichten: 561
Lid geworden op: 11 dec 2011 21:59
Dichtstbijzijnde trafo: zwolle weteringkade

Re: Muziekkeuze + Lijst

Bericht door Ot » 19 apr 2013 18:19

zonet kwam er een vreselijk lied voorbij op de radio. ik was perplex en het werd nog erger toen halverwege duidelijk werd dat dat lied het koningslied blijkt te zijn!!
Alle machtig, is dit nu hoe we ervoor staan in nederland? wat vreselijk beschamend.

het is gewoon een bij elkaar geraapt rommeltje van muziekstijlen en artiesten die al jaren lang wat op de achtergrond van de nederlandse muziek industrie pruttelen. en dan ook nog zon mislukt stukje rap erbij door om de jeugd te boeien ofzo? Beste leden uit vlaanderen, onze excuses voor het feit dat de crisis nu ook keihard heeft toegeslagen in de nederlandse muziekmakerij...

Het lied lijkt nog het meest op dat lied dat ze hebben gemaakt toen die tsunami in azie was.
Link
maar toen was ik een kleuter dus zoveel weet ik daar niet vanaf, misschien wa shet toen wel heel vernieuwend?
50 kV | DENK aan de kleintjes! STOP het UITRUIL BEGINSEL!!

Gebruikersavatar
Mark
Globale moderator
Berichten: 1188
Lid geworden op: 25 jan 2012 01:06
Dichtstbijzijnde trafo: Spijkenisse

Re: Muziekkeuze + Lijst

Bericht door Mark » 19 apr 2013 18:21

Ik hoorde het ook vanmiddag . Het eerste gedeelte gaat nog op zich al is de tekst beetje vaag. Maar die rapgedeeltes... die kunnen echt niet.

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3820
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Muziekkeuze + Lijst

Bericht door Hans » 19 apr 2013 18:30

Ja, die heb ik ook gehoord. Hmm. Het sitebeheer wordt geacht neutraal te zijn.
Laten we dan maar netjes in beeldspraak blijven hangen richting de componist van dit eh.. deze keur aan artiesten die een brede selectie muziekstijlen en elementen uit de rijke vaderlandse geschiedenis hebben samengebracht en het toevoegen van een nieuwe smilie de rest laten doen:


Gebruikersavatar
bas380
380 kV + bouwde ZL-MEE in 3D
Berichten: 833
Lid geworden op: 06 apr 2012 19:01

Re: Muziekkeuze + Lijst

Bericht door bas380 » 19 apr 2013 18:44

had het net gehoord op youtube, ik geloof dat mijn oren bloeden.
het klinkt als een één of andere nummer wat je in een disneyfilm zou verwachten en dan die rap...
Thuis in zijn EGD gebied

Gebruikersavatar
Ot
Actief in het mainsite team
Berichten: 561
Lid geworden op: 11 dec 2011 21:59
Dichtstbijzijnde trafo: zwolle weteringkade

Re: Muziekkeuze + Lijst

Bericht door Ot » 21 apr 2013 11:07

ik zat nog te denken gisteren, toen bleek dat john ewbank het Koningslied heeft teruggetrokken terwijl er juist overal alternatieve koningsliederen verschijnen: zoals deze (Kijk dat is al een stuk beter nummer toch? Ze zingen vals maar het refrein is fijn mee te schreeuwen)

kan het niet zo zijn dat het voorbedachte rade is geweest om een rotlied te maken zodat heel nederland zich een ongeluk klaagt= En zodat we massaal zelf andere (betere) liedjes gaat maken en zo juist dichter bij elkaar komen? of denk ik nu teveel complot?
50 kV | DENK aan de kleintjes! STOP het UITRUIL BEGINSEL!!

Gebruikersavatar
bas380
380 kV + bouwde ZL-MEE in 3D
Berichten: 833
Lid geworden op: 06 apr 2012 19:01

Re: Muziekkeuze + Lijst

Bericht door bas380 » 21 apr 2013 11:29

jammer, ik vond het goed passen bij de aankomende eurosongfestival.
Thuis in zijn EGD gebied

Gebruikersavatar
Ot
Actief in het mainsite team
Berichten: 561
Lid geworden op: 11 dec 2011 21:59
Dichtstbijzijnde trafo: zwolle weteringkade

Re: Muziekkeuze + Lijst

Bericht door Ot » 21 apr 2013 11:38

bas380 schreef:jammer, ik vond het goed passen bij de aankomende eurosongfestival.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mark
Globale moderator
Berichten: 1188
Lid geworden op: 25 jan 2012 01:06
Dichtstbijzijnde trafo: Spijkenisse

Re: Muziekkeuze + Lijst

Bericht door Mark » 21 apr 2013 12:01

Ot schreef:kan het niet zo zijn dat het voorbedachte rade is geweest om een rotlied te maken zodat heel nederland zich een ongeluk klaagt= En zodat we massaal zelf andere (betere) liedjes gaat maken en zo juist dichter bij elkaar komen? of denk ik nu teveel complot?
Nah, ik denk het niet. Wel stond John Ewbank voor in principe de onmogelijke taak om uit de enorme mix die hij waarschijnlijk kreeg, waarin natuurlijk ook voorwaarden verbonden zaten. Ik kan mij bijvoorbeeld niet voorstellen dat dat rap stukje echt een wens was van hem... Oftewel, het is roeien met de riemen die je hebt.

Echter de reacties en het vervolg daarop zijn weer typisch Nederlands natuurlijk. Het hele land valt over een liedje (terwijl er grotere problemen zijn lijkt me) en doodsbedreiging sturen naar de componist is natuurlijk ook beneden alle peil. Maar, de reactie van John Ewbank zelf vind ik ook wel weer beetje tja. Kritiek kun je eenmaal verwachten (buiten die bedreigingen en al om, die mensen moet je gewoon achter de tralies dumpen), zeker als het zo'n boutnummer is .

Plaats reactie