Quota/quotum

Schakel het circuit even af voor wat sociaal onderhoud in de OT-hoek
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ElektroThriller
Nethistorienestor
Berichten: 3162
Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart

Quota/quotum

Bericht door ElektroThriller » 21 feb 2015 16:55

Bij het toevoegen van foto's en schermafdrukken (zoals hier; had jullie graag de foutmelding laten zien) kan ik geen foto's en dergelijke meer uploaden. In eerste instantie kon dat alsnog door andere foto's te verwijderen. Na het verwijderen van heel wat foto's van oudere bijdragen bleek het terugplaatsen van de tijdelijk verwijderde foto's totaal onmogelijk.
Ik zit met de vraag of het alleen mij of ook anderen (be)treft.
Maar als dit officieel beleid blijkt te zijn zou ik daarover graag worden geïnformeerd. In Nieuw Land in Lelystad mag ik niet zelf kopiëren, dus ben gedwongen foto's te maken - met frustrerend slechte resultaten. Dus plaatsen met de hoogst mogelijke resolutie. Aangezien ik niet de indruk heb dat die lengteprofielen velen boeien maak ik beide bijdragen leeg en verzoek ik de beheerder de stoffelijke overschotten te verwijderen, want dat kan ik niet zelf. Andere bijdragen blijven gewoon, al dan niet over 'inspiratieloze masten' (TB).
Verder heb ik bij herhaling gezegd dat ik best bereid ben om financieel bij te dragen aan de kosten van deze site.
Goh, als je wat sloopt word je beloond:
Schermafbeelding 2015-02-21 om 13.30.37.png
Schermafbeelding 2015-02-21 om 13.30.37.png (81.33 KiB) 8518 keer bekeken
Laatst gewijzigd door ElektroThriller op 21 feb 2015 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1554
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: Quota/quotum

Bericht door Ruben » 21 feb 2015 16:58

Ik krijg ook een foutmelding als ik een foto wil uploaden. Zelf krijg ik de volgende foutmelding: "bijlagequota bereikt".

Is dit de foutmelding waar jij over had ET?

Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Gebruikersavatar
ElektroThriller
Nethistorienestor
Berichten: 3162
Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart

Re: Quota/quotum

Bericht door ElektroThriller » 21 feb 2015 17:11

Yep. Ik heb inmiddels 8+7 lengteprofielen van Zeewolde - Almere verwijderd. Misschien lukt het je nu wél. Er is nu immersminstens 6 MB vrij. Laat dit ff weten.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1554
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: Quota/quotum

Bericht door Ruben » 21 feb 2015 17:25

Ja nu lukt het wel. Misschien zijn er teveel afbeeldingen nu op de opslag misschien zou de opslag van de afbeeldingen vergroot moeten worden. Zelf zou ik daar ook een steentje aan bij willen dragen.

Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Quota/quotum

Bericht door Hans » 21 feb 2015 18:32

Oeps, het is dus weer zover. Deze melding betekent dat er opnieuw een gigabyte aan bijlagen is toegevoegd in de afgelopen tijd, zodat de beschikbare aansluitruimte vol is geraakt en het hele forum automatisch over gaat op congestiemanagement voor de bijlagen.

Geen zorgen, er hoeft niets gewist te worden. In tegenstelling tot het bandbreedteprobleem is de volgeraakte ruimte voor bijlagen slechts een heel klein probleem: zo klein als een getalletje in de instellingen van het forum die ik hier zonder enig nadelige consequentie prima een gigabyte kan verhogen.

Dat is bij dezen gebeurd. Men kan als het goed is nu weer een nieuwe gigabyte extra bijlagen toevoegen. Waarschijnlijk houdt dat opnieuw optreden van deze melding opnieuw een poosje op afstand.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
michel
380 kV
Berichten: 1385
Lid geworden op: 14 mar 2015 17:27
Dichtstbijzijnde trafo: Papendrecht

Re: Quota/quotum

Bericht door michel » 22 mei 2015 22:47

Vandaag(22 mei) is het ook al weer zover,bijlage-quota is ook weer bereikt.En gezien ik vrij veel fotografeer(heel bescheiden geformuleerd,Michel),zitten
we nu denk ik al aan de extra gigabyte die in feb toegevoegd is door Hans.Dus bij deze mijn excuses.

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Quota/quotum

Bericht door Hans » 23 mei 2015 23:04



Nee grapje. Ik heb hem nog wat opgepompt en we kunnen nu een nieuwe gigabyte vol maken.

Wat ik moet zeggen: dat we op de mainsite gebruik mogen maken van een aantal van de geüploade en prachtige foto's is bijzonder aangenaam en ik ben daar erg blij mee. Ook dat moet zeker worden gezegd tegen Michel, ET, Ruben en een aantal andere uploaders!

Het bijlagenquotum en een eventueel probleem daarmee is ondergeschikt aan de eer en de voordelen die we als sitebeheer ervan hebben om een aantal haarscherpe en illustrerende exemplaren met naamvermelding te mogen gebruiken. Want wat jullie met jullie camara's doen, dat kunnen Ot en absoluut niet. Comprimeren als grootformaat weinig meerwaarde toevoegt is fijn, maar als grootformaat wel degelijk meerwaarde heeft: gewoon groot denken.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 2492
Lid geworden op: 18 mei 2012 17:53
Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar

Re: Quota/quotum

Bericht door Shrek » 23 mei 2015 23:19

Op zich lijkt het mij geen oneer om een grote database van HDfotos van hoogspanningslijnen op onze servers te hebben. Gewoon een iets groter pakket kopen? Er zijn hier genoeg mensen die daarvoor wel willen bijdragen.

Gebruikersavatar
michel
380 kV
Berichten: 1385
Lid geworden op: 14 mar 2015 17:27
Dichtstbijzijnde trafo: Papendrecht

Re: Quota/quotum

Bericht door michel » 24 mei 2015 10:21

Hans schreef::jaleuk

Nee grapje. Ik heb hem nog wat opgepompt en we kunnen nu een nieuwe gigabyte vol maken.

Wat ik moet zeggen: dat we op de mainsite gebruik mogen maken van een aantal van de geüploade en prachtige foto's is bijzonder aangenaam en ik ben daar erg blij mee. Ook dat moet zeker worden gezegd tegen Michel, ET, Ruben en een aantal andere uploaders!

Het bijlagenquotum en een eventueel probleem daarmee is ondergeschikt aan de eer en de voordelen die we als sitebeheer ervan hebben om een aantal haarscherpe en illustrerende exemplaren met naamvermelding te mogen gebruiken. Want wat jullie met jullie camara's doen, dat kunnen Ot en absoluut niet. Comprimeren als grootformaat weinig meerwaarde toevoegt is fijn, maar als grootformaat wel degelijk meerwaarde heeft: gewoon groot denken.
Dank je wel, .Maar de foto's die jullie maken zijn ook zeer mooi.Ik had niet verwacht dat jou foto's in de topic over Zeeland met een 3.2 megapixel camera geschoten
zijn.Dus jullie moeten je eigen kwaliteiten ook niet onderschatten,het is een kwestie van een bepaalde kijk hebben op objecten en kijken hoe ze samenvallen.En het lichtval is belangrijk.Maar deze punten heb ik ook aangeleerd en aangenomen van o.a Tom en ET.Deze mannen zijn echt experts op het gebied van fotografie.

Plaats reactie