Nog een nieuwe lid uit Duitsland stelt zich voor

Schakel het circuit even af voor wat sociaal onderhoud in de OT-hoek
Plaats reactie
gilbert-blythe73
middenspanning
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 dec 2014 19:55

Nog een nieuwe lid uit Duitsland stelt zich voor

Bericht door gilbert-blythe73 » 21 dec 2014 23:35

Dag allemaal,

en nu nog een nieuwe lid uit Duitsland. Mijn naam is Frank en ik ben 41 jaar oud. M'n vader is Nederlander (uit Nijkerk), dus kan ik een beetje nederlands...lezen en luisteren/verstaan is geen probleem, maar schrijven en praten is soms een beetje moeilijk. Opgegroeid ben ik in de buurt van Hannover, en sinds 2008 woon ik vlakbij Heidelberg.
Toen ik klein was ben ik interesseert in Hoogspanningsmasten. In de vakantie zijn we vaak van Hannover naar de grootouders naar Nijkerk gereden (of van de andere grootouders in Aken naar Nijkerk) en zijn langs de diverse Hoogspanning-hotspots in Nederland gekomen, bijvoorbeeld de oude RWE-lijnen in Zuid-Limburg, de groote portaalmasten vlakbij Eindhoven of de oude gelderse lijntjes rondom Apeldoorn.
Inzake duitse masten ben ik vooral interesseert in vororloogse masten. Het is jammer dat steeds meer van deze oude lijnen verdwijnen, maar in de voorbije jaaren heb ik gelukkig enkele Photos gemaakt.

M'n andere groote hobby zijn amerikaanse/canadeese (model-)treinen, ik ben ook lid in de Fremo. Maar thuis ben ik in dit moment an het bouwen van een kleine nederlands rangeer-layout ("Nijkerk Havenlijn"), de loco's zijn een sikje en een NS 2400.

Groeten
Frank

Gebruikersavatar
Mark
Globale moderator
Berichten: 1190
Lid geworden op: 25 jan 2012 01:06
Dichtstbijzijnde trafo: Spijkenisse

Re: Nog een nieuwe lid uit Duitsland stelt zich voor

Bericht door Mark » 22 dec 2014 12:47

Welkom! Meer zielen, meer vreugd zeg ik maar . En leuk dat we al een aardig internationaal clubje krijgen zo!

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Nog een nieuwe lid uit Duitsland stelt zich voor

Bericht door BaDu » 22 dec 2014 14:14

Ook hier weer: Wilkommen, Welcome, Bienvenue
KML-generator generator

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3404
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Nog een nieuwe lid uit Duitsland stelt zich voor

Bericht door Peter » 22 dec 2014 17:43

Welkom op het forum! Leuk dat ook Duitsland, een hoogspanningsland bij uitstek, steeds beter wordt vertegenwoordigd op het forum

Daarnaast vind ik het ook leuk om te zien dat interesse in hoogspanningsmasten vaak samen gaat met interesse in treinen

Gebruikersavatar
Tom
380 kV
Berichten: 2673
Lid geworden op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Nog een nieuwe lid uit Duitsland stelt zich voor

Bericht door Tom » 22 dec 2014 20:06

Ok, welkom ook namens mij. Ik sluit me helemaal aan bij jouw voorkeur van de historische lijnen. Graag zou ik daar wel meer over te weten willen komen.

Tom

ElexTro
220 kV
Berichten: 321
Lid geworden op: 12 dec 2014 13:27
Dichtstbijzijnde trafo: Oberwald

Re: Nog een nieuwe lid uit Duitsland stelt zich voor

Bericht door ElexTro » 23 dec 2014 01:38

Hartelijk welkom, landgenoot!
of
Herzlich Willkommen, Landsmann!

Ik ben blij dat je hier bent nu! Het is altijd leuk om andere geïnteresseerde mensen te ontmoeten.
Ja, voor-oorlogse masten zijn erg mooi, inderdaad vind ik ook de RWE masten in Zuid-Limburg wel van historisch belang

(sry, i know, my Dutch is shameful)

Plaats reactie