ElexTro stelt zich voor

Schakel het circuit even af voor wat sociaal onderhoud in de OT-hoek
Plaats reactie
ElexTro
220 kV
Berichten: 321
Lid geworden op: 12 dec 2014 13:27
Dichtstbijzijnde trafo: Oberwald

ElexTro stelt zich voor

Bericht door ElexTro » 12 dec 2014 14:02

Hallo beste mastenfans,

Ik ben ElexTro en kom uit Duitsland. Ik woon naar Frankfurt am Main. Sinds ik een kleine kind was vind ik hoogspanningsmasten en -lijnen leuk, maar jammer genoeg er is geen forum zoals dit in Duitsland. Dat is waarom ik hier ben aangemeld. Ik verontscholdig voor mijn zeer slecht en armoedig Nederlands maar ik ben nog aan't leren.

Mijn interesse ligt vooral bij de geschiedenis en de structuur van het RWE-net, bij voorbeeld oude of interessante foto's of kaarten. Wanneer je onderwerpen voor discussie hebt, bent je goed met mij.

Je kunt ook op Engels of Duits met mij schrijven maar ik probier, goed Nederlands te leren.

Met vriendelijke groet
ElexTro

Gebruikersavatar
Mark
Globale moderator
Berichten: 1188
Lid geworden op: 25 jan 2012 01:06
Dichtstbijzijnde trafo: Spijkenisse

Re: ElexTro stelt zich voor

Bericht door Mark » 12 dec 2014 14:41

Leuk, een gebruiker uit Duitsland! Welkom .

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1553
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: ElexTro stelt zich voor

Bericht door Ruben » 12 dec 2014 14:43

Wilkommen ElexTro. Leuk dat we ook een Duitse masten-liefhebber hebben misschien komen wij dan meer te weten over het Duitse net was gigantisch is.

Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: ElexTro stelt zich voor

Bericht door BaDu » 12 dec 2014 17:20

Welkom, we maken nu ook de sprong naar DLD met dit forum
KML-generator generator

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3399
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: ElexTro stelt zich voor

Bericht door Peter » 12 dec 2014 18:33

Welkom ElexTro! Leuk om ook een forumlid te hebben uit Duitsland

Het geeft helemaal niks dat je Nederlands nog niet perfect is, mijn Duits is ook niet perfect Het lijkt me leuk om meer te weten te komen over de opbouw en de geschiedenis van het Duitse hoogspanningsnet. Duitsland is ook een leuk hoogspanningsland!

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3820
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: ElexTro stelt zich voor

Bericht door Hans » 14 dec 2014 23:53

Hartelijk welkom, ook van deze helft van het beheer. Ik geloof dat we elkaar al eens eerder hebben gesproken vanwege de onderste paragraaf van dit.
Leuk om er iemand uit Duitsland bij te hebben.
ElexTro schreef:maar jammer genoeg er is geen forum zoals dit in Duitsland. Dat is waarom ik hier ben aangemeld.
Dat heeft ons toen eerder verbaasd. Duitsland is veel groter dan Nederland en België samen en een belangrijk deel van de Europese hoogspanningsgeschiedenis is Duits. Zonder Duitsland geen AEG, geen 110- en 220 kV, geen energiewende, amper modelbouw en ook zou de donaumast dan zeker een andere naam hebben gehad. Bijzonder vreemd is het dat er tot op de dag van vandaag geen zustersite blijkt te bestaan in Duitsland. Juist in het land waar hoogspanning en elektriciteitsvraagstukken er het meest toe doen vanwege de historie, de omvang en de energiewende, zou je zeker verwachten dat men zich daar organiseert zoals hier of zoals in zoals in Engeland, (hoewel die laatste zich uitsluitend op hoogspanningsmasten richten en we hier breder willen zijn).

Ach, wie weet grijpen ze ook in Duitsland hun kans nog eens, het zou leuk zijn!
Neemt niet weg dat mensen uit Duitsland hier van harte welkom zijn. Als elektriciteit de grens over kan, dan kunnen wij dat ook.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

ElexTro
220 kV
Berichten: 321
Lid geworden op: 12 dec 2014 13:27
Dichtstbijzijnde trafo: Oberwald

Re: ElexTro stelt zich voor

Bericht door ElexTro » 15 dec 2014 00:27

Ja, dat met de donaumast was ik
Ofwel ik in verschillene steden in Duitsland heb gewoont heeft ik er geen mensen gezien die zich voor hoogspanningslijnen en -masten interesseren. Nu zul ik verzoeken mij met andere mensen over dit thema te onderhouden en mijn (tot vóór twee maanden niet existent) Nederlands te verbeteren
Je kunt altijd op mijn fouten aandachtig doen (was dit correct? )

Plaats reactie