Boston

Schakel het circuit even af voor wat sociaal onderhoud in de OT-hoek
Gebruikersavatar
elo
150 kV
Berichten: 200
Lid geworden op: 19 mar 2012 23:39
Dichtstbijzijnde trafo: Rijswijk ZH

Boston

Bericht door elo » 18 apr 2013 22:35

Terreur is vreselijk maar meestal maar iets dat ver weg is en je alleen op de televisie ziet. Dit keer was het voor mij iets dichterbij (maar ik was niet direct getroffen). Ik was in Boston als deelnemer van de Boston Marathon. Het was tot de aanslagen een mooie dag. De race was zwaar maar je werd over de hele 42km traject toegejuicht door duizenden enthousiaste toeschouwers. Ik passeerde de finishstreep in iets onder 3h30 voor alle die vrolijke mensen langs de kant niet wetend dat een uur later sommige van ze dood of zwaar verwond zouden zijn. Ik had al het gebied rond Copley Square verlaten en zat in de subway op weg naar mijn hotel toen het gebeurde. Als ik van het treintje afstapte zag ik wel een heleboel politiemotoren die met grote haast richting downtown Boston reden maar had geen vermoeden aan wat er aan de hand was. In het hotel zette ik de televisie aan om even de laatste deel van het marathon te bekijken en stond meteen volledig paf en geschokt toen ik de beelden van het chaos bij de finish zag. Snel mijn ouders gebeld dat ik ok was maar er iets vreselijk was gebeurt. Ook snel een bericht op facebook gezet om iederen daar te verzekeren van mijn veiligheid. Dit had een mooie eind van de dag moeten zijn waar ik van mijn voltooide race had moeten genieten (inclusief een grote Post-race Party in de avond) maar nu was alles maar triest en onverschillig. Bij een lokaal restaurantje iets gegeten, de nieuws over de gebeurtenissen gevolgd en dan naar bed gegaan.

Om het nog een beetje ontopic te houden is hier een foto van een mastje in de buurt van mijn hotel
IMG_5739-800.jpg
IMG_5739-800.jpg (214.63 KiB) 9318 keer bekeken

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3404
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Boston

Bericht door Peter » 18 apr 2013 22:55

Zow elo! Op zo'n moment komt het dan ineens wel heel dichtbij. Gelukkig was je daar op tijd weg. Ik kan het niet begrijpen dat mensen elkaar zoiets aandoen en ik hoop dat ze snel de dader(s) van deze vreselijke terreurdaad te pakken krijgen

Tot slot, die mast is aardig krom getrokken zo te zien

Gebruikersavatar
Ot
Actief in het mainsite team
Berichten: 561
Lid geworden op: 11 dec 2011 21:59
Dichtstbijzijnde trafo: zwolle weteringkade

Re: Boston

Bericht door Ot » 19 apr 2013 16:47

vandaag is het de hele dag al op de radio dat ze een klopjacht op een van de vermoedelijke daders houden. En op een manier die bij ons totaal ondenkbaar zou zijn want wie zou het hier nou serieus nemen als je de telefoon op neemt en je krijgt een automatische stem die zegt van de politie te zijn en dat je de deur niet mag opendoen?

Je maakt nog eens wat mee elo, maar deze keer niet echt positief. het lijkt me zo onwerkelijk aleemaal als je de televisie beelden ziet en bedenkt dat je daar zelf ook zonet nog was.
Snelkookpannen met een bom en stukken ijzer erin. is dit nu de keerzijde van meer doen met minder?
50 kV | DENK aan de kleintjes! STOP het UITRUIL BEGINSEL!!

Gebruikersavatar
bas380
380 kV + bouwde ZL-MEE in 3D
Berichten: 834
Lid geworden op: 06 apr 2012 19:01

Re: Boston

Bericht door bas380 » 19 apr 2013 17:03

ik ben nu ook CNN aan het volgen, had gehoord dat één van de verdachten (gelukkig) doodgeschoten is door de politie.
Thuis in zijn EGD gebied

Gebruikersavatar
Mark
Globale moderator
Berichten: 1190
Lid geworden op: 25 jan 2012 01:06
Dichtstbijzijnde trafo: Spijkenisse

Re: Boston

Bericht door Mark » 19 apr 2013 17:22

Jeetje elo, dat moet schrikken geweest zijn !

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1554
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: Boston

Bericht door Ruben » 19 apr 2013 18:13

Jemig elo wat heb jij geluk gehad zeg dat je al bij je hotel was in Boston. Ik schrok er wel even van.

Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Gebruikersavatar
elo
150 kV
Berichten: 200
Lid geworden op: 19 mar 2012 23:39
Dichtstbijzijnde trafo: Rijswijk ZH

Re: Boston

Bericht door elo » 19 apr 2013 20:10

Vandaag zit een stad van 5 miljoen mensen volledig op slot wegens die terrorist! Dit wordt meer en meer bizar en surrealistisch
Ik ben nu echt blij dat ik geen extra dagen in Boston na de marathon had geboekt!

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Boston

Bericht door Hans » 22 apr 2013 00:39

Ot schreef:Snelkookpannen met een bom en stukken ijzer erin. is dit nu de keerzijde van meer doen met minder?
De eigenschap om te kunnen improviseren is iets wat ons scheidt van computers en van bijna alle dieren. Daarmee is het een sterk onderschatte eigenschap van onze soort, maar dat het een verschrikkelijke keerzijde kan hebben zien we hier terug. Improvisatie heeft de naam dat het een goede eigenschap is: meer doen met minder klinkt immers altijd goed.
Maar dit is de andere kant, een kant die we heel veel met bommen zien. Passagiersvliegtuigen als bommen gebruiken. De neutronenbom. Bermbommen. Een busje vol met ammoniumnitraatkunstmest. Snelkookpannen als fragmentatiebommen. En denk ook aan de geschiedenis van onze hobby, waar Thomas Edison de elektrische stoel uitvond om Nikola Tesla en George Westinghouse (a.k.a. kamp wisselstroom) te benadelen.

In ieder geval lijkt het erop dat dit hoofdstuk in Boston nu voorzichtig kan worden afgesloten voor iedereen die niet gewond is geraakt. De marathon van New York is blijkbaar goed afgelopen, want er zijn geen rare berichten eh.. binnengelopen. Gelukkig maar.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
ElektroThriller
Nethistorienestor
Berichten: 3162
Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart

Re: Boston

Bericht door ElektroThriller » 22 apr 2013 16:17

Moszkowicz uit het ambt gezet - mijn dag kan niet meer stuk.

Gebruikersavatar
elo
150 kV
Berichten: 200
Lid geworden op: 19 mar 2012 23:39
Dichtstbijzijnde trafo: Rijswijk ZH

Re: Boston

Bericht door elo » 22 apr 2013 19:55

Hans schreef:In ieder geval lijkt het erop dat dit hoofdstuk in Boston nu voorzichtig kan worden afgesloten voor iedereen die niet gewond is geraakt. De marathon van New York is blijkbaar goed afgelopen, want er zijn geen rare berichten eh.. binnengelopen. Gelukkig maar.
Eh, met New York ging het ook fout, zelf helemaal afgelast. Hier was moeder natuur de 'terrorist', in de vorm van superstorm Sandy. Het zit niet mee met de marathons in de VS.

Misschien bedoelde je Londen

Plaats reactie