Het algemene weertopic

Schakel het circuit even af voor wat sociaal onderhoud in de OT-hoek
Gebruikersavatar
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 2491
Lid geworden op: 18 mei 2012 17:53
Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar

Re: Het algemene weertopic

Bericht door Shrek » 17 jun 2013 07:17

Ze heel erg volg ik et niet, maar als de benelux in het oranje lijntje valt zoals hier: http://www.estofex.org/cgi-bin/polygon/ ... recast.xml dan zit het wel snor zeker?

Gebruikersavatar
Powerlion
150 kV
Berichten: 215
Lid geworden op: 20 okt 2012 11:49
Dichtstbijzijnde trafo: Lint

Re: Het algemene weertopic

Bericht door Powerlion » 17 jun 2013 15:51

Shrek schreef:Ze heel erg volg ik et niet, maar als de benelux in het oranje lijntje valt zoals hier: http://www.estofex.org/cgi-bin/polygon/ ... recast.xml dan zit het wel snor zeker?
"The environment would then be supportive of supercells with a risk of very large hail, severe winds and perhaps a tornado."

Duimen voor dat laatste!

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3399
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Het algemene weertopic

Bericht door Peter » 19 jun 2013 10:49

Momenteel regen met wat licht onweer hier in Almelo. Het zwaartepunt van de buien trekt nu Duitsland in. Is alweer een tijd geleden dat het in Almelo geonweerd heeft. Alleen jammer dat het zomerweer hier altijd van zo'n korte duur is. Vanaf vrijdag helaas weer gewoon de "herfst" in

Hopelijk kan Hans in elk geval vandaag de eerste onweers-chase van het seizoen doen

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1553
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: Het algemene weertopic

Bericht door Ruben » 19 jun 2013 10:58

Bij mij in Zevenaar ging het wel even te keer. Ik moest zelf nog door dat weer lopen van huis naar het station. Gelukkig had ik een water dichte jas aan.

Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

geomario
110 kV
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 mei 2012 14:48
Dichtstbijzijnde trafo: Utrecht

Re: Het algemene weertopic

Bericht door geomario » 19 jun 2013 19:14

Tja, de zomer begint overmorgen pas Hier in Utrecht is het nu wel prima zo, ja het is bewolkt en het waait wat, maar qua temperatuur is het nu uiterst aangenaam hier.

Gebruikersavatar
Tom
380 kV
Berichten: 2661
Lid geworden op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Het algemene weertopic

Bericht door Tom » 19 jun 2013 20:16

Ik be benieuwd waar Hans heen ik gegaan. Op weerwoord stond dat een rode Kangoo was gesignaleerd op de A73.. Mooi onweer vanochtend in Enschede in ieder geval. Een toevalstreffertje nog vastgelegd.
P1020049 kl.jpg
P1020049 kl.jpg (67.97 KiB) 10597 keer bekeken

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3399
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Het algemene weertopic

Bericht door Peter » 19 jun 2013 20:32

Bij die rode Kangoo moest ik ook meteen aan Hans denken Mooie foto Tom. Ik heb zelf ook ooit eens bliksemfoto's vanaf mijn dakraam gemaakt. Nu wordt dat wat lastiger omdat ik een ander dakraam heb.

Toen de buien vanmorgen wegtrokken werd het vanmiddag weer broeierig warm maar er kwam op het gegeven moment wel een noordenwind opzetten. Als ik nu op de buienradar kijk zie ik dat het zware werk voor noordwest Duitsland is en dat het hier gedaan is met het onweer of het Franse MCS moet ons vannacht nog kunnen bereiken. Ik ben benieuwd of Hans nog wat met het Duitse onweer kan doen, het is niet ver bij hem vandaan
Bijlagen
IMG_0944.jpg
IMG_0944.jpg (78.27 KiB) 10594 keer bekeken

Gebruikersavatar
Mark
Globale moderator
Berichten: 1188
Lid geworden op: 25 jan 2012 01:06
Dichtstbijzijnde trafo: Spijkenisse

Re: Het algemene weertopic

Bericht door Mark » 19 jun 2013 23:20

Bofkonten jullie in het oosten, hier in het westen....




Mooie foto's uiteraard .

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3820
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Het algemene weertopic

Bericht door Hans » 20 jun 2013 11:08

TomBorger schreef:Ik be benieuwd waar Hans heen ik gegaan. Op weerwoord stond dat een rode Kangoo was gesignaleerd op de A73..
Haha, er zijn hier iets teveel Weerwoorders ben ik bang.

Helaas maar weinig gevangen gisteren. Te lang in Limburg onder de aambeelden van stervende Belgische buien afgewacht en wat frisbee gegooid op een parkeerplaats met een paar andere chasers - en daarbij de hoogterug en het effect van brute CAPE (met als gevolg onvoorspelbaar plofgedrag in Duitsland) beide onderschat. Zoals vrijwel iedereen gisteren. Alleen do collega's van SevereWeather Team Oost en een ander gelegenheidsteam waren er op tijd bij, verder had iedereen het nakijken

Mooie foto Peter. Zie ik daar een ontopicje boven de bomen uitsteken?
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3399
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Het algemene weertopic

Bericht door Peter » 20 jun 2013 11:17

Klopt, toch nog een beetje on-topic De bekende mast 118 van Zwolle - Hengelo waar ik als tienjarig jongetje bij stond toen de mast werd gemonteerd en in 2005 opnieuw bij stond toen de mast een hoger broekstuk kreeg Foto komt overigens wel uit mijn archief.

Het was inderdaad een rare weersituatie gisteren. De buien die in de nacht boven Frankrijk ontstonden trokken hier in de ochtend met nog wat onweer over. Daarna werd het door al het vocht in de lucht zeer broeierig tot de noordenwind in viel. Plotseling begon het 's avonds vlak over de grens flink te ploffen. Heb de aambeelden van de Duitse buien hier wel kunnen zien maar erg fotogeniek was het niet van hieruit.

Vandaag maar eens weer kijken wat het onweer gaat doen. Van het zuiden uit komt er al wel e.e.a. deze kant uit maar gisteren en eergisteren liep het meeste ook stuk boven Nederland.

Plaats reactie