Het algemene weertopic

Schakel het circuit even af voor wat sociaal onderhoud in de OT-hoek
Gebruikersavatar
Paullus
220 kV
Berichten: 346
Lid geworden op: 30 jun 2012 19:45
Dichtstbijzijnde trafo: 150/10 kV Haarlem Waarderpolder

Re: Het algemene weertopic

Bericht door Paullus » 05 apr 2013 18:03

De komende week wordt het beter. De wind gaat na vele weken weer eens de zuidelijke kant op.

Gebruikersavatar
Ot
Actief in het mainsite team
Berichten: 561
Lid geworden op: 11 dec 2011 21:59
Dichtstbijzijnde trafo: zwolle weteringkade

Re: Het algemene weertopic

Bericht door Ot » 07 apr 2013 13:31

Hans schreef:Afbeelding
misschien wel een beetje grof. maar die zou ik graag naar Gieten sturen als we daar weg zijn. zo van: zoek het toch lekker uit daar in de kou, ik ben er vandoor en ik kom lekker niet weer terug, de mazzel allemaal
50 kV | DENK aan de kleintjes! STOP het UITRUIL BEGINSEL!!

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3399
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Het algemene weertopic

Bericht door Peter » 12 apr 2013 23:04

Normaal ben ik niet zo'n liefhebber van regen maar ik ben blij dat het de afgelopen week weer eens geregend heeft. Het gras zag er meteen een paar tinten groener uit. Verder hadden we hier in Almelo vanmiddag de eerste onweersbui van het seizoen Het was lang geleden dat ik het heb horen onweren...

Gebruikersavatar
Mark
Globale moderator
Berichten: 1188
Lid geworden op: 25 jan 2012 01:06
Dichtstbijzijnde trafo: Spijkenisse

Re: Het algemene weertopic

Bericht door Mark » 13 apr 2013 01:56

Het was een mooie dag vandaag ja, eindelijk weer eens wat onweer en flinke hoeveelheden regen de afgelopen dagen om de droogte te verdrijven .

Gebruikersavatar
Powerlion
150 kV
Berichten: 215
Lid geworden op: 20 okt 2012 11:49
Dichtstbijzijnde trafo: Lint

Re: Het algemene weertopic

Bericht door Powerlion » 13 apr 2013 09:30

Mark schreef:Het was een mooie dag vandaag ja, eindelijk weer eens wat onweer en flinke hoeveelheden regen de afgelopen dagen om de droogte te verdrijven .
Onweer doet me weer hunkeren naar de zomer! Ik kijk al uit naar het lekker warme weer met dikke onweders nadien.

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3399
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Het algemene weertopic

Bericht door Peter » 17 apr 2013 14:10

Gelukkkig is het de afgelopen dagen weer een stuk warmer geworden. Je ziet de natuur opleven. Vooral de regen van de afgelopen week heeft ook veel goed gegaan. Alleen jammer dat het met de hogere temperaturen nog steeds overwegend zwaar bewolkt is Het wil met de zon nog steeds niet lukken en als het zo door gaat komt het aantal uren zon in april ook weer onder normaal uit. Hier langs de oostgrens is het aantal uren zon zelfs vanaf september 2012 elke maand zo'n beetje onder de normale hoeveelheid gebleven met als dieptepunt afgelopen januari

Het lijkt wel alsof het weer zich aanpast aan de sombere economische omstandigheden van dit moment...

Gebruikersavatar
Mark
Globale moderator
Berichten: 1188
Lid geworden op: 25 jan 2012 01:06
Dichtstbijzijnde trafo: Spijkenisse

Re: Het algemene weertopic

Bericht door Mark » 08 mei 2013 19:45

Net verfrissend onweersbuitje gehad .

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3399
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Het algemene weertopic

Bericht door Peter » 08 mei 2013 22:56

Vanmiddag kregen wij ook ineens voor het front uit een flinke bui die even later onweer gaf maar toen was de bui hier eigenlijk al over. Gisteren kwam er van het voorspelde onweer in onze regio weinig terecht. Toen vielen er zelfs amper een paar druppels...

Gelukkig wordt de natuur nu in rap tempo groener. Mag ook wel want alles heeft nog steeds een achterstand. Meestal staat rond deze tijd bijna alles wel in blad.

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3399
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Het algemene weertopic

Bericht door Peter » 17 mei 2013 19:50

Na moeizaam op gang gekomen te zijn is de lente inmiddels alweer volledig ingestort. Het is weer een komen en gaan van regenstoringen en het is niet te hopen dat we dit jaar van een lange winter en een kort voorjaarsintermezzo rechtstreeks de "zomermoesson" in gaan Ik kan me diverse jaren herinneren met een matig voorjaar maar 2013 spant tot nu toe de kroon. Ook kan ik me geen jaar herinneren waarin de natuur zo traag en zo laat op gang kwam als dit jaar... Het lijkt er op dat we de vijfde te koele maand op rij gaan krijgen als de voorspellingen uitkomen en misschien wel het koelste voorjaar in 50 jaar!!!

Door het slechte weer van dit hele jaar eigenlijk al is mijn treinen fotografeerhobby ook aardig in het slob geraakt. Naast alle hekken, geluidsschermen en andere ongein van Prorail is het weer toch altijd nog de grootste spelbreker voor deze hobby. Ondanks dat ik alle dagen bij huis ben door de crisis heb ik tot nu toe dit jaar flink minder foto's kunnen maken dan in andere jaren naast een volledige werkweek van 40 uur!

Ik hoop alleen maar dat we dit jaar dan eindelijk wel eens een mooie hoogzomer gaan krijgen en dat het weer bijvoorbeeld straks rond de langste dag eens in positieve zin om slaat.

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3399
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Het algemene weertopic

Bericht door Peter » 07 jun 2013 09:21

We zitten nu bijna een week in juni en tot nu toe is het weer al een stuk beter dan we in mei hadden. We hebben inmiddels het koudste voorjaar in ruim 40 jaar achter de rug en dat is nog steeds te zien in de natuur al staan nu de meeste bomen wel volledig in blad. Een enkele boom is kaalgevreten door rupsen.

Ondanks dat het momenteel vrij goed weer is heb ik er met mijn treinenfotografie eigenlijk nog weinig aan. Helemaal stabiel is het niet aangezien er nog steeds vrij gemakkelijk stapelbewolking ontstaat, met name 's middags. Toch wel kenmerkend voor 2013 is het vrijwel ontbreken van dagen waarop het de hele dag allround zonnig blijft. De ochtenden zijn prima te gebruiken maar in de middag smeert het behoorlijk dicht en dan loont het voor mij niet om met de auto een eind op pad te gaan en de treinen die hier in de buurt rijden heb ik al wel tig keer

Ik denk dat de lichte onstabiliteit die we de laatste dagen zien toch samenhangt met het slechte weer boven midden Europa waar nu zulke gigantische overstromingen zijn. Daar wordt je overigens ook niet blij van

Plaats reactie