Maandag zitten we nog steeds in dezelfde eh.. kouwe kak en dan zullen we aardig wat capaciteit nodig gaan hebben. Met zoveel wind moet er harder gestookt worden dan bj kale vorst van min vijftien.ElektroThriller schreef:Ze kunnen nu een paar honderd extra ampères verstouwen, maar zaterdag, dus onnodig. Shit happens.
En alle donders, wat is het voor het gevoel koud buiten. Nog een geluk dat het weekend is, dan hoeven we tenminste niet heen en weerom werk, studie of school te forensen op de fiets. Met (bij gebrek aan een muts) twee ovenwanten op mijn oren, vastgeklemd met een postbode-elastiek. De hele winter al...
Op de terugweg van een landelijke bijeenkomst op het KNMI in De Bilt (weerkunde, VWK) heb ik zonet met het Renaultje de oude weg terug naar Wageningen genomen, dus over de heuvelruggen. Op de snelweg tegen deze wind in ploegen met een busje is me te duur. Maar die binnenwegen waren ook niet alles. Je mag zelden harder dan zestig en dan hoeft de motor zo weinig te doen dat hij zichzelf niet eens op temperatuur kon houden wanneer de kachel in de auto wat hoger stond. All the way van De Bilt naar Wageningen bleef de motortemperatuur rond halverwege schommelen. Kortom, waar de hoogspanningslijnen het beter doen in de kou, laten de auto's verstek gaan.