Hoogtekaart

Schakel het circuit even af voor wat sociaal onderhoud in de OT-hoek
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark
Globale moderator
Berichten: 1190
Lid geworden op: 25 jan 2012 01:06
Dichtstbijzijnde trafo: Spijkenisse

Hoogtekaart

Bericht door Mark » 12 jan 2013 01:46

Voor een discussie met iemand had ik de hoogtekaart van Nederland nodig. Nu is dast niet zo heel boeiend maar ik zat net beetje random door Nederland te navigeren, toen opeens mijn oog viel op rechtlijnige bundels op de kaart. Je raad het uiteraard al, dat zijn hoogspanningslijnen. En wat blijkt, je kan soms beetje de hoogte opvragen van de masten én de kabels. Nauwkeurig is het niet, maar tis wel geinig om te zien.

Afbeelding
Hier bijvoorbeeld de 380kV crossing over de Nieuwe Merwede in de lijn Krimpen - Geertruidenberg.

http://www.ahn.nl/viewer

Het is niet heel bijzonder iets, maar wou even delen met jullie .

Gebruikersavatar
Remy Brandt
70 kV
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 jun 2012 11:22
Dichtstbijzijnde trafo: Stadskanaal

Re: Hoogtekaart

Bericht door Remy Brandt » 07 jul 2013 12:57

Ik denk dat als je het na meet je er achter komt dat het best wel een scherpe meting is,de zelfde map gebruik ik hier ook en alle meetpunten zijn echt tot op enkele centimeters correct,zelfs de stoeprand van onze paarden rijbak en het feit dat de bak over de volle zestig meter bijna een halve meter verloop heeft staan er namelijk haarscherp op.
Probleem bij die relatief dunne aders en mastjes is dat de satelliet of GPS vliegtuigjes geen onderscheid maken tussen hun meetpunten,je ziet metingen van radar reflecties op bv de aders die in een boog hangen of zomaar ergens een balkje van een toren die toevallig net een gunstige radar reflectie geeft.
Stroomfetisjist.

Plaats reactie