Praattopic

Schakel het circuit even af voor wat sociaal onderhoud in de OT-hoek
Gebruikersavatar
arie
220 kV
Berichten: 305
Lid geworden op: 30 jan 2016 19:18
Dichtstbijzijnde trafo: Heemskerk

Re: Praattopic

Bericht door arie » 06 jun 2017 18:37

De travo waarvan in Januari de olie verbrand is,
stond eerst op HVS12 welke in 1970 gebouwd is.
150 /50 KV 120 MVA merk mij niet bekend


de travo welke deze week in de brand stond
komt van HVS23 welke in 1999 gebouwd is (travo toen Nieuw)
150 /50 KV 140 MVA gebouwd door Smit


Er staan in dit station nu nog 2 oude travo's van 120 MVA van HVS 12
deze hebben onvoldoende capaciteit ben benieuw hoe ze dit gaan oplossen.

honda_power
middenspanning
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 mei 2017 22:43
Dichtstbijzijnde trafo: schagen

Re: Praattopic

Bericht door honda_power » 18 jun 2017 22:13

was van het weekend met motorgroep naar duitsland sprak ik iemand die bij tata werkt voorlopig trekken ze overbelasting bij de overige transformators en koelen de kabels extra hoe ze dat doen weet ik het fijne niet van wel als dat er uit klapt dat dan dat deel van de productie stil ligt
er is maar 1theorie en dat is dat het in de praktijk nooit klopt

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3399
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Praattopic

Bericht door Peter » 02 jul 2017 23:29

Inmiddels ben ik sinds lange tijd weer aan het werk :) De afgelopen week heb ik een baan aangenomen als vakantiekracht bij een autoberger op de planning en administratie en tot nu toe bevalt het erg goed :grin:

De komende tijd kan het alleen zijn dat ik wat minder bezig ben met de netkaart. Ik heb de afgelopen maand in elk geval flink wat kunnen doen in Duitsland met de Westfalen Weser Netz concessie en de 110kV lijnen van RWE/Westnetz ten oosten van het Ruhrgebiet tot in Sauerland. Dit weekend ben ik begonnen met het "Zubeseilen" van een aantal 380kV verbindingen in Hessen.

Ook voor het fotograferen heb ik de komende maanden dus minder tijd, maar goed de zomer is inmiddels ingestort :( Het lijkt wel traditie als we in Nederland richting het vakantieseizoen gaan... Overigens was juni wel erg droog maar hier in het oosten was het niet overdreven zonnig. Echt super stabiel was het weer in juni ook niet. We hadden wel vaak hogedruk maar het waren meestal zwakke hogedrukgebieden of uitlopers waardoor er in het binnenland toch nog vrij veel stapelbewolking ontstond die op sommige dagen behoorlijk uitsmeerde. Nu hoop ik alleen maar dat de zomer van 2017 niet in juni te vroeg gepiekt heeft...

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Praattopic

Bericht door BaDu » 03 jul 2017 08:24

Peter schreef:
02 jul 2017 23:29
Inmiddels ben ik sinds lange tijd weer aan het werk :) De afgelopen week heb ik een baan aangenomen als vakantiekracht bij een autoberger op de planning en administratie en tot nu toe bevalt het erg goed :grin:
Wow, gefeliciteerd! Hopen dat dit ook na de vakantie door gaat.
heel veel plezier en succes met deze nieuwe uitdaging.
KML-generator generator

Gebruikersavatar
Mark
Globale moderator
Berichten: 1188
Lid geworden op: 25 jan 2012 01:06
Dichtstbijzijnde trafo: Spijkenisse

Re: Praattopic

Bericht door Mark » 03 jul 2017 19:24

Peter schreef:
02 jul 2017 23:29
Inmiddels ben ik sinds lange tijd weer aan het werk :) De afgelopen week heb ik een baan aangenomen als vakantiekracht bij een autoberger op de planning en administratie en tot nu toe bevalt het erg goed :grin:
Goed nieuws! Gefeliciteerd :).

Gebruikersavatar
Tom
380 kV
Berichten: 2661
Lid geworden op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Praattopic

Bericht door Tom » 04 jul 2017 21:23

Dat is heel mooi om te lezen. Ik heb het me wel eens afgevraagd of je inmiddels al een nieuwe baan zou hebben gevonden, maar nu is het dus zover :grin: .

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3399
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Praattopic

Bericht door Peter » 05 jul 2017 18:55

Ook al is het vooralsnog een tijdelijke baan, ik heb weer iets en ik heb het er naar mijn zin dus daar ben ik erg blij mee :)

Maar goed, na mijn werktijd moet ik me ook ontspannen dus blijf ik af en toe een lijntje trekken ;)

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3820
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Praattopic

Bericht door Hans » 06 jul 2017 21:24

Een tijdelijk contract is iets waar we aan zullen moeten wennen in de huidige economie. En niet dat het leuk of gewenst is, maar het is nu eenmaal zo. Hoewel, is het nu echt zo anders dan vroeger? Toen had je na een succesvolle sollicitatie een vast contract met voorafgaand een proefperiode, nu heet diezelfde periode gewoon een tijdelijk contract, maar het idee is bijna gelijk.

In elk geval gefeliciteerd. Werk of niet, een lijntje doen moet altijd hobbymatig blijven. ;)
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3399
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Praattopic

Bericht door Peter » 05 aug 2017 22:55

Voorlopig gaat het lekker op m'n werk en aangezien we veel opdrachten van alarmcentrales verwerken voor het repatriëren van voertuigen uit het buitenland is het nu stervens druk. Deze week heb ik 58 uur gewerkt verdeeld over zes dagen. Aangezien ik per uur betaald wordt, een goed uurtarief heb en het zomerweer toch kwalitatief uitermate teleurstellend is vind ik het niet zo erg :)

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3399
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Praattopic

Bericht door Peter » 01 okt 2017 19:47

Inmiddels is mijn zomercontract afgelopen en heb ik te horen gekregen dat ik langer mag blijven :grin: Afhankelijk van de ontwikkelingen krijg ik een halfjaar of jaarcontract. Het enige is dat ik wel minder uren krijg, 24 uur per week worden gegarandeerd en voor de overuren gaan ze een regeling treffen dat ik die gewoon betaald krijg. Voor mij is de keuze niet moeilijk, ik heb daar een net uurloon waarbij ik per uur ongeveer 50% meer krijg dan het minimumuurloon dus dan zou ik wel kunnen gaan zoeken naar een baan van 40 uur en dan moet ik maar zien wat voor uurloon in krijg. Ik zie nog steeds veel banen voorbij komen met minimumloon of net iets meer, dus dan kan ik beter hier blijven zitten plus dat ik het bedrijf, het werk en de collega's leuk vind! Verder heb ik niks geen gedoe met de bijstand meer. Naast dat het fijner is om zelf geld te verdienen heb ik niet meer die rompslomp van 4 sollicitaties en dus 4 afwijzingen per week en die achterlijke vermogenstoets. Alles wat ik de afgelopen zomer verdiend heb mag ik nu lekker houden 8-)

Verder blijf ik lekker aan de gang met de netkaart, wat moet je anders met het slechte weer (eigenlijk al vanaf eind juni is het dit jaar huilen met de pet op). Momenteel ben ik druk met Zwitserland en probeer ik naast het werk toch elke dag wel een paar lijnen in te tekenen. Het grootste deel van het noorden en oosten van Zwitserland zit er inmiddels in.

Plaats reactie