Praattopic

Schakel het circuit even af voor wat sociaal onderhoud in de OT-hoek
Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Praattopic

Bericht door Hans » 14 jul 2012 09:56

Kijk aan, gefeliciteerd. Mastenspotten (en onweerchasen) wordt nu een stuk eenvoudiger.
Nu nog op jacht naar een goedkoop doch pimpbaar autootje.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3404
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Praattopic

Bericht door Peter » 14 jul 2012 10:05

Gefeliciteerd met het halen van je rijbewijs Max! Breda is helemaal geen verkeerde plaats om te wonen als je van masten houdt. In de zuidelijke provincies is genoeg te zien, je zit zo in België en de haven van Antwerpen is dichtbij. Vanuit Breda is zelfs een dagtochtje naar Noord-Frankrijk goed te doen!

Gebruikersavatar
Mark
Globale moderator
Berichten: 1190
Lid geworden op: 25 jan 2012 01:06
Dichtstbijzijnde trafo: Spijkenisse

Re: Praattopic

Bericht door Mark » 14 jul 2012 15:05

Gefeliciteerd Max, rijbewijs is ongeveer het handigste wat je kan hebben . Uiteraard verwachten we mooie plaatjes .

....nog 1 tentamen dinsdag en dan ook vakantie. En dan is de jacht geopend voor foto's . Sowieso wil ik de Simonshaven serie nog afmaken en nieuwe foto's maken. Verder wil ik ook nog zelf eens de situatie in het Westland zien, de 50kV lijn tussen Numansdorp en Dordrecht staat ook nog hoog op de lijst en Antwerpen en en en .... . Kortom, hoef me niet te vervelen .

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3404
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Praattopic

Bericht door Peter » 14 jul 2012 17:00

Voor mooie foto's zal het toch eerst beter weer moeten worden. Heb er met m'n treinenfotografie ook behoorlijk last van.

Vandaag is het overigens wel geruime tijd droog gebleven maar inmiddels zijn de plensbuien ook hier aangekomen en ik heb net zelfs nog wat gerommel gehoord. Het is in elk geval beter dan gisteren met die langdurige regenval. We hadden het middageten zelfs al aangepast op het weer: Snertsoep Maar hoe dan ook, dit jaar is het wederom zomeronwaardig weer in juli. Het lijkt wel alsof de herfst tegenwoordig al in juli begint...

Gebruikersavatar
bas380
380 kV + bouwde ZL-MEE in 3D
Berichten: 834
Lid geworden op: 06 apr 2012 19:01

Re: Praattopic

Bericht door bas380 » 15 jul 2012 18:41

gefeliciteerd met je rijbewijs, Max!

momenteel heb ik een verkoudheid te pakken (IN DE ZOMER NOG WEL! )

maar mijn plannen voor deze zomer is om tijdens vakantie zoveel mogelijk oostenrijkse en duitse masten te gaan fotograferen.

het enige wat ik nodig heb is een eigen camera, want ik ga niet al het vakantiefoto's kapotspammen met mastfoto's if you know what i mean.
Thuis in zijn EGD gebied

voltron
380 kV
Berichten: 785
Lid geworden op: 25 apr 2012 13:28

Re: Praattopic

Bericht door voltron » 15 jul 2012 19:12

bas380 schreef:(IN DE ZOMER NOG WEL! )
welke zomer?

Gebruikersavatar
bas380
380 kV + bouwde ZL-MEE in 3D
Berichten: 834
Lid geworden op: 06 apr 2012 19:01

Re: Praattopic

Bericht door bas380 » 15 jul 2012 22:20

wat p. paulusma eerder zei, ik geloofde er ook nog in ...
Thuis in zijn EGD gebied

Gebruikersavatar
bas380
380 kV + bouwde ZL-MEE in 3D
Berichten: 834
Lid geworden op: 06 apr 2012 19:01

Re: Praattopic

Bericht door bas380 » 16 jul 2012 15:48

ach ja, zowieso heeft het een hoog wegzapgehalte.

ik kijk personlijk liever naar RTL4.
Thuis in zijn EGD gebied

Gebruikersavatar
Max
380 kV + 3D Pylon Modeler
Berichten: 568
Lid geworden op: 07 dec 2011 22:03
Dichtstbijzijnde trafo: Vlaardingen

Re: Praattopic

Bericht door Max » 18 jul 2012 00:05

het valt me overigen op he. er zijn best veel leden maar heel veel leden zijn daar van inactief. best jammer!
'your personal grid modeler'

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3404
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Praattopic

Bericht door Peter » 19 jul 2012 09:48

Vanmorgen werd ik even na 6.00 uur wakker gerommeld door een flinke onweersbui met een behoorlijke bliksemfrequentie. Toch wel een aparte verrassing zo 's morgensvroeg. Heb maar even de stekker uit de pc getrokken. Na deze bui heb ik me nog even omgedraaid totdat het rond 8.30 weer begon te rommelen. Ondanks de vele regen van de laatste tijd hebben we hier tot nu toe vrij weinig onweer gehad.

Het zal mij benieuwen hoe het vanaf volgende week met de zomer gaat. Er lijken eindelijk weer eens een paar mooie dagen aan te komen doordat het Azorenhoog zich gaat uitbreiden over West-Europa. Het is alleen nog afwachten voor hoe lang want ik zag ook al berekeningen waarin de hogedrukgordel splitst en wij wederom storingen vanuit het noorden krijgen en we terugvallen in het oude te koele en te natte patroon. Het lijkt een soort kantelpunt te gaan worden, door op de oude voet of voor een langere termijn zomers. Ik hoop echt dat dit jaar augustus eens wat zomerweer gaat brengen want augustus is de laatste jaren een echte regenmaand geworden en juli lijkt zich daarbij aan te gaan sluiten...

Plaats reactie