Praattopic

Schakel het circuit even af voor wat sociaal onderhoud in de OT-hoek
Gebruikersavatar
ElektroThriller
Nethistorienestor
Berichten: 3162
Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart

Re: Praattopic

Bericht door ElektroThriller » 06 nov 2018 08:20

Handdoek in de ring
Gisteren is een nieuwe reactie in het (afgeschermde) geschiedenistopic geplaatst. Eveneens gisteren heb ik alle scans (bijna anderhalve gigabyte) van IISG naar Tom gestuurd. Immers, hem komt, als samensteller van diverse geschiedenisoverzichten, die eer toe.
Helaas is het geschiedenistopic afgeschermd. Dit is de doodsteek voor dit subforum. Bovendien is belangstelling voor geschiedenis toch al niet groot. ('Heeft die Willem van Oranje ook een facebookaccount?')
In die scans zijn honderden euro's gestoken. Maar het houdt op. Nu dus.
Hieronder staat de downloadlink van de verzending naar Tom. Die geldt een week of twee. Ik neem aan dat die link ook geldt voor anderen. Laat me in ieder geval weten wanneer het downloaden gelukt is. Krijg ik toch nog een berichtje.

https://we.tl/t-J3OrChDAnS
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3820
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Praattopic

Bericht door Hans » 06 nov 2018 14:55

Wat een citroenbui, ET.

Het afschermen van het subforum Netgeschiedenis was een keuze waar je destijds volledig achter stond. Zie ook dit bericht.
Juridische gevolgen van copyrightkwesties belanden bij de domeinnaamhouder op wiens naam de server wordt gehuurd - en dat ben jij niet.

Het betalen van kosten is iets wat we allemaal vrijwillig doen. Het hosten van deze website kost ook geld.
Niemand verplicht iemand tot het maken van kosten. Wanneer je het niet ziet zitten om ergens geld aan uit te geven waar je voor jouw gevoel niet voldoende voor terug krijgt, laat het dan achterwege. Bijdragen worden gewaardeerd, maar niemand zal je daarover afvallen.

Het publiek voor deze hobby of interesse is klein, zo mopper je al jaren. Waar jij geen inzicht in hebt is het bezoekersaantal van deze tent.
Het EB-cluster haalt tegenwoordig structureel ruim 60.000 bezoekers per maand. Dat gezegd hebbende laat ik het aan jou om te bepalen welke conclusies je wil trekken t.a.v. onze rol en (om het zo uit te drukken) mate van succesvol iets betekenen in een niche.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Knarvel
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1180
Lid geworden op: 29 apr 2012 18:19
Dichtstbijzijnde trafo: Waarderpolder

Re: Praattopic

Bericht door Knarvel » 06 nov 2018 17:51

ElektroThriller schreef:
06 nov 2018 08:20
Handdoek in de ring
Ik zou dat wel jammer vinden...

aardbewoner
36 kV
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 sep 2015 21:06
Dichtstbijzijnde trafo: Diemen venserweg 150/10 KV

Re: Praattopic

Bericht door aardbewoner » 07 nov 2018 00:10

@ElektroThriller Het downloaden is gelukt ,mijn dank. Net als aan al de mede gekken die deze hobby/vak hebben en hun tijd in dit forum steken. :love
Elektriciteit je mist het pas als het wegvalt.

Gebruikersavatar
ElektroThriller
Nethistorienestor
Berichten: 3162
Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart

Re: Praattopic

Bericht door ElektroThriller » 07 nov 2018 11:30

Allereerst: het voelt goed om de scans grateloos ter beschikking te stellen. Heb ik geen spijt van.
Inzake de ©-kwestie. Indertijd speelde ook een uitspraak van de Rijdende Rechter een rol. Verder ging ik uit van ketenaansprakelijkheid. Dus als ik een foto van pak hem beet Cas Oorthuys zou publiceren, dat dan de erfopvolgers van deze beroemde fotograaf mij wel zouden kunnen vinden.
Over Cas Oorthuys gesproken: op www.gahetna.nl (Beeldcollectie) is onder nummer 123-0267 een prachtige zwart-witfoto van een ET-lijn te zien. Gebruikmakend van het citaatrecht zien jullie de mast op de voorgrond. Er is op internet een shitload aan foto's van Cas te vinden, inclusief de website van het Fotomuseum, die het publiek vraagt om locatiegegevens van foto,s te verschaffen. Ik heb de foto in kwestie nog niet kunnen vinden.
Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker:
http://www.gahetna.nl/collectie/afbeeld ... m/123-0267
Schermafbeelding 2018-11-07 om 11.09.21.jpg
Detail van foto 123-0267 op www.gahetna.nl. Vermoedelijk ©: Erven Cas Oorthuys.
Schermafbeelding 2018-11-07 om 11.09.21.jpg (95.14 KiB) 15282 keer bekeken
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Praattopic

Bericht door BaDu » 07 nov 2018 12:00

Op zich biedt de vraag van het fotomuseum over exacte locatie wel een interessante mogelijkheid om bijv data/foto uitwisseling te doen.
Wij leveren locatiedata van masten, lijnen en stations en krijgen in ruil daarvoor bijv. publicatierechten van die fotos.

Enig idee hoe het fotomuseum daarin staat?
KML-generator generator

Henk
150 kV
Berichten: 184
Lid geworden op: 19 mei 2013 18:31
Dichtstbijzijnde trafo: Steenwijk Onna

Re: Praattopic

Bericht door Henk » 08 nov 2018 10:09

ElectroThriller, bedankt voor de scans.
Misschien is er een beperkte groep voor de geschiedenis van HS, maar het is wel de/een harde kern.

Gebruikersavatar
Tom
380 kV
Berichten: 2661
Lid geworden op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Praattopic

Bericht door Tom » 03 jan 2019 21:33

Voor degenen die in het nieuwe jaar nog niet op de main-site zijn geweest raad ik het absoluut aan om dat te doen, want de "hoogspanningshoroscoop" is werkelijk geniaal en hilarisch en bezorgt me en ook anderen al een paar dagen de slappe lach :lachbui: .

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Praattopic

Bericht door BaDu » 04 jan 2019 12:07

Tom schreef:
03 jan 2019 21:33
Voor degenen die in het nieuwe jaar nog niet op de main-site zijn geweest raad ik het absoluut aan om dat te doen, want de "hoogspanningshoroscoop" is werkelijk geniaal en hilarisch en bezorgt me en ook anderen al een paar dagen de slappe lach :lachbui: .
hear hear!
KML-generator generator

honda_power
middenspanning
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 mei 2017 22:43
Dichtstbijzijnde trafo: schagen

Re: Praattopic

Bericht door honda_power » 06 jan 2019 22:46

vandaag eveen mijn nieuwe salontafel in elkaar geschroeft en zelf hier verwerken we wat hoogspannings gerelateerds in :DD

Afbeeldingo

Afbeelding
er is maar 1theorie en dat is dat het in de praktijk nooit klopt

Plaats reactie