Praattopic

Schakel het circuit even af voor wat sociaal onderhoud in de OT-hoek
Gebruikersavatar
Ot
Actief in het mainsite team
Berichten: 561
Lid geworden op: 11 dec 2011 21:59
Dichtstbijzijnde trafo: zwolle weteringkade

Re: Praattopic

Bericht door Ot » 11 mar 2014 09:01

het maakt me wel een beetje bang ergens.

Goed het duurt nog wel even voordat ik ook werk moet gaan zoeken want ik heb nog vele jaren te gaan op school maar als het zo vreselijk moeilijk is om werk te krijgen, dan knaagt dat toch aan je?
toen mijn vader werd ontslagen had hij het over een gevoel van overbodigheid in de maatschappij en dat is ook wel een beetje wat ik zelf voelde op mijn vorige school met die rot klas. niemand heeft je nodig of wil je hebben, dat is heel zwaar.

Gelukkig kreeg mijn vader weer hetzelfde werk maar toen weer in zwolle maar hij heeft die twee maanden zonder werk vreselijk gevonden. ik heb echt respect voor iedereen die het langer uit moet houden. Sterkte man.
50 kV | DENK aan de kleintjes! STOP het UITRUIL BEGINSEL!!

Gebruikersavatar
Mark
Globale moderator
Berichten: 1190
Lid geworden op: 25 jan 2012 01:06
Dichtstbijzijnde trafo: Spijkenisse

Re: Praattopic

Bericht door Mark » 11 mar 2014 16:28

Jammer Peter, maar er zijn wel goede berichten van aantrekkende werkgelegenheid. Hoop dat je dan ook snel weer aan een baan komt.

@ Ot: het is altijd lastig om vooruit te kijken wat betreft werkgelegenheid. Iets waarin nu een overschot in is kan over 5 jaar totaal veranderd zijn in grote vraag. Dit hangt van tal van factoren af zoals pensioengolven, economie, veranderen markten etc. In principe hoef je er nooit zoveel zorgen over te maken. Belangrijk is gewoon om te zorgen dat je een gedegen opleiding volgt (eerst de middelbare afmaken, dan vervolgopleiding) bij een gekwalificeerde instelling. Wel kan ik als tip meegeven dat je niet een redelijke concrete studie kiest, met name op HBO zijn er erg veel studies waarvan niemand uiteindelijk weet van wat je precies bent. Gelukkig is daar na het InHolland drama wel wat verandering in gekomen, maar blijf gefocust .

Gebruikersavatar
Mark
Globale moderator
Berichten: 1190
Lid geworden op: 25 jan 2012 01:06
Dichtstbijzijnde trafo: Spijkenisse

Re: Praattopic

Bericht door Mark » 18 mar 2014 19:24

Zat ik net een uurtje geleden EditieNL te kijken, viel me dit op (aan het eind van het programma).

Afbeelding

Welke bieb zou er zo hip wezen paar 380kV lijnen als achtergrond te hebben? Het was een voorstukje over bibliotheken voor het nieuws van half 8.

Gebruikersavatar
Max
380 kV + 3D Pylon Modeler
Berichten: 568
Lid geworden op: 07 dec 2011 22:03
Dichtstbijzijnde trafo: Vlaardingen

Re: Praattopic

Bericht door Max » 23 mar 2014 11:42

Heren van het mooie leven !
Ik heb dan eindelijk voor hobbie doeleinde een Digitale camera aangeshaft.

Na veel onderzoek en cameras vergelijken heb ik deze gekozen:
http://www.canon.nl/For_Home/Product_Fi ... _SX280_HS/
Afbeelding

Het is niet the best of the best of een professionele spiegelreflex camera maar voor mijn niveau ga ik hier een heel eind mee komen.
Verwacht binnenkort ook nieuwe fotos van hoogspanningsmasten.
'your personal grid modeler'

Gebruikersavatar
Mark
Globale moderator
Berichten: 1190
Lid geworden op: 25 jan 2012 01:06
Dichtstbijzijnde trafo: Spijkenisse

Re: Praattopic

Bericht door Mark » 23 mar 2014 11:44

De SX280 is een prima compactcamera met veel mogelijkheden en produceert mooie plaatjes (hier ligt er ook een). Goeie keus!

Gebruikersavatar
ElektroThriller
Nethistorienestor
Berichten: 3162
Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart

Re: Praattopic

Bericht door ElektroThriller » 30 mar 2014 20:56

[boodschap_slecht_nieuws]Bij anonieme gang naar het forum zien we de gewone tijd, geen 'zomertijd'. Aangemeld gaat het goed.[/boodschap_slecht_nieuws]
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013

Gebruikersavatar
Knarvel
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1185
Lid geworden op: 29 apr 2012 18:19
Dichtstbijzijnde trafo: Waarderpolder

Re: Praattopic

Bericht door Knarvel » 01 apr 2014 02:12

ElektroThriller schreef:[boodschap_slecht_nieuws]Bij anonieme gang naar het forum zien we de gewone tijd, geen 'zomertijd'. Aangemeld gaat het goed.[/boodschap_slecht_nieuws]
Ikke schrijf dit om plm 10 over 2 'snachts, en zie zowel in als uitgelogd nog wintertijd op het forum...

Overigens, leuke fotoos op een blog gevonden. Als je dat ziet, begrijp je ineens waarom bij elke wat zwaardere bries daar de stroom bij een paar honderdduizend lieden uitvalt.

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3828
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Praattopic

Bericht door Hans » 05 apr 2014 14:29

Hans heeft altijd zijn rijbewijs bij zich. De afgelopen drie jaar ben ik 'm niet één keer vergeten.
Afgelopen week is het ding echter door een stom toeval in Holsloot achtergebleven, samen met de rest van mijn portemonnee. Naja, boeiend. Dan betalen we de boodschappen cash met wat er nog in huis is. Niets aan de hand? Precies. Niets aan de hand.

...tot gisteravond half twaalf op de A28 ter hoogte van Hoogeveen. Een politiefuik, 100%-controle. Voor het eerst in een jaar of vier. Je raadt 'm al: faith is a bitch. 90 euro boete voor het niet kunnen tonen van het papiertje. Negentig! Hallo, is het niet bij je hebben van het papiertje nu echt zo'n gevaarlijk feit dat de boete er hoger voor is dan een kapotte lamp? En hoe is het (____) mogelijk dat de twee piepkleine kansen van een sporadisch vergeten papiertje en een eveneens sporadische politiefuik precies samenkomen...
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Knarvel
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1185
Lid geworden op: 29 apr 2012 18:19
Dichtstbijzijnde trafo: Waarderpolder

Re: Praattopic

Bericht door Knarvel » 05 apr 2014 16:03

Die kans is idd erg klein, maar zoals je ziet groter dan 0 en ook groter dan de kans op een echte prijs in de staatsloterij! Dit is nou dat zero tolerance beleid waar onze regeerders zo trots op zijn. Ik reed laatst met een aanhangwagentje met een verkeerde kentekenplaat erop: 130 flappen, aangezien valsheid in geschrifte ofzo... Je word er echt gek van, maar het is voor een goed doel, want de inkomens tussen 40 en 110 duizend hadden een extratje nodig!

Gebruikersavatar
elo
150 kV
Berichten: 200
Lid geworden op: 19 mar 2012 23:39
Dichtstbijzijnde trafo: Rijswijk ZH

Re: Praattopic

Bericht door elo » 05 apr 2014 19:58

Nou, dat is de wet van Murphy

Plaats reactie