Ehm, wat moet ik mij hier bij de "tegenfaze-feeder" voorstellen, en waar kan ik die aantreffen, de rails zal het niet kunnen zijn...ElectroZine schreef:Voedingssysteem
De HSL Antwerpen-Amsterdam zal geschikt zijn voor een maximumsnelheid van 300 km/h en zal daarvoor worden voorzien van een voedingssysteem 2 x 25 kV op 50 Hz. Dit betekent 50 kV tussen bovenleiding en en 25 kV tussen bovenleiding en spoor, waarbij op regelmatige afstanden autotransformatorposten gebouwd worden.
De benodigde energie (ca. 40 MVA) wordt vanuit de bestaande 150 kV hoogspanningspost van Merksem via ondergrondse kabels naar een nieuwbouw hoogspanningspost van de NMBS, met name Noorderdokken, aangevoerd. Het project moet in 2005 in werking treden. De commerciële indienststelling is voorzien voor eind 2006.
HSL-Voedingssysteem
HSL-Voedingssysteem
Re: HSL-Voedingssysteem
Over het algemeen hangt de tegenfase aan de bovenleidingsmasten aan de buitenkant van het spoor.
(bijvoorbeeld op http://en.wikipedia.org/wiki/File:HSL_2_Berloz.jpg goed te zien)
De tegenfase feeder is het wisselstroom-equivalent van een parallelle kabel en dient gewoon om meer stroom te kunnen overbrengen. Hieronder het voedingsschema met de voedingstranfso (met middenaarde !) en de autotransfos.
(bijvoorbeeld op http://en.wikipedia.org/wiki/File:HSL_2_Berloz.jpg goed te zien)
De tegenfase feeder is het wisselstroom-equivalent van een parallelle kabel en dient gewoon om meer stroom te kunnen overbrengen. Hieronder het voedingsschema met de voedingstranfso (met middenaarde !) en de autotransfos.
- Bijlagen
-
- 4862153.JPG (50.6 KiB) 3998 keer bekeken