Wintrackmasten scheef?

Voor al je vragen over het elektriciteitsnet, hoog- en middenspanningstechniek waarop je het antwoord maar niet kunt vinden. Wellicht kan iemand je helpen
Gebruikersavatar
orford
laagspanning
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 aug 2018 15:07

Re: Wintrackmasten scheef?

Bericht door orford » 20 sep 2018 16:16

Ja die aannemers... grapje.

Gisteren rijdend over de A4 van Den Haag naar Amsterdam ten Noorden van Leiderdorp zag ik een nieuw Wintrack-tracé dat kennelijk onder de weg doorgaat.
Noordzijdig van de A4 zag ik een "opstijgpunt" (is dat de juiste aanduiding?) waarvan de lijnen zich voortzetten naar twee dicht bij elkaar staande Wintrackmasten, met de armen naar buiten. Vervolgens zag ik het hele vervolgtraject van Wintrackmasten naar het Noorden lopen met de ruime afstand tussen beide masten en de armen naar binnen, naar elkaar toe dus.

Corrigeer mij als ik het fout heb maar ik denk dat het gaat om het traject Bleiswijk-Vijfhuizen, mastnummers 153 (zuid), een kabelonderdoorgang (heet dat zo?) en de mast 154 zie link https://photos.app.goo.gl/MYGykPcyvkywH3fG6

Kennelijk is het hele tracé gebaseerd op de ruime afstand tussen de masten en alleen bij de overgang van kabel naar lijn staan ze smaller.

Klopt die redenatie?

Orford

PS Hoe krijg ik een afbeeldingslink als clickable underlined tekstlink met de foto inline op de pagina?

Gebruikersavatar
Tom
380 kV
Berichten: 2673
Lid geworden op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Wintrackmasten scheef?

Bericht door Tom » 20 sep 2018 21:42

Leuk om te lezen hoe dit overkomt. De masten die dicht bij elkaar staan zijn inderdaad de masten op de hoek- of eindmasten en zijn geschikt om de geleiders op af te spannen. Door de mast direct in de lijn van de geleiders te plaatsen, ontstaat geen permanent aanwezige torsiebelasting op de mast en is geen traverse nodig. Een traverse vereist een verbindingsboog die visueel door de architect als bezwaarlijk werd gezien. Vandaar de keuze om met een horizontale omloop de geleiders van de ene kant naar de andere kant te verbinden. Bij de 4-circuit Wintrack met 150 kV circuits, hebben de hoekposities wel een traverse, maar dan voor het 150 kV-circuit. Doordat de omloopbretel dan aan de binnenkant moet passeren staat het mastenpaar daar wat verder uit elkaar.

Gebruikersavatar
Knarvel
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1184
Lid geworden op: 29 apr 2012 18:19
Dichtstbijzijnde trafo: Waarderpolder

Re: Wintrackmasten scheef?

Bericht door Knarvel » 21 sep 2018 11:17

orford schreef:
20 sep 2018 16:16
PS Hoe krijg ik een afbeeldingslink als clickable underlined tekstlink met de foto inline op de pagina?
Dat zijn 2 verschillende dingen, die doe je met de (vanaf links) 9. en 10. stuurelementenknop boven het editeer-venster van een nieuwe of te modificerende bijdrage.

Gebruikersavatar
orford
laagspanning
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 aug 2018 15:07

Re: Wintrackmasten scheef?

Bericht door orford » 22 sep 2018 11:53

Hi knarvel -dank je, beide herhaald geprobeerd.

Nummer 9 levert een gewone zichtbare onderlijnde originele link (niet embedded) en 10 levert een placeholder voor een (niet-zichtbare) afbeelding.
Beide leveren mij niet de gewenste embedded/in de tekst verstopte link noch een inline afbeelding...

De link die ik aanbied verwijst naar een foto in Google Photos Webalbums, die zich in andere media en e-mails en Twitter etc. prima laten embedden. Dagelijks doe ik niet anders.
Wat doe ik/wat gaat er hier fout denk je?

Orford

Gebruikersavatar
Knarvel
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1184
Lid geworden op: 29 apr 2012 18:19
Dichtstbijzijnde trafo: Waarderpolder

Re: Wintrackmasten scheef?

Bericht door Knarvel » 22 sep 2018 21:41

Een url werkt als volgt:
je schrijft een tekst waarvan je een bepaald gedeelte als link wilt laten verschijnen, nu ff als oefening de woorden: gedeelte als link
die selekteer je door de muis eroverheen te draggen (dwz op de eerste letter re-muisknop indrukken en de muis zover schuiven totdat de gewenste tekstpassage invers gemarkeerd is. Klik nu knop 10 en je krijgt dit:

je schrijft een tekst waarvan je een bepaald (url]gedeelte als link[/url) wilt laten verschijnen
- NB: eerste en laatste rechte haak met ronde haak vervangen, om dit zichtbaar te houden en PHPbb buiten spel te zetten

Je zet nu de cursor naar het punt na de eerste url en voor de afsluitende rechte haak, en tik een =
paste nu de url die je vooraf oop het clipboard hebt gezet na de =, dat ziet er dan zo uit:
je schrijft een tekst waarvan je een bepaald (url=https://www.mijntoffelink.nl/]gedeelte als link[/url) wilt laten verschijnen

in het eggie, met rechte haken hersteld:
je schrijft een tekst waarvan je een bepaald gedeelte als link wilt laten verschijnen

Plaats reactie