Discussie / bug-report GE-Netkaart V4.5 'Opstijgpunt'

Discussie over netkaarten, waaronder onze eigen HoogspanningsNet Netkaart
BaDu
Globale moderator
Load: 1367
Ingelust: 18 mar 2014 13:55
Favoriete mastsoort: Deltamast
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Discussie / bug-report GE-Netkaart V4.5 'Opstijgpunt'

Load Ingevoed door BaDu » 23 mar 2016 16:00

Ik vermoed (weet eigenlijk best zeker) dat je het juiste huisje hebt gevonden.
Het gebrek aan ventilatie roosters kan verklaard worden door het feit dar er alleen een schakelinstallatie staat die op zich zelf maar heel weinig warmte verliest.
De kabelgoten de grond in zijn waarschijnlijk de kabelinvoeren het gebouw in van de 20kV kabels. Vermoedelijke is voor deze wijze gekozen om geen last te hebben van verzakkingen bij bodemdaling.
Het gebrek aan stickers is inderdaad wat vreemd, maar zou het kunnen dat deze installatie niet het eigendom is van Liander maar van de aangeslotene(n)?
KML-generator generator

Mastbeeld van deze aangeslotene
arie
70 kV
Load: 87
Ingelust: 30 jan 2016 19:18
Favoriete mastsoort: concordemast alsbij Wateringen
Dichtstbijzijnde trafo: Beverwijk

Load Ingevoed door arie » 23 mar 2016 17:36

Voor mijn werk heb ik windmolens gebouwd.
en in de molen zat altijd een midden spanning transformator en midden spanning schakelaars
dit soort huisjes worden ook gebruikt om van een windmolen park de molens aan te sturen en te bewaken
iedere molen heeft een glasvezel kabel naar zo een knooppunt en vandaar verbinding met energie bedrijf en eigenaar.

Knarvel
380 kV + Netkaartcrew
Load: 765
Ingelust: 29 apr 2012 18:19
Favoriete mastsoort: Gaffelmast
Dichtstbijzijnde trafo: Waarderpolder

Load Ingevoed door Knarvel » 23 mar 2016 17:40

Het stationneetje op foto: polder_20kV_3.JPG zal geen hoog- of middenspanningsstation zijn, want er zit geen waarschuwingsdriehoek met de electro-flits op de deur (of hek), ook een gas gebouwtje kan het niet zijn aangezien er dan een Ex waarschuwingsschild geplaatst zou moeten zijn. En als er Liander in dat gebouwtje zou zitten, dan staat dat ook op de deur, met instrukties wat te doen bij calamiteiten. Wel zie ik twee stickers op de deur die voor ons onleesbaar gefotografeerd zijn, dat schiet dan ook niet op ... (Zo kan het ook!
KPN en alle andere glas en coax kabelboeren gebruiken ook dergelijke gebouwtjes, en in de flevopolder heb je denk ik ook nog stadsverwarming met decentrale verdeelpunten.... Keuze genoeg.
De laatste 3 fotoos lijken mij eerder telecom danwel kabel-tv dienstgebouwen te zijn.

Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Load: 2781
Ingelust: 03 dec 2011 20:49
Favoriete mastsoort: Tonmast
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord en Wageningen

Load Ingevoed door Hans » 24 mar 2016 08:49

Knarvel voegde de load toe:Het stationneetje op foto: polder_20kV_3.JPG zal geen hoog- of middenspanningsstation zijn, want er zit geen waarschuwingsdriehoek met de electro-flits op de deur (of hek), ook een gas gebouwtje kan het niet zijn aangezien er dan een Ex waarschuwingsschild geplaatst zou moeten zijn.
En als er Liander in dat gebouwtje zou zitten, dan staat dat ook op de deur, met instrukties wat te doen bij calamiteiten. Wel zie ik twee stickers op de deur die voor ons onleesbaar gefotografeerd zijn, dat schiet dan ook niet op ...
Nee, die zit er wel op. Alleen is die op deze foto inderdaad niet leesbaar.

Ze zijn gemaakt met een telefooncamera. Hoewel mijn telefooncamera nog altijd beter is dan die van Ot (sorry Ot, maar het is wel waar ) is de kwaliteit echter nog steeds verre van perfect. Ik heb het huisje ook vanaf de voorkant op de foto gezet, maar een telefooncamera heeft geen zonneklep en als er dan wat vette vingerafdrukken op zitten krijg je een hele caleidoscoop aan reflecties die de foto bijna onbruikbaar maken. Daarom had ik hem in eerste instantie niet geplaatst. Maar bij dezen een 100% crop.
polder_20kV_1.JPG
polder_20kV_1.JPG (78.28 KiB) 1158 keer bekeken
Van dit exemplaar in Zeewolde ben ik dan ook zekerder dan de huisjes aan de Swifterringweg. Het meest verdachte aan die andere locatie is dat er in de wijde omtrek en aan de hele verdere Swifterringweg geen enkele andere locatie in aanmerking komt, zodat het eerder aankomt op negatieve selectie.
Trots geboren in het 110 kV-gebied

de knip
110 kV
Load: 143
Ingelust: 10 apr 2013 13:51
Favoriete mastsoort: delta
Dichtstbijzijnde trafo: Emmeloord 110kV

Load Ingevoed door de knip » 26 nov 2016 23:10

1) ECL Luttelgeest niet geheel correct aangegeven, zie bijlage.
2) De 20kV trafo bevindt zich aan de Bosweg in Swifterbant, destijds wel de bouw ervan gezien .
De kabel loopt vanaf het trafostation Dronten langs de Dronterweg en dan langs de Biddingweg en de Bosweg.
3) Station Zeewolde Bloesemlaan kent een 20kV (klant)aansluiting voor het windpark Eemmeerdijk (nu nog 18xNedwind 1Mw tweewiekers) met inpandig een 20kV trafo.
Wel zijn er een drietal turbines waar een z.g. Diabolo (trafo/schakelstation) staat zie streetvieuw.
Deze "stationnetjes" zijn later geplaatst, heeft waarschijnlijk te maken met het vervallen van een turbine en de brand die er geweest is.
Door de afstand koos men hier voor een voeding van 20kV. De kabel (enkel circuit) ligt vanaf het station Bloesemlaan, Schollevaarweg, Adelaarsweg, Gooiseweg naar de Eemmeerdijk.

Trekkersveld I heeft nog geen 20kV. Men wil hier wel 20kV gaan benutten voor Trekkersveld II/III i.v.m de vele uitbreidingen van industrie en distributiecentra.
Bijlagen
20kV station Swifterbant en 110kV ECL Luttelgeest.kmz
(739 Bytes) 38 keer gedownload

BaDu
Globale moderator

Load Ingevoed door BaDu » 27 nov 2016 16:34

Bedankt voor je opmerkingen en verbeteringen, ze zijn waardevol om de kaart beter en beter te maken.

Nog wel een vraag
de knip voegde de load toe:1) ECL Luttelgeest niet geheel correct aangegeven, zie bijlage.
In de bijlage staat niets van Luttelgeest, we komen er niet uit wat je met de opmerking bedoeld.
Kan je nog wat meer info geven?
KML-generator generator

de knip
110 kV
Load: 143
Ingelust: 10 apr 2013 13:51
Favoriete mastsoort: delta
Dichtstbijzijnde trafo: Emmeloord 110kV

Load Ingevoed door de knip » 27 nov 2016 19:19

Bas, hierbij de ontbrekende info. De plaatsaanduiding van ECL Luttelgeest was niet geheel correct. Zie ook de opm. bij de pion.. Ik zal nog een verdere zoektocht doen naar 10 of 20 kV secundair!
Bijlagen
trafo 110kV in metalen loods.kmz
(815 Bytes) 29 keer gedownload

BaDu
Globale moderator

Load Ingevoed door BaDu » 27 nov 2016 22:05

OK, dank je, het lijkt een case of mistaken identity, we hadden de verkeerde loods gekozen.
Probleem is een beetje dat de satellietbeelden van Google in die gebied enorm veroudert zijn.
Op PDOK hebben we gelukkig meer recent materiaal, en daar is de door jou aangewezen loods ook te vinden.
Het ding heeft een eigen kadastraalnummer en dat is precies wat je zou verwachten.
KML-generator generator

Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Load: 2781
Ingelust: 03 dec 2011 20:49
Favoriete mastsoort: Tonmast
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord en Wageningen

Load Ingevoed door Hans » 28 nov 2016 09:53

BaDu voegde de load toe:OK, dank je, het lijkt een case of mistaken identity, we hadden de verkeerde loods gekozen.
Dat zal mijn fout zijn geweest toen ik de klantaansluiting in 2011 heb ingetekend, nog voor het opleveren van het nieuwe station onder de hoogspanningslijn zelf. Toen was het nog een harde aftak. Pardon voor de onduidelijkheid. Het valt bij klanten in kassengebieden en ook in het 50 kV-net niet altijd mee om het juiste dak te kiezen. In het verleden zijn daar vaker aparte dingen mee gebeurd.
Iconisch werd de case waarbij Ot per ongeluk onze lieve heer een klantaansluiting had gegeven toen hij in De Bilt een kerk op het plaatselijke 50 kV-net aansloot.

Ook elders in het Nederlandse 110 kV-gebied zijn fouten gemaakt. Lost in Leeuwarden (netkaart versie 4.2, Humming Hiding Somewhere) dankte zijn naam zelfs aan het oplossen van een aantal nare exemplaren. Het probleem an sich hoort nu eenmaal bij een netkaart. Gisteren kwam ik vlakbij Dülken er ook nog eentje tegen, daar had Knarvel per ongeluk een vervallen broeikas voorzien van 110 kV terwijl het trafostation zelf een kilometer verderop stond.
Het is niet gezegd dat de entiteiten die al jaren op de netkaart staan ook altijd correct zijn. Sommige fouten overleven het jaren, denk aan het debacle met Delfzijk (typo, hield het twee releases ongezien vol!) en Maasvlakte Noord.
Trots geboren in het 110 kV-gebied

ElektroThriller
Nethistorienestor
Load: 2728
Ingelust: 12 mar 2012 12:29
Favoriete mastsoort: Donaumast vooral jaren 40
Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart

Load Ingevoed door ElektroThriller » 28 nov 2016 10:15

De onvolprezen Jan-Willem van Aalst heeft mij weer een update november 2016 van de hoogspanningsbestanden gestuurd. De zip is minder dan 1 MB, dus die krijgen jullie als bijlage erbij.
Het is een kwestie van de zip uitpakken. De lijnen hebben het grote voordeel dat ze topografisch exact zijn.
In de buurt van Beverwijk en bij Zijkanaal C zijn al een paar dubbele buismasten te zien. SAA is nu volledig verwerkt.
Top10NL_Inrichtel_Hoogspanning-kml-201611.zip
(479.38 KiB) 31 keer gedownload
Schermafbeelding 2016-11-28 om 09.52.14.png
Schermafbeelding 2016-11-28 om 09.52.14.png (162.83 KiB) 879 keer bekeken
Schermafbeelding 2016-11-28 om 09.52.41.png
Schermafbeelding 2016-11-28 om 09.52.41.png (648.03 KiB) 879 keer bekeken
Schermafbeelding 2016-11-28 om 09.59.30.png
Schermafbeelding 2016-11-28 om 09.59.30.png (662.33 KiB) 879 keer bekeken
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013

Plaats reactie

Wie is er onder spanning

Aangeslotenen op dit net: Geen aangeslotenen en 1 klantaansluiting