Discussie / bug-report GE-Netkaart V4.5 'Opstijgpunt'

Discussie over netkaarten, waaronder onze eigen HoogspanningsNet Netkaart
BaDu
Globale moderator
Load: 1347
Ingelust: 18 mar 2014 13:55
Favoriete mastsoort: Deltamast
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Discussie / bug-report GE-Netkaart V4.5 'Opstijgpunt'

Load Ingevoed door BaDu » 11 feb 2016 20:37

arie voegde de load toe:Voor mijn werk ben ik soms op het Tata terrein in Beverwijk
daar zag ik 150 kv station Tata HVS 12 zeestraat buiten gebruik is gesteld
de 3 transformators 150 kv naar 50 kv zijn verplaatst naar station Tata HVS 26
als je kijk op de kaart zie je dat er al plekken waren gemaakt voor deze travo's
ook zijn alle 150kv en 50kv kabels omgelegd naar Hvs 26
Dank je Arie we nemen het mee in de volgende kaart release
KML-generator generator

Mastbeeld van deze aangeslotene
arie
70 kV
Load: 85
Ingelust: 30 jan 2016 19:18
Favoriete mastsoort: concordemast alsbij Wateringen
Dichtstbijzijnde trafo: Beverwijk

Load Ingevoed door arie » 13 feb 2016 11:33

Ik ben weer op het Tata terrein geweest.
en geconstateerd dat de voeding van panoven 22 niet op de kaart staat en deze is volgens mij al 2009 in gebruik genomen
beschrijving installatie
150 meter ten noord oosten van tata hvs 28 staat een transformator 50kv / 33kv (goed zichtbaar op kaart)
50 kv gevoed vanuit hvs 28
de 33kv kabel gaat hierna na de panoven 22 welke op de plaats ligt welke volgens de huidige kaart nu tata panoven noemen.
panoven 21 ligt ten westen tegen panoven 22 aan en wordt gevoed door de 50 kv kabel welke volgens
de huidige kaart nu tata panoven voed

Het is jammer dat ik op het terrein geen foto's mag nemen er is veel interessants te zien.

BaDu
Globale moderator

Load Ingevoed door BaDu » 13 feb 2016 15:00

arie voegde de load toe:Ik ben weer op het Tata terrein geweest.
en geconstateerd dat de voeding van panoven 22 niet op de kaart staat en deze is volgens mij al 2009 in gebruik genomen
beschrijving installatie
150 meter ten noord oosten van tata hvs 28 staat een transformator 50kv / 33kv (goed zichtbaar op kaart)
50 kv gevoed vanuit hvs 28
de 33kv kabel gaat hierna na de panoven 22 welke op de plaats ligt welke volgens de huidige kaart nu tata panoven noemen.
panoven 21 ligt ten westen tegen panoven 22 aan en wordt gevoed door de 50 kv kabel welke volgens
de huidige kaart nu tata panoven voed

Het is jammer dat ik op het terrein geen foto's mag nemen er is veel interessants te zien.
En alweer bedankt ook deze staat inmiddels op de todo lijst.
KML-generator generator

Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Load: 2753
Ingelust: 03 dec 2011 20:49
Favoriete mastsoort: Tonmast
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord en Wageningen

Load Ingevoed door Hans » 15 feb 2016 19:52

In de Hoogspanningsmail liep vandaag dit bericht binnen:
Als aanvulling op de netkaart wil ik jullie er op wijzen dat dit PDF bestand: https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... amse-haven Het volgende zegt (blz 30): Voor de nieuwe stroomvoorziening zijn bij de Dintelhavenbrug en het spoorwegemplacement aan de Reeweg twee opvallende onderstations gebouwd. Hier wordt de vanuit het landelijk elektriciteitsnetwerk aangeleverde 150 kV omgezet naar 25 kV. Verder zijn tussen de Maasvlakte en Kijfhoek langs het spoor zes AT-stations (autotransformator-stations) geplaatst. Deze tekst spreekt dus over 2 onderstations en op de netkaart staat er volgen mij eentje !
Het is een letterlijk citaat uit het document, dat overigens uit 2007 lijkt te zijn. Sinds die tijd is er natuurlijk opnieuw een en ander veranderd.
Even loeren op V5.0 beta laat zien dat in het materiaal van Google op Dintelhaven de tweede trafocel nog steeds leeg staat. Op de luchtfoto's van midden 2014 (PDOK) is dat nog steeds het geval. Maar het andere aangehaalde station, omgeving Reeweg, lijkt moeilijker te vinden. Er lopen langs de Reeweg wel de nodige 150 kV-circuits richting Waalhaven (zowel luchtlijnen als grondkabels), maar een object dat de indruk wekt van een onbekend station staat er niet. Alleen 25/23/10 kV Koedood (aanwezig in het betabestand van het 20 kV-netvlak) staat oostelijk van de Reeweg.

Nu herinneren de meesten van ons zich nog wel de situatie met het station Heulweg Havenspoorlijn. In enkele edities van de netkaart hadden we die op 150 kV aangesloten, maar uiteindelijk bleek het een 'gewoon' 25 kV'tje te zijn.
De vraag is nu of de vraagsteller en de informatie waar hij dit op baseert het bij het rechte eind hebben. In dat geval moet er dus nog ergens in de buurt van Waalhaven een niet gekarteerd 150 kV-station staan, of misschien wel op Waalhaven zelf in de vorm van een klanttrafo. Is er iemand die meer verstand heeft van de netsituatie in dit gebied?
Trots geboren in het 110 kV-gebied

BaDu
Globale moderator

Load Ingevoed door BaDu » 15 feb 2016 22:44

Hmmmm ik meen me toch echt te herinneren dat de havenspoorlijn maar een 150kv voedingsstation had. Maar na deze post begin ik te twijfelen. Mede gezien er een op een 150/25kv onderstation gelijkende constructie staat nabij de westzijde van emplacement waalhaven (hoek beekmanweg plesmanweg)
Kwestie van er even een keer gaan kijken, jammerg enoeg was ik vorige week in de buurt
KML-generator generator

BaDu
Globale moderator

Load Ingevoed door BaDu » 16 feb 2016 11:02

Het gaat dan over dit station:
vondelingenweg.jpg
vondelingenweg.jpg (256.83 KiB) 878 keer bekeken
Ook te bekijken via streetview:
vondelingenwegSV.jpg
vondelingenwegSV.jpg (322.27 KiB) 878 keer bekeken
KML-generator generator

Johan
220 kV
Load: 226
Ingelust: 12 sep 2014 20:15
Favoriete mastsoort: Oude schakelinstallaties

Load Ingevoed door Johan » 16 feb 2016 14:49

Op Bing maps is redelijk goed te zien dat op het station een normale trafo staat ( is van twee kanten aangesloten ) en geen autotrafo.
Dit is dus geen AT station!
Met de wetenschap dat op 150kV Waalhaven een richting NS bestaat, kan het bijna niet anders als dat dit een 150/25kV voeding is.

Ik denk dat ter plaatse niet meer te zien is, op streetview is goed te zien dat het bijna volledig achter een gesloten wand staat.
Ik wil er nog wel een keer langsfietsen, maar 40 km met deze temperatuur is voor mij niets. Ik wacht wel tot hij boven de 15 graden komt.
Johan
Bing maps 150_15kV Reeweg.GIF
Bing maps 150_15kV Reeweg.GIF (131.2 KiB) 868 keer bekeken
Bijlagen
Bing maps 150_15kV Reeweg (2).GIF
Bing maps 150_15kV Reeweg (2).GIF (41.84 KiB) 868 keer bekeken

Henk
110 kV
Load: 132
Ingelust: 19 mei 2013 18:31
Dichtstbijzijnde trafo: Geldermalsen

Load Ingevoed door Henk » 16 feb 2016 15:04

Graafstroom Betuweroute 150-25 kV.jpg
Graafstroom Betuweroute 150-25 kV.jpg (291.81 KiB) 868 keer bekeken
Graafstroom Betuweroute 150-25 kV detail.jpg
Graafstroom Betuweroute 150-25 kV detail.jpg (230.67 KiB) 868 keer bekeken
De schermafdrukken (luchtfoto's) uit Globespotter boven geven het voedingspunt Graafstroom bij de ingang van de Sophiatunnel in Papendrecht.
Links is de 150/25 kV trafo, rechts een autotrafo. Het verschil in grootte is goed te zien. Let ook op de grotere olietank voor de 150/25 kV-trafo (links).
Waalhaven Reeweg 150-25 kV.jpg
Waalhaven Reeweg 150-25 kV.jpg (209.05 KiB) 868 keer bekeken
Waalhaven Reeweg Betuweroute 150-25 kV detail.jpg
Waalhaven Reeweg Betuweroute 150-25 kV detail.jpg (149.02 KiB) 868 keer bekeken
De bovenstaande schermafdrukken zijn van het verdachte trafostation Reeweg bij de Waalhaven.
De grootte is duidelijk van een 150/25 kV. Ook zijn net als bij Graafstroom 150/25 kV kabelaansluitingen zichtbaar.

@ Johan, je was net iets sneller met reageren

Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Load: 2753
Ingelust: 03 dec 2011 20:49
Favoriete mastsoort: Tonmast
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord en Wageningen

Load Ingevoed door Hans » 16 feb 2016 15:31

In koeienletters 25 kV op het gebouwtje schilderen terwijl er mooi een 150/25 kV-trafo in staat de brommen. Toch weer een beetje jammer - mag 150 kV dan helemaal niet meer gezien worden?

Nuja, daarvoor hebben we de netkaart ook nog. Johan, laat de fiets maar lekker tegen de muur staan.
Dank voor de antwoorden en de luchtfoto's, ik denk dat we voldoende argumentatie hebben om dat apparaat in te tekenen, op Waalhaven aan te sluiten en om degene die ons de tip gaf via de mail er even vriendelijk voor te bedanken.
Trots geboren in het 110 kV-gebied

Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Load: 1388
Ingelust: 18 mei 2012 17:53
Favoriete mastsoort: dubbelvlag mast
Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar

Load Ingevoed door Shrek » 16 feb 2016 15:33

Mooi te zien dat er maar 2 fasen aangesloten zijn. Misschien is de 150kV-kabel ook maar 2-fasig

Plaats reactie

Wie is er onder spanning

Aangeslotenen op dit net: Geen aangeslotenen en 1 klantaansluiting