Jan-Willem flikt het hem weer: www.map5.nl

Discussie over netkaarten, waaronder onze eigen HoogspanningsNet Netkaart
jwva
Nieuw forumlid. Wees vriendelijk voor 'm ;-)
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2013 07:15

Re: Jan-Willem flikt het hem weer: www.map5.nl

Bericht door jwva » 06 sep 2015 21:37

ElektroThriller schreef:Bijgewerkte shapefiles (of direct naar kmz geconverteerd) van masten krijg ik van JW zodra die beschikbaar zijn. Voor zuidwest-Nederland zou dat al zeer binnenkort zijn.
Eind deze maand brengt het Kadaster de Top10NL dataset weer uit. Dit is de topografische dataset waar ik de posities van masten en lijnen uithaal.
Het Kadaster krijgt deze niet van Tennet, maar tekent ze zelf in op basis van luchtfoto's. De actualiteit is afhankelijk van de luchtfoto die bij het karteren is gebruikt, zie hieronder:

Afbeelding

Begin oktober zal ik de shapefiles met mastposities en leidingen sturen. Dat is overigens alleen bovengronds, want het Kadaster karteert niet wat onder de grond ligt. De ondergrondse buisleidingen die je op mijn kaarten ziet, komen uit http://nederland.risicokaart.nl (waar dan de hoogspanning weer niet op staat, wonderlijk genoeg).

N.B. fijn om te lezen dat http://www.map5.nl bevalt (is trouwens niet mijn site, maar van Just van den Broecke - ik lever alleen het kaartmateriaal). Als je wensen hebt voor die site of de kaarten daarop, laat het dan vooral weten.

Groeten,

Gebruikersavatar
ElektroThriller
Nethistorienestor
Berichten: 3162
Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart

Re: Jan-Willem flikt het hem weer: www.map5.nl

Bericht door ElektroThriller » 28 sep 2015 16:14

Voor J-W geldt dat ie doet wat ie belooft - inclusief het maken van de kmls. Ik heb dus twee nieuwe kml-bestanden (op basis van BRT/TOP10NL d.d. 25 september 2015) van de mastbolletjes (hier nog gele pinnetjes) en mastlijntjes. Heb deze in GE geopend. In Zuid-Holland is e.e.a. bijgewerkt (380 kV in de buurt van Zoetermeer), maar op SAA-actualisaties moeten we nog even wachten.
Hieronder twee schermafdrukken. Je ziet de mastbolletjes en de pinnetjes. Bij nieuwe delen zijn alleen pinnetjes. Ook de verkabeling bij Heerhugowaard en Rijswijk (vervanging ET-masten) zijn bijgewerkt.
De twee vrij dikke kmls wetransfer ik even naar het forum. En twee tot weken daarna kan iedereen een en ander downloaden.
Het lijkt me goed als voor heel Nederland de verschillen worden genoteerd, plus de nog niet geïmplementeerde verschillen.
Schermafbeelding 2015-09-28 om 15.58.35.png
De onderste twee bestanden (Tijdelijke Bestanden) zijn de twqee nieuwe kmls.
Schermafbeelding 2015-09-28 om 15.58.35.png (54.74 KiB) 10424 keer bekeken
Schermafbeelding 2015-09-28 om 15.57.59.png
380 kV, ruwweg tussen Zoetermeer en Delft.
Schermafbeelding 2015-09-28 om 15.57.59.png (903.39 KiB) 10424 keer bekeken
Schermafbeelding 2015-09-28 om 16.36.22.png
De twee kruisingsmasten van het Màximakanaal oostelijk van 's-Hertogenbosch. De oude en vervallen mastposities zijn er nog in de vorm van mastbolletjes. Verder een tuincentrum, met een groot parkeerterrein. Altijd prettig bij het fotograferen (16 april 2015).
Schermafbeelding 2015-09-28 om 16.36.22.png (772.78 KiB) 10418 keer bekeken
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013

Gebruikersavatar
ElektroThriller
Nethistorienestor
Berichten: 3162
Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart

Re: Jan-Willem flikt het hem weer: www.map5.nl

Bericht door ElektroThriller » 29 sep 2015 13:26

Ik zit met een vraagje. Waarschijnlijk is dit probleem zo opgelost.
De directe aanleiding is de nieuwe masten-kml van gisteren - die met 15 MB best wel dik is te noemen.

Ik wil in een traag systeem een uitgeklede versie van 'onze' netkaart 4.4 hebben. Ik kan na opstart bijvoorbeeld B en LUX uitvinken, maar ik wil ze uberhaupt niet starten. De netkaart start via een <href> naar een bestand op de site, dus bij een volgende sessie staan B en LUX er weer vrolijk in. Ik wil het geheel uit GE slopen en opnieuw beginnen via een gedownloade KMZ van GE 4.4. Tijdelijk of definitief uitgeschakelde onderdelen doen dan niet mee bij het opstarten.
Wie helpt mij uit de brand?
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Jan-Willem flikt het hem weer: www.map5.nl

Bericht door BaDu » 30 sep 2015 17:47

ElektroThriller schreef:...Wie helpt mij uit de brand?
Je hebt mail
KML-generator generator

Gebruikersavatar
Mark
Globale moderator
Berichten: 1190
Lid geworden op: 25 jan 2012 01:06
Dichtstbijzijnde trafo: Spijkenisse

Re: Jan-Willem flikt het hem weer: www.map5.nl

Bericht door Mark » 17 mar 2016 19:43

Weet iemand hoe vaak de content wordt bijgewerkt? Valt mij op dat sommige zaken rondom de weginfrastructuur inmiddels toch wel wat verouderd zijn.

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Jan-Willem flikt het hem weer: www.map5.nl

Bericht door BaDu » 17 mar 2016 19:48

Mark schreef:Weet iemand hoe vaak de content wordt bijgewerkt? Valt mij op dat sommige zaken rondom de weginfrastructuur inmiddels toch wel wat verouderd zijn.
Welke content bedoel je, die van Google Earth?
Dat verschilt per regio, sommige beelden zijn heel recent (eind 2015) andere ruim 7 jaar oud.
KML-generator generator

Gebruikersavatar
Mark
Globale moderator
Berichten: 1190
Lid geworden op: 25 jan 2012 01:06
Dichtstbijzijnde trafo: Spijkenisse

Re: Jan-Willem flikt het hem weer: www.map5.nl

Bericht door Mark » 18 mar 2016 11:09

Nee, deze op Map5 (http://app.map5.nl/nltopo/#rd/opentopo/ ... 7/480525.8) en de onderliggende bronnen. Van Google Earth is mij bekend wanneer deze zijn geupdate (daarover gesproken, van de week hebben grote delen van het land een update gehad maar je moet het wel forceren via de geschiedenis optie).

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Jan-Willem flikt het hem weer: www.map5.nl

Bericht door BaDu » 18 mar 2016 13:56

Mark schreef:Nee, deze op Map5 (http://app.map5.nl/nltopo/#rd/opentopo/ ... 7/480525.8) en de onderliggende bronnen. Van Google Earth is mij bekend wanneer deze zijn geupdate (daarover gesproken, van de week hebben grote delen van het land een update gehad maar je moet het wel forceren via de geschiedenis optie).
Als ik het goed heb wordt Top10NL (waarschijnlijk feb 2016) als ondergrond gebruikt, de actualisatie hiervan is te vinden op:
http://www.kadaster.nl/web/artikel/down ... i-2016.htm
De komende release van Top10NL van april kent een andere actualiteit (vanzelfsprekend)
http://www.kadaster.nl/web/artikel/down ... 2016-1.htm
KML-generator generator

Plaats reactie