Masten België

Discussie over netkaarten, waaronder onze eigen HoogspanningsNet Netkaart
Gebruikersavatar
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 2492
Lid geworden op: 18 mei 2012 17:53
Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar

Re: Masten België

Bericht door Shrek » 06 sep 2016 10:12

Johan schreef:Shrek bedankt, ik begrijp hieruit dat je ook geen verdere informatie hebt waarom er een combinatie gebruikt wordt van letters en cijfers bij die masten, ik vul ze maar gewoon in.

Een volgende vraag, volgens mij kloppen de aftakkingen naar Angleur en Grivenee niet.
Z1.GIF
De nestsituatie is daar lijkt onlogisch en ik probeer dan daarvoor dan een verklaring te bedenken.

Mijn idee, eerst was alleen via aftak 1 voor de twee stations. Dan is het gemakkelijkst om op knooppunt 1 het bovenste draadstel te onderbreken. Later is, omdat de belasting van de twee stations te hoog werd voor één draadstel de lijn tussen aftak 2 en Angleur gemaakt.
Zie onderstaande afdruk uit Google Earth ( in groen zijn de oude masten en rood is de nieuwe hogere mast ). Ook is het beveiligingsnet nog te zien om een van de draden te trekken.
Die aftak is gemaakt door het zuidelijke draadstel op een nieuwe hogere mast te onderbreken. Het noordelijke draadstel is op de oude op het plaatje groen aangegeven masten gebleven.
De "net structuur" die je ziet gaat niet om montagenetten maar over isolatoren tussen de geleiders die extra zijn aangebracht, ik geloof als proef tegen galopping. Intussen is die opstelling alweer afgebroken.
Johan
Z2.GIF
De juiste geschiedenis daar ken ik niet, maar ik zie nu wel dat ik inderdaad de draadstellen heb omgewisseld (ik had een ééndraadsschema ter beschikking en daarop zie je niet welk draadstel aan welke kant van de mast hangt). De redenering die je geeft kan wel kloppen

Gebruikersavatar
Johan
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 607
Lid geworden op: 12 sep 2014 20:15

Re: Masten België

Bericht door Johan » 06 sep 2016 19:42

Helemaal duidelijk Shrek,

Ik heb bewondering wat jullie met elkaar uitgezocht hebben met een minimum aan informatie. Als ik alleen al kijk rondom Luik wat daar alleen al staat en door en over elkaar loopt met spanningen van 70, 150, 220 en 380kV. Ik heb het Elia schema er meerdere keren geraadpleegd, maar dat is zo grof dat het veelal geen oplossing geeft. Street view geeft dikwijls veel meer informatie maar lang niet overal beschikbaar.

De volgende vraag, Station Ehein vertrekken drie 70kV draadstellen zuidwestelijk richting het vermoedelijk gesloopte Station. De 150kV aftak is in ieder geval spanningloos.
Zijn die twee draadstellen naar dat station nog in bedrijf en waar eindigen die dan wel en hangen die drie draadstellen aan een mast?

Johan
Ehein.GIF
Ehein.GIF (356.76 KiB) 8912 keer bekeken

Gebruikersavatar
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 2492
Lid geworden op: 18 mei 2012 17:53
Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar

Re: Masten België

Bericht door Shrek » 06 sep 2016 20:58

Johan schreef:Helemaal duidelijk Shrek,

Ik heb bewondering wat jullie met elkaar uitgezocht hebben met een minimum aan informatie. Als ik alleen al kijk rondom Luik wat daar alleen al staat en door en over elkaar loopt met spanningen van 70, 150, 220 en 380kV. Ik heb het Elia schema er meerdere keren geraadpleegd, maar dat is zo grof dat het veelal geen oplossing geeft. Street view geeft dikwijls veel meer informatie maar lang niet overal beschikbaar.

De volgende vraag, Station Ehein vertrekken drie 70kV draadstellen zuidwestelijk richting het vermoedelijk gesloopte Station. De 150kV aftak is in ieder geval spanningloos.
Zijn die twee draadstellen naar dat station nog in bedrijf en waar eindigen die dan wel en hangen die drie draadstellen aan een mast?

Johan
Ehein.GIF
Dat was inderdaad een foutje, ik heb het overtollige draadstel weggehaald.
Hoe het juist zit tussen Ehein en ex-Clermont zal enkel terreinwerk kunnen oplossen. Iemand in de buurt van Luik de komende weken?

Gebruikersavatar
Johan
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 607
Lid geworden op: 12 sep 2014 20:15

Re: Masten België

Bericht door Johan » 08 sep 2016 10:10

Shrek bedank, nu een aanpassing die wel duidelijk is.

De lijnen 70 kV Warnant-BosDeVillers (124) en 70 kV BoisDeVilliers-YvoirSCNB kruisen elkaar.

Johan
Kruising.GIF
Kruising.GIF (196.25 KiB) 8880 keer bekeken
Kruising 2.GIF
Kruising 2.GIF (273.97 KiB) 8880 keer bekeken

Plaats reactie