Masten België
Masten België
Vervallen i.v.m. mastnummering aanpassen en controleren.
Johan
Johan
Laatst gewijzigd door Johan op 27 mei 2016 19:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Masten België
Kijk aan, weer een mooie detaillering van de bestaande netkaart.
De nummering spreekt mij minder aan, maar als dit de nummering van Elia is, prima.
De nummering spreekt mij minder aan, maar als dit de nummering van Elia is, prima.
KML-generator generator
Re: Masten België
Dappere klus Johan. Zelfs het aanleggen van de circuits op de netkaart viel soms niet mee, laat staan het traceren van individuele mastposities.
Vanaf volgende week zit ik weer in Wageningen achter een machine met een beetje meer sjeu dan dit netbookje (en 's avonds geen vuurpot meer). Dan komt de tijd om de losse eindjes van deze zomer en de subprojecten die verschillende mensen zijn begonnen eens op een rij te zetten en zorgvuldig te gaan kijken naar hoe we hier een zo mooi mogelijk vervolg aan kunnen geven.
Vanaf volgende week zit ik weer in Wageningen achter een machine met een beetje meer sjeu dan dit netbookje (en 's avonds geen vuurpot meer). Dan komt de tijd om de losse eindjes van deze zomer en de subprojecten die verschillende mensen zijn begonnen eens op een rij te zetten en zorgvuldig te gaan kijken naar hoe we hier een zo mooi mogelijk vervolg aan kunnen geven.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd
Re: Masten België
Vervallen i.v.m. mastnummering aanpassen en controleren.
Johan
Johan
Laatst gewijzigd door Johan op 27 mei 2016 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Masten België
Vervallen i.v.m. mastnummering aanpassen en controleren.
Johan
Johan
Laatst gewijzigd door Johan op 27 mei 2016 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Masten België
Weer een aantal lijnen de masten opgezocht. Zo'n 650 stuks.
Alleen de mastnummers aangegeven, indien onbekend dan geen nummer ingevuld.
De bekende draadstelnummers bij de mappen tussen haakjes aangegeven.
De lijn 70kV Rimierè-Bomal heb ik onderbroken in Comblain en gesplitst in
Rimierè-Bomal 1 (351) en Rimierè-Bomal 2 (350) i.v.m. twee verschillende draadstelnummers.
De lijn 70kV Brume-TroisPont is gebouwd als 220kV lijn met twee draadstellen.
Het is niet goed te zien maar de tweede lijn lijkt niet aangesloten.
Tweede lijn gemaakt "onbekend kV Brume-TroisPiont 2
De lijn 70kV Romsée-Soiron was in een stuk maar Bévercé gemaakt.
De lijn heb ik geknipt in Soiron omdat er twee draadstelnummers zijn (359) en (360)
Graag hoor ik of het zo goed is, of dat er nog wat aangepast moet worden.
Als dit zo is te verwerken dan pas ik de eerder geposte masten ook aan, aan de nieuwe opzet.
Johan
Bijlage vervallen i.v.m. controle en aanpassen!
Alleen de mastnummers aangegeven, indien onbekend dan geen nummer ingevuld.
De bekende draadstelnummers bij de mappen tussen haakjes aangegeven.
De lijn 70kV Rimierè-Bomal heb ik onderbroken in Comblain en gesplitst in
Rimierè-Bomal 1 (351) en Rimierè-Bomal 2 (350) i.v.m. twee verschillende draadstelnummers.
De lijn 70kV Brume-TroisPont is gebouwd als 220kV lijn met twee draadstellen.
Het is niet goed te zien maar de tweede lijn lijkt niet aangesloten.
Tweede lijn gemaakt "onbekend kV Brume-TroisPiont 2
De lijn 70kV Romsée-Soiron was in een stuk maar Bévercé gemaakt.
De lijn heb ik geknipt in Soiron omdat er twee draadstelnummers zijn (359) en (360)
Graag hoor ik of het zo goed is, of dat er nog wat aangepast moet worden.
Als dit zo is te verwerken dan pas ik de eerder geposte masten ook aan, aan de nieuwe opzet.
Johan
Bijlage vervallen i.v.m. controle en aanpassen!
Laatst gewijzigd door Johan op 24 jul 2016 09:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Masten België
Mooi werk, zo komen we langzaam ook de belgische masten op het spoor.
Maar ik moet even kijken hoe deze imports zouden lopen.
Je hoort van me.
Maar ik moet even kijken hoe deze imports zouden lopen.
Je hoort van me.
KML-generator generator
Re: Masten België
@Shrek,
Bij het masten zoeken kom ik op twee plaatsen vreemde mastnummers tegen.
Beide zijn lijnen met draadstellen met verschillende spanningen.
Bij de lijn met de draadstellen 70-447-70-440-220-530 kom ik de mastnummers P11C en P14C tegen.
Bij de lijn met de draadstellen 150-097-70-344 kom ik mastnummer 5S84 tegen.
Bij de eerste lijn telt het nummer gewoon door, bij de tweede lijn heb ik twee getallen waarvan een van de getallen het mastnummer zal zijn. In die lijn heb ik maar een mast waarvan het mastnummer te zien is en dan lijkt de 5 het nummer omdat het de vijfde mast is uit Auvelais, dan blijft S84 als raadsel over.
Johan
Bij het masten zoeken kom ik op twee plaatsen vreemde mastnummers tegen.
Beide zijn lijnen met draadstellen met verschillende spanningen.
Bij de lijn met de draadstellen 70-447-70-440-220-530 kom ik de mastnummers P11C en P14C tegen.
Bij de lijn met de draadstellen 150-097-70-344 kom ik mastnummer 5S84 tegen.
Bij de eerste lijn telt het nummer gewoon door, bij de tweede lijn heb ik twee getallen waarvan een van de getallen het mastnummer zal zijn. In die lijn heb ik maar een mast waarvan het mastnummer te zien is en dan lijkt de 5 het nummer omdat het de vijfde mast is uit Auvelais, dan blijft S84 als raadsel over.
Johan
Re: Masten België
Die lijn bij Auvelais is in verschillende stukken gebouwd. Waarschijnlijk is de nummering daardoor in verschillende delen. De logica is dan soms ver te zoekenJohan schreef:@Shrek,
Bij het masten zoeken kom ik op twee plaatsen vreemde mastnummers tegen.
Beide zijn lijnen met draadstellen met verschillende spanningen.
Bij de lijn met de draadstellen 70-447-70-440-220-530 kom ik de mastnummers P11C en P14C tegen.
Bij de lijn met de draadstellen 150-097-70-344 kom ik mastnummer 5S84 tegen.
Bij de eerste lijn telt het nummer gewoon door, bij de tweede lijn heb ik twee getallen waarvan een van de getallen het mastnummer zal zijn. In die lijn heb ik maar een mast waarvan het mastnummer te zien is en dan lijkt de 5 het nummer omdat het de vijfde mast is uit Auvelais, dan blijft S84 als raadsel over.
Johan
Re: Masten België
Shrek bedankt, ik begrijp hieruit dat je ook geen verdere informatie hebt waarom er een combinatie gebruikt wordt van letters en cijfers bij die masten, ik vul ze maar gewoon in.
Een volgende vraag, volgens mij kloppen de aftakkingen naar Angleur en Grivenee niet. De nestsituatie is daar lijkt onlogisch en ik probeer dan daarvoor dan een verklaring te bedenken.
Mijn idee, eerst was alleen via aftak 1 voor de twee stations. Dan is het gemakkelijkst om op knooppunt 1 het bovenste draadstel te onderbreken. Later is, omdat de belasting van de twee stations te hoog werd voor één draadstel de lijn tussen aftak 2 en Angleur gemaakt.
Zie onderstaande afdruk uit Google Earth ( in groen zijn de oude masten en rood is de nieuwe hogere mast ). Ook is het beveiligingsnet nog te zien om een van de draden te trekken.
Die aftak is gemaakt door het zuidelijke draadstel op een nieuwe hogere mast te onderbreken. Het noordelijke draadstel is op de oude op het plaatje groen aangegeven masten gebleven.
Johan
Een volgende vraag, volgens mij kloppen de aftakkingen naar Angleur en Grivenee niet. De nestsituatie is daar lijkt onlogisch en ik probeer dan daarvoor dan een verklaring te bedenken.
Mijn idee, eerst was alleen via aftak 1 voor de twee stations. Dan is het gemakkelijkst om op knooppunt 1 het bovenste draadstel te onderbreken. Later is, omdat de belasting van de twee stations te hoog werd voor één draadstel de lijn tussen aftak 2 en Angleur gemaakt.
Zie onderstaande afdruk uit Google Earth ( in groen zijn de oude masten en rood is de nieuwe hogere mast ). Ook is het beveiligingsnet nog te zien om een van de draden te trekken.
Die aftak is gemaakt door het zuidelijke draadstel op een nieuwe hogere mast te onderbreken. Het noordelijke draadstel is op de oude op het plaatje groen aangegeven masten gebleven.
Johan