GE SNK versie 3.0 - het werk begint...

Discussie over netkaarten, waaronder onze eigen HoogspanningsNet Netkaart
Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

GE SNK versie 3.0 - het werk begint...

Bericht door Hans » 06 mei 2012 17:21

...pas nadat we de nieuwe site aan de loop hebben.
Want uiteraard ligt de prioriteit momenteel even bij de main site en het opbouwen van een platform voor de MastenAtlas, en pas daarna bij de huidige GE-netkaarten. Kortom, tot begin juni wordt er geen tijd aan besteed, verspild of hoe je het ook noemen wil.

Zoals iedereen weet pochen we er maar al te graag mee dat de Hoogspanningsnet.com Google Earth Standaardnetkaart de meest uitgebreide, meest accurate en meest customizable netkaart van Nederland is. Dat willen we uiteraard zo houden, en dat betekent werk aan de winkel.

Deze zomer zit er daarom een nieuwe opwaardering aan te komen om de kaart actueel en the top of the bill te houden. Wat kan men verwachten, wat wordt er gefixt en wat is er nieuw?

Bugfix

-> De gebruikelijke bug fix voor aangegeven veranderingen en onjuistheden
-> Actualisatie m.b.t. opstijgpunten en onderdoorgeleidingen
-> Toevoeging van de nieuwe verbindingen die het afgelopen jaar zijn aangelegd, zoals in het Westland en in de Noordoostpolder
-> Meer precisie in de positie van de grondkabels en trafostations

-> Edit: opnieuw blijkt dat ons embleempje op een vervelende plek in beeld blijft hangen. Ook daaraan zal gewerkt moeten gaan worden.

Nieuw

-> Trafo- en verdeelstations krijgen voortaan hun stationsnummers mee (conform KCP-2011)
-> Verbeterd algoritme voor de hiërarchie van de verbindingen in combinatielijnen (nu wordt 380 boven 110 soms ten onrechte getoond als 110 boven 380, zodat de lijn zwart kleurt in plaats van rood)
-> Logo's en legenda waarschijnlijk niet meer gehotlinkt vanaf de site, zodat de kaart geen verbinding meer nodig heeft met de (oude!) main site


Ideeën en suggesties zijn zoals altijd welkom. Maar het gaat nog wel enige maanden duren voordat de nieuwe release online komt.
De mogelijkheid tot het bekijken van de kaart in een online viewer op de site (gedonder met API-keys en dat soort irritante meuk, laten we maar zeggen) zal ook bekeken worden, maar daarover doe ik nu liever even geen uitspraak nu Jacob de komende maanden 0,00001% vrije tijd heeft.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
bas380
380 kV + bouwde ZL-MEE in 3D
Berichten: 834
Lid geworden op: 06 apr 2012 19:01

Re: GE SNK versie 3.0 - het werk begint...

Bericht door bas380 » 26 mei 2012 14:36

ik had pas net een hele korte luchtlijn gevonden bestaande uit drie portaalmasten bij de 150kv-station in lindenheuvel bij Geleen.
nieuw is hij in iedergeval niet, bejaard wel.
Bijlagen
mast1.jpg
mast1.jpg (39.83 KiB) 11756 keer bekeken
Thuis in zijn EGD gebied

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: GE SNK versie 3.0 - het werk begint...

Bericht door Hans » 10 jul 2012 18:06

Hoe je 'm gevonden hebt weet ik niet, maar mij lukt het niet om hem te spotten.
Heb je coördinaten of een luchtfoto?

Gebruikersavatar
bas380
380 kV + bouwde ZL-MEE in 3D
Berichten: 834
Lid geworden op: 06 apr 2012 19:01

Re: GE SNK versie 3.0 - het werk begint...

Bericht door bas380 » 10 jul 2012 18:21

hier heb je een aanwijzing.
Bijlagen
mast1.jpg
mast1.jpg (128.48 KiB) 11695 keer bekeken
Thuis in zijn EGD gebied

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: GE SNK versie 3.0 - het werk begint...

Bericht door Hans » 10 jul 2012 21:23

Gespot. Dank!

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: GE SNK versie 3.0 - het werk begint...

Bericht door Hans » 21 okt 2012 17:05

Reeds negen maanden geleden heeft Knarvel een zeer precieze lijst met correcties ingestuurd die verwerkt 'moeten' worden in de nieuwe release. Nieuwe stations, onjuiste locaties, noem maar op. Eigenlijk het totaalpakket. @Knarvel: opnieuw dank! Dat is pas materiaal waar men wat aan heeft. De komende weken hoop ik een en ander in de nieuwe versie te verwerken. Het betreft hier een kleine zestig wijzigingen, aanpassingen en toevoegingen!

(Hoewel zelfs deze lijst af en toe een vraag oproept: is de 150 kV-zeekabel naar het Amaliapark bijvoorbeeld een enkelcircuit of is het een redundante verbinding?)

Maar daarmee is de kous niet af. Iedereen die iets weet dat op de huidige netkaart onjuist is, wil ik vragen het hier even te melden. Beter een dubbele melding dan helemaal niet.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: GE SNK versie 3.0 - het werk begint...

Bericht door Hans » 22 okt 2012 18:20

Locatie kabel Simonshaven is sinds gisteren bekend incluis 150 kV-kabel terug naar Geervliet.
Uitgerekend mijn broer kwam met deze Youtube-docu aan, die compleet nieuw voor me was.
Ideaal materiaal, want bijvoorbeeld op 1 minuut 20 kan je prima het tracé van de grondkabel zien.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
elo
150 kV
Berichten: 200
Lid geworden op: 19 mar 2012 23:39
Dichtstbijzijnde trafo: Rijswijk ZH

Re: GE SNK versie 3.0 - het werk begint...

Bericht door elo » 24 okt 2012 21:51

Hans schreef:Locatie kabel Simonshaven is sinds gisteren bekend incluis 150 kV-kabel terug naar Geervliet.
Uitgerekend mijn broer kwam met deze Youtube-docu aan, die compleet nieuw voor me was.
Ideaal materiaal, want bijvoorbeeld op 1 minuut 20 kan je prima het tracé van de grondkabel zien.
Perfect! Er is dus ook een 380kV kabel. Is nu toegevoegd aan OSM. Bedankt

elo

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: GE SNK versie 3.0 - het werk begint...

Bericht door Hans » 28 okt 2012 18:12

elo schreef:
Hans schreef:Locatie kabel Simonshaven is sinds gisteren bekend incluis 150 kV-kabel terug naar Geervliet.
Uitgerekend mijn broer kwam met deze Youtube-docu aan, die compleet nieuw voor me was.
Ideaal materiaal, want bijvoorbeeld op 1 minuut 20 kan je prima het tracé van de grondkabel zien.
Perfect! Er is dus ook een 380kV kabel. Is nu toegevoegd aan OSM. Bedankt

elo
Nice. Zo komen we samen nog eens ergens. Op mijn beurt bedankt voor de aanvullingen rondom het Wateringen-Westerleegebied. (Er moet nog wat gewroet worden in de grond voor een aantal kabels, maar het eind is in zicht.)

De enorme longlist van Knarvel met correcties op V2.0 is inmiddels dankzij een lome zondagmiddag geïmplementeerd. Van mijn kant nogmaals dank voor alle oplettendheid.
Toch zijn er nog een aantal dingen controversieel. Ik heb nu geen tijd (meer) om ze allemaal hier te benoemen, dus dat houden we tegoed.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: GE SNK versie 3.0 - het werk begint...

Bericht door Hans » 01 nov 2012 16:33

Nieuwe vraag: is er iemand bekend met de actuele situatie tussen Bemmel en de Waalportalen? Google Earth (foto 2005) en FlashEarth (Bing) spreken elkaar enigszins tegen in combinatie met de huidige V2.0 netkaart. De verkabeling van de 50 kV-lijn ligt op de verkeerde plek, maar de 150 kV-lijn doet iets heel aparts bij de opstijgpunten.

Heeft iemand (Ruben bijvoorbeeld) een idee van hoe de huidige situatie daar precies is en wat er al dan niet nog boven de grond staat?
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Plaats reactie