GE SNK versie 3.0 - het werk begint...

Discussie over netkaarten, waaronder onze eigen HoogspanningsNet Netkaart
Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1554
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: GE SNK versie 3.0 - het werk begint...

Bericht door Ruben » 01 nov 2012 17:08

Voor de 50kv komt de lijn bij de Woerdensestraat de grond uit. Voor de 150kv naar Zevenaar precies hetzelfde. Bij de Oosterhoutsedijk zijn de donaumasten aan de linkerkant voor de lijn naar Elst en de masten rechts voor naar Zevenaar.

Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: GE SNK versie 3.0 - het werk begint...

Bericht door Hans » 01 nov 2012 23:59

Ruben schreef:Voor de 50kv komt de lijn bij de Woerdensestraat de grond uit. Voor de 150kv naar Zevenaar precies hetzelfde. Bij de Oosterhoutsedijk zijn de donaumasten aan de linkerkant voor de lijn naar Elst en de masten rechts voor naar Zevenaar.

Cheers Ruben
Dank. Blijkbaar klopt er toch meer van V2.0 dan ik dacht.
Alleen die malle bocht die in FlashEarth naar voren komt (en die duidelijk op een of andere manier te maken heeft met verkabeling!) komt nog steeds als hinderpost naar voren.

Afbeelding

Hier de huidige situatie op V3.0 beta.
Ik ga ervan uit dat de gedeelten 1, 4 en 5 nu conform de huidige situatie zijn. Opstijgpunten op de goede plek (1), nieuwe mast op positie (5) en de grondkabels liggen in het kader van normalisatie nu rechtuit vanaf punt 4 (een ver-abstractisering van grondkabeltracés als de locatie niet bekend is).
Maar dan blijft die bocht (2) wringen. Waarom komt het opgewerkte zand bijvoorbeeld uit bij het verkeerde opstijgpunt van die twee?

Op deze screendump heb ik hem maar even grofweg ingetekend zoals hij op FlashEarth naar voren komt (zie inzet op de foto), maar in de definitieve versie neig ik ernaar om deze bocht toch maar te negeren en hem gewoon rechtuit te tekenen in de richting van het oude 50 kV-opstijgpunt (3) waarnaast de kabel vermoedelijk is gelegd.
Tenzij iemand meer van die bocht af weet natuurlijk.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1554
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: GE SNK versie 3.0 - het werk begint...

Bericht door Ruben » 02 nov 2012 09:03

Mast 4 van de lijn Nm-Zv die staat dicht op mast 4 van Nm-Elt. Dus er moet een klein beetje veranderd worden.
Afbeelding

Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: GE SNK versie 3.0 - het werk begint...

Bericht door Hans » 03 nov 2012 15:30

Dank opnieuw. Nu kan ik het gedeelte net boven de Waalportalen in ieder geval circuittechnisch in orde maken. Of de posities van de grondkabels helemaal juist zijn, is een vraag die minder van belang is geworden nu we de 'verabstractisering' van kabels met onbekende locatie doorvoeren.

Het beleid omtrent de grondkabels is nu als volgt:
-> Bij precieze locatie bekend wordt de kabel met een zo groot mogelijke precisie ingetekend.
-> Bij precieze locatie onbekend wordt de kabel ingetekend als een abstract lijnstuk die met ten hoogste een paar knikken de ruwe vorm van het tracé weliswaar enigszins toont, maar waaraan duidelijk te zien is dat die geen exacte koers aanduidt.

Een volgende verbetering ten opzichte van de vorige versie zal de afmeting van de naam van de stations zijn. Omdat we de stationnummers er waarschijnlijk bij willen vermelden (nog niet definitief trouwens) zouden de labels anders wel heel lang worden. Het terugschroeven van 0.8 naar 0.7 lost dat probleem deels op.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: GE SNK versie 3.0 - het werk begint...

Bericht door Hans » 04 nov 2012 17:40

En daar gaan we weer met een nieuwe vraag.
In het gebied tussen Hessenweg, Weteringkade en Harculo heeft Tennet een reconstructie uitgevoerd aan het net. Tot zover ik weet (een vluchtige blik vanuit een trein is alles) heeft men beide verbindingen vanaf Harculo naar Weteringkade samengevoegd (vier circuits zijn twee geworden) waarbij geldt dat iedere verbinding zelf is blijven staan maar nu als 'enkelcircuitverbinding' functioneert.

Het KCP van 2010 is er niet erg duidelijk over (hier en daar een zinnetje), dus als iemand e.e.a. kan bevestigen of ontkennen ben ik daar erg content mee.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: GE SNK versie 3.0 - het werk begint...

Bericht door Hans » 21 nov 2012 21:47

Tussendoor ook even een vraag voor de gebruikers.

Momenteel staan de verlaten verbindingen die nog bovengronds- en ondergronds aanwezig zijn ook op de kaart. Willen we dat zo houden, of is het beter als de kaart alleen actieve verbindingen toont?
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1554
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: GE SNK versie 3.0 - het werk begint...

Bericht door Ruben » 21 nov 2012 21:49

Ik ben wel benieuwd hoe oude lijnen hebben gelopen.

Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Gebruikersavatar
Mark
Globale moderator
Berichten: 1190
Lid geworden op: 25 jan 2012 01:06
Dichtstbijzijnde trafo: Spijkenisse

Re: GE SNK versie 3.0 - het werk begint...

Bericht door Mark » 22 nov 2012 23:02

Is er niet iets mogelijk met verschillende lagen die je los van elkaar kan activeren?

Plaats reactie