Nieuwe editie Elia-netkaart

Discussie over netkaarten, waaronder onze eigen HoogspanningsNet Netkaart
Mastbeeld van deze aansluiting
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Loads: 3058
Aangesloten op: 03 dec 2011 20:49
Favoriete mastsoort: Tonmast
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord en Wageningen

Re: Nieuwe editie Elia-netkaart

Load door Hans » 18 apr 2016 14:20

Merci!
Meteen even gefixt, we kunnen er nu weer tegenaan met de Belgische netkaart.
Trots geboren in het 110 kV-gebied

Mastbeeld van deze aansluiting
Wannes
laagspanning
Loads: 5
Aangesloten op: 24 jun 2017 14:12
Favoriete mastsoort: Grondkabel

Re: Nieuwe editie Elia-netkaart

Load door Wannes » 25 jun 2017 21:56

Shrek voegde de load toe:
03 jun 2015 14:44
Mark voegde de load toe:Is er een specifieke reden waarom de Fransen er geen haast achter zetten? Lopen er procedures voor?
Het is RTE zelf die moeilijk doet. Ik vermoed dat de bouw van deze lijn ook verderop in Frankrijk grote investeringen vergt, en die willen ze niet doen.
Wanneer werd dit langs Belgische kant gebouwd? En wanneer werdt duidelijk dat het Frans deel er niet komt?
Mogelijks speelt ook de invloed van Engie? Door de interconnecties met België te beperken "moest" de levensduur van Doel en Tihange verlengd worden.

Ik zie verder ook dat de verbinding Aubange-Schifflange op de PCI-lijst staat, maar daarover lees ik op de website van Elia niets meer.

Mastbeeld van deze aansluiting
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Loads: 1685
Aangesloten op: 18 mei 2012 17:53
Favoriete mastsoort: dubbelvlag mast
Dichtstbijzijnde trafo: Boortmeerbeek

Re: Nieuwe editie Elia-netkaart

Load door Shrek » 26 jun 2017 00:22

Wannes voegde de load toe:
25 jun 2017 21:56
Shrek voegde de load toe:
03 jun 2015 14:44
Mark voegde de load toe:Is er een specifieke reden waarom de Fransen er geen haast achter zetten? Lopen er procedures voor?
Het is RTE zelf die moeilijk doet. Ik vermoed dat de bouw van deze lijn ook verderop in Frankrijk grote investeringen vergt, en die willen ze niet doen.
Wanneer werd dit langs Belgische kant gebouwd? En wanneer werdt duidelijk dat het Frans deel er niet komt?
Mogelijks speelt ook de invloed van Engie? Door de interconnecties met België te beperken "moest" de levensduur van Doel en Tihange verlengd worden.

Ik zie verder ook dat de verbinding Aubange-Schifflange op de PCI-lijst staat, maar daarover lees ik op de website van Elia niets meer.
Het Belgische deel werd samen met Brume-Aubange en het 380kV-veld van Aubange begin jaren '80 gebouwd. Om geld te besparen zat dat korte stukje waarschijnlijk gewoon mee in dezelfde aanbesteding.

Mastbeeld van deze aansluiting
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Loads: 1685
Aangesloten op: 18 mei 2012 17:53
Favoriete mastsoort: dubbelvlag mast
Dichtstbijzijnde trafo: Boortmeerbeek

Re: Nieuwe editie Elia-netkaart

Load door Shrek » 13 aug 2018 13:37

http://www.elia.be/~/media/files/Elia/p ... d_2017.pdf

Nieuwe versie waarin onder andere Stevin eindelijk onder spanning staat.

Mastbeeld van deze aansluiting
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Loads: 3058
Aangesloten op: 03 dec 2011 20:49
Favoriete mastsoort: Tonmast
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord en Wageningen

Re: Nieuwe editie Elia-netkaart

Load door Hans » 13 aug 2018 17:55

Dank! Het is weer aangepast op de mainsite.

Plaats reactie