Discussie / bug-report GE-Netkaart V4.4 'Hydropower'

Discussie over netkaarten, waaronder onze eigen HoogspanningsNet Netkaart
Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3820
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Discussie / bug-report Standaardnetkaart V4.4

Bericht door Hans » 18 nov 2015 21:43

Het omkatten van namen om ze met elkaar overeen te laten komen (waarbij het document leidend is over V4.4) is inmiddels gevorderd tot en met 110 kV. 50 kV gaat er ook nog even doorheen vanavond, dan zijn we van dit vervelende klusje af.
Bijkomend voordeel van enkele jaren werken met de netkaart, namen en netsituaties is dat ik de netkaart van Nederland voor wat betreft het hoogspanningsnet nu bijna foutloos kan dromen en ook uit het hoofd op een papiertje kan natekenen.
Laten we zeggen dat het inderdaad mogelijk is: een mental grid map. (Heeft al geregeld humor opgeleverd in een zekere stormchasers-app. )

De polygoonnamen laten matchen met stationsnamen is nog niet zo eenvoudig als het lijkt. De beide entiteiten staan immers los van elkaar: ze zullen hooguit een punt- en polygooncoördinaat delen. De naam kan anders zijn en er zijn ook polygonen zonder label, zoals de 50 kV-delen van sommige 150/50 kV-stations. Op termijn gaan we proberen om elk polygoon een label te kunnen geven, maar op dit moment is de situatie zodanig dat het nog niet zo is.

Dat zal polygoonnaammatching (3x woordwaarde) niet makkelijk maken wanneer het geautomatiseerd wordt geprobeerd. Misschien dat het handmatig matchen zelfs sneller gaat omdat uitzonderingen dan geen ellende in de code veroorzaken. Maar dat haal ik niet voor vrijdag.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Ot
Actief in het mainsite team
Berichten: 561
Lid geworden op: 11 dec 2011 21:59
Dichtstbijzijnde trafo: zwolle weteringkade

Re: Discussie / bug-report Standaardnetkaart V4.4

Bericht door Ot » 19 nov 2015 08:10

Ik moet nu ook naar school en heel snel, maar het 50 kV gedeelte is weer up to date en er zijn best wat kabels nauwkeuriger gelegd!
50 kV | DENK aan de kleintjes! STOP het UITRUIL BEGINSEL!!

Gesloten