Discussie / bug-report GE-Netkaart V4.4 'Hydropower'

Discussie over netkaarten, waaronder onze eigen HoogspanningsNet Netkaart
BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Discussie / bug-report Standaardnetkaart V4.4

Bericht door BaDu » 20 okt 2015 20:09

Dat was zo ongeveer het laatste raadsel bij de klantaansluitingen in mijn herinnering.
Weer een ding van de lijst afgevinkt
KML-generator generator

de knip
150 kV
Berichten: 167
Lid geworden op: 10 apr 2013 13:51
Dichtstbijzijnde trafo: Emmeloord 110kV

Re: Discussie / bug-report Standaardnetkaart V4.4

Bericht door de knip » 01 nov 2015 17:09

Volgens deze info is de grondkabel al in bedrijf.
Een en ader is mij volkomen ontgaan.

http://www.struktonrail.nl/nieuws/2015/ ... in-dienst/

de knip
150 kV
Berichten: 167
Lid geworden op: 10 apr 2013 13:51
Dichtstbijzijnde trafo: Emmeloord 110kV

Re: Discussie / bug-report Standaardnetkaart V4.4

Bericht door de knip » 01 nov 2015 17:39

Nieuwe klantaansluiting 150/25kV Betuwelijn (gedeelte Oost richting Duitse grens)
Het andere invoedingsstation (voeding richting" het westen" bevindt zich aan de Winselingseweg )
De plaats is mij niet bekend, zal zich vermoedelijk bij/of in de omgeving van het bestaande 150kV station Zevenaar bevinden of het nieuwe industrieterrein.
Ruben weet dit vast wel.


https://www.joulz.nl/nl/actueel

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3820
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Discussie / bug-report Standaardnetkaart V4.4

Bericht door Hans » 01 nov 2015 17:41

Dus die hele grondkabel vanaf Zandberg ligt er al? Dat is dan erg snel gegaan.
Het ergste is dat dit als een verrassing komt terwijl we het ondertussen misschien al hadden kunnen weten. Michel is er een paar weken geleden nog op fototoer geweest en die heeft achteraf doodleuk de nieuwe trafo op de foto gezet.

Ik had toch echt turf, jenever, achterdocht en een 110 kV-grondkabel vanuit Musselkanaal moeten ruiken...

Afbeelding

Toch mooi dat je het op het spoor bent gekomen, anders was hij ons ondanks het materiaal van Michel alsnog ontgaan. Vanuit die Prezi is het tracé bekend en ook de transportcapaciteit is rond, dus we weten voldoende om hem nog net mee te kunnen nemen op de volgende release van de netkaart. (Maar we moeten nodig aan onze bronnen bij Tennet gaan werken. Dit soort 'achterafjes' moeten we niet te vaak hebben. )
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Discussie / bug-report Standaardnetkaart V4.4

Bericht door BaDu » 01 nov 2015 21:53

de knip schreef:Nieuwe klantaansluiting 150/25kV Betuwelijn (gedeelte Oost richting Duitse grens)
Het andere invoedingsstation (voeding richting" het westen" bevindt zich aan de Winselingseweg )
De plaats is mij niet bekend, zal zich vermoedelijk bij/of in de omgeving van het bestaande 150kV station Zevenaar bevinden of het nieuwe industrieterrein.
Ruben weet dit vast wel.
https://www.joulz.nl/nl/actueel
Klopt dit is een nieuw station in aanbouw voor de 25kV bovenleiding voeding van Prorail. Maarrrr.....
Het is geen nieuwe klantaansluiting, dit station wordt ingekoppeld op de bestaande kabel naar station zevenaar-west, er komt dus geen nieuwe aansluiting bij. Wel een stukje kabelwerk van Tennet Station Zevenaar via dit nieuwe station naar het bestaande station Zevenaar-West. De plek is weer gegeven in onderstaande link:
https://www.google.nl/maps/@51.9175715, ... !1e3?hl=nl
Het station wordt strak naast het spoor gebouwd in de bocht van de Babberichseweg.
Zevener Oost.jpg
Zevener Oost.jpg (89.97 KiB) 9163 keer bekeken
KML-generator generator

de knip
150 kV
Berichten: 167
Lid geworden op: 10 apr 2013 13:51
Dichtstbijzijnde trafo: Emmeloord 110kV

Re: Discussie / bug-report Standaardnetkaart V4.4

Bericht door de knip » 02 nov 2015 22:39

Bas: Bedankt voor je correctie.

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Discussie / bug-report Standaardnetkaart V4.4

Bericht door BaDu » 03 nov 2015 15:55

de knip schreef:Bas: Bedankt voor je correctie.
Oops, sorry, vandaag even nagevraagd bij een collega en ik had het verkeerd (herinnering liet mij in de steek).
Het Prorail station Zevenaar oost wordt wel voorzien van een redundante voeding vanaf Tennet station Zevenaar.
Hiertoe wordt naast de kabelomlegging zoals weergegeven in mijn voorgaande post nog een extra kabel gelegd van een nieuw veld op Tennet station Zevenaar.
Er moet dus nog een extra kabel getekend worden vanaf het Tennet station naar het nieuwe Prorail station, deze volgt dezelfde route als de originele kabel met inlussing.
Excuus voor de verwarring
KML-generator generator

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3820
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Discussie / bug-report Standaardnetkaart V4.4

Bericht door Hans » 05 nov 2015 11:57

Inmiddels wordt de nieuwe release beraamd rond 20 november. (Eerder lukt niet, want ik heb het vrij druk en het is een flinke klus om de stationsnamen van het Google Docs-bestand allemaal netjes te matchen met de netkaart.)

Er verandert qua opzet weinig, want we moeten het er nog even over hebben of we de middenspanning bij de 110 kV-stations op de komende versie al gaan aangeven (met grafische pictogrammen) of dat we daar nog één editie op wachten in aanloop naar gegenereerde pictogrammen die softwarematig gestapeld worden.
De grote veranderingen zoals mastposities, binnenkort overigens toegelicht in een documentje, zullen vanaf een volgende versie na V4.5 doorkomen.
Het lijkt erop dat die korter op zich laat wachten dan de huidige versie 4.4, want de enige reden om nu nog niet meteen de grote stap te nemen is dat we de geactualiseerde data van V4.5 nodig hebben om vanaf daar de opstap te nemen.

Wel is er in de komende versie het heuglijke feit dat voor de PEB- en EGD-concessie bijna alle grondkabels hun precieze tracering hebben. Op één na zijn alle NAM-aansluitingen op de Heveskeslijn tot op hun precieze tracés bekend geworden. Groningen-stad is half-half gevonden. Geheel Drenthe is bekend, behalve de precieze tracering van de aansluiting van GAVI Wijster (tussen de vuilverbrander en het nieuwe stationnetje Wijster Oosterscheveld), de klantaansluiting op Emmtec en een kort gedeelte van NAM Norg. Van die laatste is overigens de vraag of het maar één kabel is: er zijn aanwijzingen dat het twee of zelfs drie circuits betreft, maar dat krijg ik niet afdoende bevestigd.

De enige grote open vraag qua tracé in de EGD-concessie is de aansluiting van NAM Grijpskerk. Al jaren hebben we maar één enkele grafische bron, de Tennet-netkaart van 2011. Tien kilometer recht zo die gaat is vrij onwaarschijnlijk, maar van deze aansluiting is behalve zijn bestaan en de beide eindpunten (met dat lusje) verder niets bekend. Als iemand zich verveelt...
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Discussie / bug-report Standaardnetkaart V4.4

Bericht door BaDu » 06 nov 2015 08:58

Hans schreef:Er verandert qua opzet weinig, want we moeten het er nog even over hebben of we de middenspanning bij de 110 kV-stations op de komende versie al gaan aangeven (met grafische pictogrammen) of dat we daar nog één editie op wachten in aanloop naar gegenereerde pictogrammen die softwarematig gestapeld worden.
Ik zou een editie wachten, het aanmaken van al die nieuwe icoontjes is denk ik een pain in the ***.
KML-generator generator

Gebruikersavatar
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 2491
Lid geworden op: 18 mei 2012 17:53
Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar

Re: Discussie / bug-report Standaardnetkaart V4.4

Bericht door Shrek » 06 nov 2015 19:31

Het is toch nog steeds de bedoeling om na 4.5 web-based input te gaan doen? Of ben ik niet meer mee?

Gesloten