midden en tussenspanning stations botlek

Discussie over netkaarten, waaronder onze eigen HoogspanningsNet Netkaart
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ot
Actief in het mainsite team
Berichten: 561
Lid geworden op: 11 dec 2011 21:59
Dichtstbijzijnde trafo: zwolle weteringkade

midden en tussenspanning stations botlek

Bericht door Ot » 16 mei 2014 17:31

hier is weer een nieuwe KMZ bestandje
midden tussen spanning.kmz
midden en tussenspanning botlek en haven
(10.46 KiB) 459 keer gedownload
een paar dagen geleden was er de discussie over 66 kV en hoeveel trafo's voor klanten met andere custom spanningen er wel niet staan in grote industriegebieden. Hans heeft op het terrein van Shell pernis de stations toen met de hand opgezocht op luchtfoto's en hij deed dat ook op DOW terneuzen en dat was heel veel meer dan we dachten.

Maar de haven is nog VEEL groter! Nu had ik de afgelopen dagen weinig huiswerk en ook in de avond was er niet zoveel te doen en ik heb onze oude hobby met 50 kV stations zoeken maar eens doen herleven in de Botlek. Indrukwekkend gebied trouwens, ik heb de hele haven door gekeken op de luchtfoto's van bing en van Google op zoek naar trafo's die vanuit de lucht herkenbaar zijn.

nou dat heb ik geweten, ik heb bijna 180 plekken gevonden waar trafo's staan!
En dat zijn alleen nog maar de plekken waar ze niet binnen staan en soms staan er wel tien trafo's per plek. Het is echt niet normaal wat daar tussen de oliefabrieken staat te knetteren.
ms op V4.3 beta.JPG
ms op 4.3 beta
ms op V4.3 beta.JPG (107.37 KiB) 5400 keer bekeken
hierboven zien we er wat locaties staan op de netkaart V4.3 beta.

ik heb vanmiddag met hans overlegd of we er iets mee kunnen op de volgende netkaart, net zoals de 25 kV stations die al waren opgezocht door iemand anders , maar dat wist hij nog niet want we weten niet hoe de kabels liggen en anders wordt het misschien wel totale chaos op de kaart.

maar het bestand heb ik hier dus wel voor wie hem alvast hebben wil, of er verder iets mee gebeurt weten we nog niet goed.
misschien vinden jullie het wel heel erg stom of nutteloos hoor.
50 kV | DENK aan de kleintjes! STOP het UITRUIL BEGINSEL!!

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: midden en tussenspanning stations botlek

Bericht door Hans » 16 mei 2014 18:33

Ot schreef:misschien vinden jullie het wel heel erg stom of nutteloos hoor
Mensen met hobby's, altijd +1. Je hebt daar een heel knap stukje werk afgeleverd. Ik zou me er niet voor schamen hoor, hoeveel mensen van jouw leeftijd kennen we wel niet die gerust dezelfde tijd zouden steken in het doen van schietspelletjes achter de computer?

Zoals we al half-half bespraken, we weten niet of we dit werkelijk kunnen gebruiken op de netkaart. Het lijkt me eerder iets voor een "bijlage" die de liefhebbers als toevoeging kunnen binnenhalen, net als bijvoorbeeld voormalige tracés. Maar dat is een andere discussie. Voor nu beperk ik me even tot een compliment voor het monnikenwerk, en maak je maar geen zorgen over jezelf en/of eventuele zinloosheid ervan. Ik weet zeker dat hier wel degelijk liefhebbers voor zijn.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Henk
150 kV
Berichten: 184
Lid geworden op: 19 mei 2013 18:31
Dichtstbijzijnde trafo: Steenwijk Onna

Re: midden en tussenspanning stations botlek

Bericht door Henk » 16 mei 2014 22:43

Inderdaad liefhebbers, het is al gedownload!

Er staan in de Botlek, Europoort en Maasvlakte inderdaad erg veel trafo's buiten opgesteld. Veel ervan zijn 25 kV (HS-zijde) omdat deze spanning al heel lang toegepast wordt als middenspanning, gezien de belastingen in het industriegebied en omdat de trafo's wat groter zijn (en dus eerder buiten opgesteld worden). Ook 10 kV (HS-zijde) komen buiten opgesteld voor.

Prima werk Ot !

Plaats reactie