Duitse GE netkaart project

Discussie over netkaarten, waaronder onze eigen HoogspanningsNet Netkaart
Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3399
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Duitse GE netkaart project

Bericht door Peter » 07 okt 2018 13:39

Inmiddels zijn al van een groot deel van Sachsen-Anhalt de 110kV lijnen ingetekend. Ik ben begonnen rondom Magdeburg en heb doorgewerkt naar Dessau en Halle. Alleen het oostelijke deel moet nog ingetekend worden en dan is Sachsen-Anhalt ook compleet. Ik ben daar overigens heel wat fraaie hamerkopmasten tegengekomen, sommige zelfs met kattenoren, andere masten zijn dan weer net MaasWaaltjes... Ik denk dat in die omgeving Ruben zijn ogen zal uitkijken met al die hamerkopmasten én de vele dieselspoorlijnen ;)

ElexTro
220 kV
Berichten: 321
Lid geworden op: 12 dec 2014 13:27
Dichtstbijzijnde trafo: Oberwald

Re: Duitse GE netkaart project

Bericht door ElexTro » 11 okt 2018 20:44

Het voormalige Badenwerk-gebied (noorden, westen en deel van het zuiden van Baden-Württemberg met de nederlands-ijkende 110- en 220-kV-donaumasten) is nu eindelijk klaar :) Bijzonder de breede mastenstraat bij Gurtweil/Tiengen met 7 naast elkaar lopende lijnen zal wel een indrukwekkend beeld zijn. Ook enkele Bahnstromverbindingen heb ik ingetekend.

Nu maar kijken naar het Energiedienste-net rondom Lörrach (zuidwestelijkste hoek van Duitsland noordelijk van Basel aan de zwitserse grens) en dan de Syna-lijnen bij Stuttgart. Stück für Stück groeit de netkaart door :)

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3399
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Duitse GE netkaart project

Bericht door Peter » 11 okt 2018 21:12

Op de Bahnstrom lijnen na is Sachsen-Anhalt nu compleet en zit ik in de enviaM concessie te werken. Ik ben inmiddels aangekomen rondom Leipzig. De westkant van Leipzig is ingetekend (voor zover de lijnen bovengronds lopen) en nu ben ik lijnen ten zuiden van Leipzig in aan het tekenen. Ik werk steeds vanaf de grote 380/220kV stations en ga zo alle lijnen af. Soms begin ik gewoon te tekenen en zie ik wel waar een circuit uit komt... en ik kan zeggen dat het 110kV net rondom Leipzig best complex is :s

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3399
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Duitse GE netkaart project

Bericht door Peter » 26 okt 2018 08:32

Even een korte statusupdate. Het 110kV net rondom Leipzig is ingetekend en nu ben ik bezig in Thüringen in de concessie van Thüringer Energie Netze. Het noordelijke deel is tot aan de lijn Eisenach - Erfurt nu ingetekend, nu ga ik verder richting het zuiden en vandaaruit door in oostelijke richting. Aan het weer zal het voorlopig niet liggen aangezien het ouderwetsch graftakkenweer is :P

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Duitse GE netkaart project

Bericht door BaDu » 26 okt 2018 09:49

Es geht gut und schnell richting die vollkartierung vom deutschen hochspannungsnetz :D Nais!!
KML-generator generator

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3820
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Duitse GE netkaart project

Bericht door Hans » 26 okt 2018 12:38

Jasicher!
Heute gibt der Netzkarte jetzt mehr gebroicher aus Deutschland dan vom Belgien, Dänemark und Großbrittanien allzusammen. :phew:
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

ElexTro
220 kV
Berichten: 321
Lid geworden op: 12 dec 2014 13:27
Dichtstbijzijnde trafo: Oberwald

Re: Duitse GE netkaart project

Bericht door ElexTro » 26 okt 2018 18:56

Leider habe ich in der letzten Zeit wenig in Baden-Württemberg hinzufügen können aber es geht auf jeden Fall weiter mit dem vormaligen EVS-Gebiet. Ich konnte sogar das 380-/220-kV-Netz bei Ludwigsburg-Hoheneck komplettieren. ;)

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Duitse GE netkaart project

Bericht door BaDu » 26 okt 2018 21:14

KML-generator generator

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3399
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Duitse GE netkaart project

Bericht door Peter » 10 nov 2018 13:42

Gezien de populariteit van de netkaart bij onze oosterburen ga ik nog even door met het intekenen van Duitse 110kV lijnen. Ik ben in voormalig Oost-Duitsland inmiddels aangekomen bij Chemnitz. Thüringen is nu ook helemaal klaar, inclusief de Bahnstromlijnen :grin:

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3399
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Duitse GE netkaart project

Bericht door Peter » 02 dec 2018 20:29

Inmiddels ben ik alweer een stuk verder met het intekenen van de 110kV lijnen in Oost-Duitsland. De deelstaten Sachsen-Anhalt, Sachsen en Thüringen zijn nu helemaal klaar en ben ik ondertussen aan de andere kant begonnen met Mecklenburg-Vorpommern en ben ik daar aangekomen bij Rostock. De deelstaat Brandenburg laat ik nog heel even voor wat het is aangezien daar nog delen zijn met minder duidelijk beeldmateriaal van Google Earth zoals bij Eisenhüttenstadt. Met zo'n dijk van een zomer verwacht ik meer en beter beeldmateriaal en dat zie ik ook stukje bij beetje verschijnen in Google Earth. Maar goed, langzaam maar zeker ruk ik verder op richting Berlijn ;)

Aan de andere kant zag ik nieuw beeldmateriaal van Niedersachsen en Nordrhein-Westfalen. Ik heb nu het laatste deel van Doetinchem - Wesel bij het station Niederrhein wat preciezer in kunnen tekenen omdat de nieuwe masten nu te zien zijn in Google Earth en ook heb ik deze week de omgeving van Nordhorn bijgewerkt inclusief mastbollen. Nordhorn heeft nu ook eindelijk duidelijk beeldmateriaal en verder is het in aanbouw zijnde 380/110kV station Öchtel te zien op de luchtbeelden :)

Plaats reactie