Duitse GE netkaart project

Discussie over netkaarten, waaronder onze eigen HoogspanningsNet Netkaart
Gebruikersavatar
arie
220 kV
Berichten: 305
Lid geworden op: 30 jan 2016 19:18
Dichtstbijzijnde trafo: Heemskerk

Re: Duitse GE netkaart project

Bericht door arie » 08 sep 2018 11:48

als je naar de site van tennet gaat zie je dat er een 380kv verbinding is of wordt aangelegd tussen lubeck
en Hamburg nord

Gebruikersavatar
Knarvel
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1180
Lid geworden op: 29 apr 2012 18:19
Dichtstbijzijnde trafo: Waarderpolder

Re: Duitse GE netkaart project

Bericht door Knarvel » 08 sep 2018 14:06

Uitleggen hoe dit zo gekomen is kan ik niet, het is idd wel wat raar. Maar ze willen er wat aan doen, er is een dikke lijn naar het voormalige akw Krummel gepland. Zie hiervoor deze Steckbrief. Wel ff je duits oppoetsen...

ElexTro
220 kV
Berichten: 321
Lid geworden op: 12 dec 2014 13:27
Dichtstbijzijnde trafo: Oberwald

Re: Duitse GE netkaart project

Bericht door ElexTro » 08 sep 2018 15:59

De 220-kV-lijn tussen Hamburg-Nord en Lübeck-Bargerbrück en het kabel naar Siems zal door 380 kV vervangen worden. Tussen Siems en Herrenwyk bestaat al een 380-kV-lijn (voormalige kolencentrale Herrenwyk en nu Balic-Cable HVDC naar Zweden). Oorsprongelijk was de plan om een 380-kV-lijn van Krümmel via Siems naar Schwerin te bouwen maar men koos voor de directe weg langs de A24.

Gebruikersavatar
Knarvel
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1180
Lid geworden op: 29 apr 2012 18:19
Dichtstbijzijnde trafo: Waarderpolder

Re: Duitse GE netkaart project

Bericht door Knarvel » 08 sep 2018 22:30

Ok, dat projekt heeft ook een beschrijving zie hier.

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3399
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Duitse GE netkaart project

Bericht door Peter » 24 sep 2018 23:55

De 110kV lijnen van Nordrhein-Westfalen zijn inmiddels ook opgeleverd. Wellicht dat er ergens nog een ongezien 110kV lijntje loopt, maar in grote lijnen is ook NRW helemaal ingetekend :grin: Verder heb ik de ontbrekende Bahnstrom verbindingen in NRW ingetekend en doorgetrokken naar de lijnen in Hessen en Rheinland-Pfalz die al door ElexTro waren ingetekend, waaronder de Bahnstrom verbinding die de hogesnelheidslijn tussen Keulen en Frankfurt voedt.

Overigens is ElexTro in Hessen ook goed bezig geweest! Momenteel ben ik bezig om de ontbrekende 110kV lijnen in de Eifel in te tekenen.

ElexTro
220 kV
Berichten: 321
Lid geworden op: 12 dec 2014 13:27
Dichtstbijzijnde trafo: Oberwald

Re: Duitse GE netkaart project

Bericht door ElexTro » 26 sep 2018 01:15

Overigens is ElexTro in Hessen ook goed bezig geweest! Momenteel ben ik bezig om de ontbrekende 110kV lijnen in de Eifel in te tekenen.
Alle 110-kV DC-lijnen zijn er ingetekend, alleen de Bahnstromverbinding Fulda-Mottgers mist nog ;)

Er is overigens nog een 35-kV-lijntje langs de 110-kV-lijn tussen Prüm en Arzfeld, ik denk gauw word ik ze intekenen. Als dan Hessen, NRW en Rheinland-Pfalz klaar zijn hoe zit het met Baden-Württemberg? Ik denk dat zou een goed project zijn.

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3399
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Duitse GE netkaart project

Bericht door Peter » 28 sep 2018 14:22

Ik heb deze week verder nog een paar 110kV lijnen rondom Trier ingetekend die niet op de kaart stonden en daarmee is volgens mij Rheinland-Pfalz nu ook zo goed als compleet, dus hebben we een groot deel van West-Duitsland in kaart gebracht en missen alleen nog de 110kV lijnen in Baden-Württemberg en Bayern en voormalig Oost-Duitsland.

@ElexTro: Als jij verder gaat in het zuiden, ga ik verder in het oosten :) En aangezien het de komende tijd weer grauw en grijs lijkt te worden ga ik ook nog een paar andere dingen op de netkaart doen ;) :grin:

ElexTro
220 kV
Berichten: 321
Lid geworden op: 12 dec 2014 13:27
Dichtstbijzijnde trafo: Oberwald

Re: Duitse GE netkaart project

Bericht door ElexTro » 28 sep 2018 23:03

Als jij verder gaat in het zuiden, ga ik verder in het oosten :) En aangezien het de komende tijd weer grauw en grijs lijkt te worden ga ik ook nog een paar andere dingen op de netkaart doen ;) :grin:
Super, want Mannheim is al bijna klaar. Alleen de grondkabels door de binnenstad zijn het helaas niet... Maar eerst wil ik doorgaan met het NetzeBW-net.

Gebruikersavatar
Knarvel
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1180
Lid geworden op: 29 apr 2012 18:19
Dichtstbijzijnde trafo: Waarderpolder

Re: Duitse GE netkaart project

Bericht door Knarvel » 29 sep 2018 14:40

ElexTro schreef:
28 sep 2018 23:03
Maar eerst wil ik doorgaan met het NetzeBW-net.
Ok, ik blijf dan in Beieren aktief. Als er beierse kabels in BW doorlopen stem ik dat wel ff met jouw af...

ElexTro
220 kV
Berichten: 321
Lid geworden op: 12 dec 2014 13:27
Dichtstbijzijnde trafo: Oberwald

Re: Duitse GE netkaart project

Bericht door ElexTro » 29 sep 2018 23:02

Ok, ik blijf dan in Beieren aktief. Als er beierse kabels in BW doorlopen stem ik dat wel ff met jouw af...
Super :D Circuits van het Bayernwerk lopen niet door Baden-Württemberg (het gebied rondom Nördlingen word door Netze BW verzorgd) maar de Lechwerke-concessie (Neu-Ulm/Augsburg/Memmingen) heeft wel lijnen in BW.

Plaats reactie