Frankrijk

Discussie over netkaarten, waaronder onze eigen HoogspanningsNet Netkaart
BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Frankrijk

Bericht door BaDu » 21 aug 2016 15:14

Eeeennnn... De boel is geimporteerd op de test server: http://netkaart.basvanduijnhoven.nl/test/v12/.

Zodra er groen licht is vanuit de hogere legerleiding zal eea naar de echte netkaart server gaan
Vermoedelijk wordt dan ook de versie verhoogd van 5.0 naar V5.1, natuurlijk krijgt de kaart dan ook een nieuwe release naam.
KML-generator generator

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Frankrijk

Bericht door BaDu » 24 aug 2016 17:42

Goed nieuws, er is groen licht. Vrijdagavond wordt de netkaart uitgebreid met ... Frankrijk.
Op zaterdag volgt er dan een berichtje op de frontpage van hoogspanningsnet.com.

De hoogspanningsnet.com netkaart breid zich uit als een olievlek over West Europa.
Moeten we nu ook meertalig gaan werken op de mainsite? wordt dan ook het webadres iets van http://cartedureseauhautetension.reseauhautetension.fr?
(het kostte me al twee minuten om dat adres te tikken)
KML-generator generator

Gebruikersavatar
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 2492
Lid geworden op: 18 mei 2012 17:53
Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar

Re: Frankrijk

Bericht door Shrek » 24 aug 2016 21:28

Ik kan dan wel een aardig mondje Frans, de hele site vertalen gaat mij toch iets te ver xD

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Frankrijk

Bericht door BaDu » 25 aug 2016 14:36

Shrek schreef:Ik kan dan wel een aardig mondje Frans, de hele site vertalen gaat mij toch iets te ver xD
Het gaat ook niet om de site zelf, maar de teksten in de netkaart, dat is gelukkig een flink stuk minder werk.
Met de electrotechnische woordenlijst annex vertaalboek van de IEC komen we een heel eind, de rest zullen we misshcien moeten terugvallen op jouw kennis of evt elders ons heil zoeken.
KML-generator generator

Gebruikersavatar
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 2492
Lid geworden op: 18 mei 2012 17:53
Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar

Re: Frankrijk

Bericht door Shrek » 25 aug 2016 14:59

BaDu schreef:
Shrek schreef:Ik kan dan wel een aardig mondje Frans, de hele site vertalen gaat mij toch iets te ver xD
Het gaat ook niet om de site zelf, maar de teksten in de netkaart, dat is gelukkig een flink stuk minder werk.
Met de electrotechnische woordenlijst annex vertaalboek van de IEC komen we een heel eind, de rest zullen we misshcien moeten terugvallen op jouw kennis of evt elders ons heil zoeken.
Voor wat teksten na te lezen kan je op mij rekenen

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Frankrijk

Bericht door BaDu » 26 aug 2016 18:18

Het is vrijdagavond 18:00 uur geweest, en het is zover: Frankrijk is officieel in de netkaart opgenomen.
KML-generator generator

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3404
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Frankrijk

Bericht door Peter » 27 aug 2016 09:58

Wederom een prachtige aanvulling van onze netkaart!

Gebruikersavatar
Knarvel
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1184
Lid geworden op: 29 apr 2012 18:19
Dichtstbijzijnde trafo: Waarderpolder

Re: Frankrijk

Bericht door Knarvel » 28 aug 2016 16:10

Peter schreef:Wederom een prachtige aanvulling van onze netkaart!
Dat vind ik ook!

Een paar stations in de nabijheid van de grens met BE zaten al in de netkaart van BE, deze doublures heb ik er nu uitgehaald. Ik denk dat als we voor de volledigheid danwel de samenhang buitenlandse stations mee opnemen, we die van meet af in hun eigen land moeten indelen, dat betekend nu dus ook Duitsland in de Landenboom opnemen. Kan dat nu al als ik dat zo importeer? (een kleine import test verliep positief, maar weergegeven wordt het niet)
Is dit de stand van Frankrijk zoals die in OSM zit? Of heb je er ook nog zelfgevonden stations en / of verbindingen bijgezet? Hier en daar zie ik nog kale masten... (kan natuurlijk ook sub-200kV zijn).

Maar al met al een hele mooie toevoeging!

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Frankrijk

Bericht door BaDu » 28 aug 2016 18:33

Knarvel schreef:
Peter schreef:Wederom een prachtige aanvulling van onze netkaart!
Dat vind ik ook!

Een paar stations in de nabijheid van de grens met BE zaten al in de netkaart van BE, deze doublures heb ik er nu uitgehaald. Ik denk dat als we voor de volledigheid danwel de samenhang buitenlandse stations mee opnemen, we die van meet af in hun eigen land moeten indelen, dat betekend nu dus ook Duitsland in de Landenboom opnemen. Kan dat nu al als ik dat zo importeer? (een kleine import test verliep positief, maar weergegeven wordt het niet)
Is dit de stand van Frankrijk zoals die in OSM zit? Of heb je er ook nog zelfgevonden stations en / of verbindingen bijgezet? Hier en daar zie ik nog kale masten... (kan natuurlijk ook sub-200kV zijn).

Maar al met al een hele mooie toevoeging!
Thanks!

Over de toevoeging van DLD: zolang je geen duitse verbindingen (lijnen of kabels) importeert zal er geen DE-tak aan de boom verschijnen, en zullen duitse stations of iconen dus ook niet worden weergegeven.
Eigenaardigheidje van het script dat de kaart genereert zeg maar, misschien moet ik dat heroverwegen. In de webbased kaart moet ik DE even apart aanzetten.

Tav de stand van FR: is conform de kaart van 2013 met een paar kleine toevoegingen rond marseille waar ik gebruik gemaakt heb van de nieuwe online netkaart van de RTE. Dit zijn recente projecten die kennelijk sinds 2013 gerealiseerd zijn. Voor de rest van het land heb ik deze check nog niet kunnen doen.
Er zijn idd in FR nog veel meer spanningen in gebruik, waaronder 63 en 90kV als meest gebruikt. Ook hier worden veel verbindingen op masten gebruikt, dus ik vermoed dat jouw masten daartoe behoren.

Mijn plannen voor FR: de masten voor 400/225 kV er in en langzaamaan werken aan de 63/90/150kv en evt andere spanningen.
KML-generator generator

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3404
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Frankrijk

Bericht door Peter » 04 aug 2017 22:21

Deze week heb ik even een reconstructie gedaan in noordoost Frankrijk van de verbinding Vigy - St. Avold - Marlenheim. Ik heb begrepen dat deze ook deels gegokt was en deels volgens het oude tracé van de 225kV lijnen. Inmiddels is er beter Google Earth materiaal beschikbaar zodat deze nu accuraat weergegeven wordt. Ook heb ik het 225/63kV station Bergholz verplaatst naar het nieuwe station bij de LGV-Est bij Sarrebourg. Volgens OSM is dit station Bergholz. Verder blijkt de 400kV/225kV lijn Vigy - St. Avold - Marlenheim nog een vrij nieuwe verbinding te zijn. Misschien wel een van de laatste met overwegend Beaubourg masten?

Plaats reactie