SNK V3.2 in aantocht op zondag

Discussie over netkaarten, waaronder onze eigen HoogspanningsNet Netkaart
Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

SNK V3.2 in aantocht op zondag

Bericht door Hans » 21 mar 2013 18:16

Nog onder enig voorbehoud (doch niet veel): aankomende zondagavond gaat versie 3.2 online om V3.1 te vervangen. De kaart krijgt de werktitel Hoaxspanning mee - en iedere vaste gebruiker weet welke inmiddels gepatchte hoax er ten grondslag ligt aan deze term. Het oplossen van de Tussenklappenhoax en het aanpassen van de blauwe kleur van de namen van de 150 kV-stations zijn de voornaamste aanpassingen in deze versie. Verder zijn er nog wat kleine correcties zoals de tweede oefenlijn en een ongebruikt circuit op Geertruidenberg, verdere verkabeling van de Mannesmannlijn en wat gepruttel bij Nieuwegein.

Gebruikersavatar
Ot
Actief in het mainsite team
Berichten: 561
Lid geworden op: 11 dec 2011 21:59
Dichtstbijzijnde trafo: zwolle weteringkade

Re: SNK V3.2 in aantocht op zondag

Bericht door Ot » 22 mar 2013 18:55

Wat is er gebeurt met het verschil in grootte van de namen? op het concept van de belgische netkaart die je liet zien bij mij in gieten had knarvel dat wel gedaan en doen wij dat ook? het is niet veel werk toch?

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: SNK V3.2 in aantocht op zondag

Bericht door Hans » 24 mar 2013 20:23

Mogelijk duurt het nog een dag langer, want Google Earth doet om onverklaarbare redenen erg moeilijk vandaag. Out of the blue willen sommige verbindingen op bepaalde zoomlevels niet laden of ze springen automatisch aan en uit.

Zou een andere gebruiker van de kaart kunnen melden of hij daar op dit moment ook last van heeft?

Zo ja, dan wacht ik even af met het opwaarderen van een en ander tot de oorzaak bekend (en mogelijk gefixt) wordt.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Mark
Globale moderator
Berichten: 1190
Lid geworden op: 25 jan 2012 01:06
Dichtstbijzijnde trafo: Spijkenisse

Re: SNK V3.2 in aantocht op zondag

Bericht door Mark » 24 mar 2013 21:17

Ik merk met een oudere versie, v3.1, geen problemen in Google Earth.

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: SNK V3.2 in aantocht op zondag

Bericht door Hans » 25 mar 2013 10:07

Mooi om te horen Mark.
Hier eerst maar weer een dag collegelopen en dan de machine eens opschonen. Er 'hing' nog 2 GB aan cache in Google Earth, zo zei de CrapCleaner gisteren. Renderingproblemen op een oud netbookje liggen dan wel redelijk voor de hand. Vanavond eens even kijken.

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: SNK V3.2 in aantocht op zondag

Bericht door Hans » 25 mar 2013 23:57

Helaas, dat blijkt niet de oorzaak te zijn. Opschonen van de cache, de instellingen aanpassen en zelfs een herinstallatie van heel Google Earth ten spijt, hier blijven de verbindingen willekeurig aan en uit knipperen terwijl ik niks doe. Ook lijkt het embleempje opeens wel van matglas gemaakt te zijn.

Omdat ik hier de komende dagen geen andere machine bij de hand heb waar Google Earth op staat, moet ik het even hebben van een testgebruiker (of twee).

Op deze plek staat (tijdelijk) even V3.2 bèta. Mijn vraag is of iemand van de gebruikers deze wil installeren in Google Earth (V3.1 overschrijven of uitzetten) en dan wil kijken of het gedrag van deze versie normaal is; d.w.z. geen knipperende verbindingen.

Graag hoor ik het. Als deze versie probleemloos reageert en geen knipperende verbindingen of een matglasachtig logo oplevert, dan zit het probleem dus wel in mijn machine en dat zou mooi zijn.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Mark
Globale moderator
Berichten: 1190
Lid geworden op: 25 jan 2012 01:06
Dichtstbijzijnde trafo: Spijkenisse

Re: SNK V3.2 in aantocht op zondag

Bericht door Mark » 26 mar 2013 00:50

Wat ik ook probeer, hij doet niks geks en de kaart lijkt mij in ieder geval in orde. Ik draai overigens Google Earth v7.0.3.8542

Gebruikersavatar
ElektroThriller
Nethistorienestor
Berichten: 3162
Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart

Re: SNK V3.2 in aantocht op zondag

Bericht door ElektroThriller » 26 mar 2013 08:48

Hans, ook hier draait ie als een zonnetje.
Mac OS X 10.7.5 (Lion; hardware ongeschikt voor Mountain Lion ); GE V 6.2.2.6613 (12-04-2012)
By the way. 110 kV Harculo - Weteringkade - Hessenweg (acht uiteinden). Als de lijnen op de laatste masten circuitsgewijs worden parallelgeschakeld, zou je dat dan niet met een kort zwart dwarsstukje moeten aangeven? Ik weet niet of er voor alle acht interfaces fotografisch bewijs is. Gasunie Scheemda: prima oplossing zo. Ook kabels Almere. Infoshoppen op gemeentehuis Almere is uitgelopen op njet, want de bekende ambtenaren-koudwatervrees.
Via Google vind je heel veel over troubleshooting van GE, waaronder het obese gedrag rond geheugen, grafische hardware en zo. Eén mogelijkheid die ik regelmatig tegenkwam is via View/Beeld Atmosfeer tijdelijk ontvinken.
Schermafbeelding 2013-03-26 om 08.54.17.png
Uitsnede van een stukje V3.2.
Schermafbeelding 2013-03-26 om 08.54.17.png (1008.42 KiB) 9337 keer bekeken
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: SNK V3.2 in aantocht op zondag

Bericht door Hans » 26 mar 2013 16:49

Mooi om te horen dat ik inderdaad de enige ben, en dank voor het versienummer Mark. Hier draaide dezelfde. En inmiddels ben ik blij om te melden dat het is opgelost.
Inmiddels heb ik de directX-driver op deze machine een digitale schop onder zijn achterste gegeven (forced restart) en dat hielp. De kaart doet het nu weer normaal. V3.2 bèta (zoals te downloaden via de link een aantel berichten hoger) was echter nog niet helemaal af. Dingen zoals het afschakelen van een circuit op GTB (zie foto's van ET) waren nog niet doorgevoerd. Vanavond zetten we V3.2 definitief online, waarin deze laatste wijzigingen verwerkt zijn.
De release notes zijn inmiddels al in advantage neergezet.
ElektroThriller schreef: Infoshoppen op gemeentehuis Almere is uitgelopen op njet, want de bekende ambtenaren-koudwatervrees.
Via Google vind je heel veel over troubleshooting van GE, waaronder het obese gedrag rond geheugen, grafische hardware en zo. Eén mogelijkheid die ik regelmatig tegenkwam is via View/Beeld Atmosfeer tijdelijk ontvinken.
Koudwatervrees is er heel wat in deze sector. Maar aan de andere kant zijn er ook mensen die het tegenovergestelde doen. Een paar weken geleden kregen we out of the blue een email van iemand die ons wees op een aantal (ons voorheen totaal onbekende) commerciële stations zoals Bacton en Kalenbergerweg. Die zouden zonder dit bericht waarschijnlijk nog voor jaren onbekend hebben kunnen blijven. Kortom, juist dankzij de gebruikers zelf komen we steeds verder met de accuratie.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Knarvel
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1184
Lid geworden op: 29 apr 2012 18:19
Dichtstbijzijnde trafo: Waarderpolder

Re: SNK V3.2 in aantocht op zondag

Bericht door Knarvel » 28 mar 2013 14:25

Hans schreef: Een paar weken geleden kregen we out of the blue een email van iemand die ons wees op een aantal (ons voorheen totaal onbekende) commerciële stations zoals Bacton en Kalenbergerweg. Die zouden zonder dit bericht waarschijnlijk nog voor jaren onbekend hebben kunnen blijven.
Zijn die al in SNK 3.2 opgenomen?

Plaats reactie