GE SNK V3.0 - de laatste openstaande vragen

Discussie over netkaarten, waaronder onze eigen HoogspanningsNet Netkaart
Gebruikersavatar
elo
150 kV
Berichten: 200
Lid geworden op: 19 mar 2012 23:39
Dichtstbijzijnde trafo: Rijswijk ZH

Re: GE SNK V3.0 - de laatste openstaande vragen

Bericht door elo » 23 dec 2012 17:01

Hans schreef:Dat klopt helaas maar al te goed. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om de bestaande locatie in V2.0 te handhaven, want op de luchtfoto's is dit westelijker gelegen object duidelijk een trafostation. De eest waarschijnlijke oplossing is dat ze alle twee 150 kV-stations zijn en dat er op alle kaarten één dan wel de ander ontbreekt. (Toegegeven, ITO is ook niet bepaald bruikbaar daar met het ondergrondse150 kV-grid in Amsterdam. )
Ik ben vrij zeker dat die westerlijke station een 50kv/middenspanningsstation is, wel een beetje ongebruikelijk met een 50 kv openluchtstation in een stedelijk gebied. Vergelijken met andere 150/50 kv stations zijn de afmetingen van de 50 kv schakelvelden identiek.
Hans schreef:Inderdaad. Zo makkelijk als scherfmuren te herkennen zijn, zo moeilijk is er chocola te maken van een saai zwart dak met wat dakleer ergens net naast een industrieterrein.
Als de transformatoren maar in het openlucht staan dan vindt je ze wel maar als alles binnenhuis staat dan is het bijna onmogelijk om het goede gebouw te zoeken.
Hans schreef:In dat opzicht ben ik er heel erg blij mee dat er op deze plek meerdere mensen zijn die voortdurend helpen met feedback, nieuwe suggesties om uit te zoeken en correcties bij bestaande situaties. Ik kan daar niet vaak genoeg voor bedanken.
Jou ook in het speciaal in deze editie. Zie de locatie van grondkabels. De precisie (of beter, suggestiewaarde) ervan is drastisch teruggeschroefd wanneer er geen data bekend is. Dat wekt in ieder geval al minder onhaalbare verwachtingen.
Vind ik ook beter. Je ziet dat er een verbinding is maar je weet ook dat het feitelijke trace van het kabel onbekend is.

Gebruikersavatar
Knarvel
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1184
Lid geworden op: 29 apr 2012 18:19
Dichtstbijzijnde trafo: Waarderpolder

Re: GE SNK V3.0 - de laatste openstaande vragen

Bericht door Knarvel » 26 dec 2012 15:39

elo schreef:Ik ben vrij zeker dat die westerlijke station een 50kv/middenspanningsstation is, wel een beetje ongebruikelijk met een 50 kv openluchtstation in een stedelijk gebied. Vergelijken met andere 150/50 kv stations zijn de afmetingen van de 50 kv schakelvelden identiek.
En de oplossing luidt: Bovenkerk is een 50kv station... 'T is een beetje een instinker, maar de heren van het PEN hebben destijds kennelijk een omgevingsvergunning "op de groei" aangevraagd... Men kan dus zo nodig dit station met 150kV voeden, maar dit is nu (nog) niet het geval.
Hans schreef:Als de transformatoren maar in het openlucht staan dan vindt je ze wel maar als alles binnenhuis staat dan is het bijna onmogelijk om het goede gebouw te zoeken.
Af en toe voer ik google met de zoekterm "hoogspanningsstation" o.i.d., b.v. op de gemeentelijke website(s), daar komt deze info dan ook vandaan, in het betreffende dokument werd steeds van een 150kV station gesproken, maar dat is daar (nog) niet gerealiseert. Uiteindelijk geeft streetview of het aloude veldwerk de laatste info. Op onderstaande foto van Bovenkerk zie je als je goed kijkt achter de ramen een Coq-schakelbatterij staan, deze is kenmerkend voor 50kV
DSC02230a.jpg
DSC02230a.jpg (404.92 KiB) 5257 keer bekeken
De SN-kaart is mooi geworden, goed werk! Waar wil je opmerkingen, aanvullingen en correcties hebben, hier in het forum of per pm?

berjon groenink
middenspanning
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 feb 2013 19:46
Dichtstbijzijnde trafo: beilen 110kv

Re: GE SNK V3.0 - de laatste openstaande vragen

Bericht door berjon groenink » 12 nov 2013 22:35

Hans schreef:
Ot schreef:tusschenloegen heet geloof ik tussenklappen op de NAM kaart. Dat zegt dus nog niet of er ook een kabel heenligt maar wel dat de naam misschien moet veranderen als het wel zo is.
Je bedoelt neem ik aan de kaart met boorputten? Dan kan Tussenklappen inderdaad wel eens kloppen. Ik zal er nog eens een zoektocht of (doe eens gek) telefoontje op loslaten.

Ander punt: vraag nummer 5 is half opgelost.

Vandaag kwam ik een publicatie van BAM-civiel tegen waarop zwart op wit bevestiging staat van het bestaan van 110/30 kV-station Eemshaven West. Tot zover niets aan de hand - mooi zo.
Maar het roept wel een nieuwe vraag op, want er wordt ook een 110 kV-kabeltracé naar Bedum genoemd. Dat is apart - zeker omdat er geen bestaand trafostation van 110 kV in Bedum of zelfs maar de nabije omgeving is.
Een kabel naar Oudeschip leek logischer, hoewel dat wel het denkprobleem gaf waarom ze die 30 kV dan niet meteen optransformeren naar 220 kV in plaats van eerst naar 110 kV en dan op Oudeschip nogmaals omhoog.

Kortom, dat 110 kV-station bestaat. Maar de aansluiting ervan blijft nog even een open vraag. Ik ga nog eens even wat research aan dat grondkabeltje naar Bedum doen. We gaan tenslotte tot het draadje.

Plaats reactie