Sorry Hans (en anderen....) heb dit topic ff gemist omdat ik de laatste tijd wat minder met de hoby bezig geweest ben. Een goede vriend van mij is terminaal ziek en is de laatste dagen zo hard achteruit gegaan dat ik, naast mijn werk, zo veel mogelijk aandacht aan hem besteed heb, en dus wat minder aan de hobby ben toegekomen. Het is erg confronterend om in zo'n versnelling te zien hoe iemand zijn levenskracht kwijtraakt. Maar dat terzijde...
-> Grensoverschrijdende verbindingen
Ik denk dat tussen NL en BE de verbindingen op de grens moeten eindigen. Een andere aanpak is de kaart volledig te integreren, dan vervalt het probleem vanzelf, dan is er echter wel eea aan nieuw werk te doen.
-> Kleurmatching
Tja, Ik zie een parallel tussen 50kV in NL, 70 kV in BE en 65 kV in LU. Geen idee wat er in Frankrijk onder de 110 kV zit, in Duitsland, afgezien van de industrie, niets. 50 - 70 kV is zeker geen middenspanning, dus kan er een eigen kleur aan gegeven worden, bv oranjebruin. Ales wat dan midenspanning is, (5 tot 49 kV), zou dan geel kunnen worden (blijven). Als de kleuren vast staan, graag ff een tabelletje met de numerieke kleurwaarden opzetten, zodat ik er makkelijk op kan terugvallen.
-> Is er een legenda nodig?
Ja, maar dat beperkt zich tot de NL-legende met een BE-spanning uit te breiden...
Nog een argument voor een geïntegreerde kaart.
-> Het site-embleempje in de linker onderhoek
aardig dat je eraan denkt, maar ik weet ook zo wel wat ik gedaan heb. Ik stel me graag achter het algemeen belang van de website. M'n nickname in de credits opnemen mag natuurlijk altijd...
-> Bug-reports, versies, onderhoud en aanpassen van de site
Nou ja, een-ieder die wat bijstuurt aan content is in principe de meest geschikte persoon om ook het onderhoud aan deze content te doen, alleen al omdat hij het een en ander het beste kent. Aangaande de kaarten kan dit eigenlijk ook door anderen gedaan worden, omdat dit toch allemaal zeer uniform is.
Hans schreef: Ik heb momenteel versie V.030a als het meest actuele concept (hopelijk is dat inderdaad de meest actuele bèta) en het ziet er prachtig uit.
Nou dat is dan al weer een wat oudere hoor...
Hans schreef: Dat de kaart onder de motorkap een heel andere hiërarchie heeft als de reeds bestaande Nederlandse kaart is even wennen, maar daar ga ik verder niet teveel aan zitten. Tenslotte hebben de bouwers zo hun overwegingen voor deze indeling.
Nou ja, veel van die indeling is zo omdat met deze hiërarchie de kleuren en stations-symbolem gemakkelijk te repliceren waren... Erg lang is er niet over nagedacht moet ik zeggen. Ik voel zoals al gezegd veel voor een geïntegreerde Benelux kaart, dan kan de opbouw meteen ook gelijk getrokken worden.