GE-netkaarten Belgie en Luxemburg

Discussie over netkaarten, waaronder onze eigen HoogspanningsNet Netkaart
Gebruikersavatar
Mark
Globale moderator
Berichten: 1188
Lid geworden op: 25 jan 2012 01:06
Dichtstbijzijnde trafo: Spijkenisse

Re: GE-netkaarten Belgie en Luxemburg

Bericht door Mark » 27 sep 2015 15:14

Er gaat op de netkaart wat mis (misschien technisch probleem?) in de buurt van Rodange (het grensgebied met België en Frankrijk). Ik heb geen informatie over welke spanning of hoe het doorverbonden is, maar sommige lijntjes kloppen niet helemaal.

Vanaf een fabriek vlak langs het spoor de Belgische N831 en Luxemburgse N5 begint -als ik het goed zie vanaf een hoog gebouw- een hoogspanningslijn met 2 circuits.

Afbeelding

Vanaf dat punt loopt de lijn voor zo'n 1,5 km lang strak langs de spoorlijn.

Afbeelding

Die er zo uitziet...

Afbeelding
IMG_EOS550D_47687 by Mark van der Meer, on Flickr

Dan maken we even een sprong naar de 150 kV lijn tussen Aubange (België) en Belval (Luxembourg). Volgens onze vrienden van Elia is deze in gebruik met 2 circuits. Ik denk zelf dat er wat mis is gegaan met de lijntjes in Google Earth. De locatie van de lijn bij de N88/N5b is ook niet helemaal juist. De 70 kV kan ik niet vinden daar. Sterker nog, krijg sterk de indruk dat die hele lijn tot Belval er fout instaat.

Afbeelding

Afbeelding

Dan die hoogspanningslijn van de foto. Op Streetview is te zien dat drie hoogspanningslijnen de berg opklimmen. 2x 70 kV (1 circuit is ingetekend, het tweede niet) naar Scharweiler met Donaumasten. Links is de 150 kV naar Belval en rechts is de lijn van Rodange-fabriek naar.....?

Afbeelding

Afbeelding

De lijn gaat naar het industriecomplex bij Differdange. Bij het laatste stuk raakte ik letterlijk de draad kwijt maar het stuk over Niederkorn is goed te volgen met behulp van Streetview. Bij Differdange zijn wel meerdere masten zichtbaar dus dat is nog wel een onderzoekje waard.

Doe er uw voordeel mee .

Gebruikersavatar
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 2491
Lid geworden op: 18 mei 2012 17:53
Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar

Re: GE-netkaarten Belgie en Luxemburg

Bericht door Shrek » 27 sep 2015 16:07

Die 150kV lijn België-Luxemburg is afgeschakeld. Op de volgende versie van de netkaart zal de lijn dan in het wit staan. De trajectaanpassingen zal ik meenemen

Gebruikersavatar
Mark
Globale moderator
Berichten: 1188
Lid geworden op: 25 jan 2012 01:06
Dichtstbijzijnde trafo: Spijkenisse

Re: GE-netkaarten Belgie en Luxemburg

Bericht door Mark » 01 okt 2015 11:56

In de filmpje van de nieuwe A7 in Luxemburg zijn helemaal aan het begin wat nieuwe masten te zien. En hebben ze nu 2 masten op elkaar gegooid of is dit gezichtsbedrog?

Afbeelding


Link

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: GE-netkaarten Belgie en Luxemburg

Bericht door BaDu » 01 okt 2015 19:09

Dat ziet er inderdaad wel heel bijzonder uit.
Benieuwd of deze mast echt bestaat
KML-generator generator

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3399
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: GE-netkaarten Belgie en Luxemburg

Bericht door Peter » 01 okt 2015 21:24

Dat ziet er wel heel bijzonder uit zo te zien echt! In dat filmpje is een hoogspanningslijn in aanbouw te zien, zo te zien een nieuwe 220kV verbinding.

captain007
110 kV
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 apr 2013 22:31
Dichtstbijzijnde trafo: Druten

Re: GE-netkaarten Belgie en Luxemburg

Bericht door captain007 » 05 feb 2016 23:46

Op http://map.geoportail.lu zien relatief recente scherpe luchtfoto's van heel Luxemburg op te vragen (via optie in dropdown Réseau routier). Mogelijk nog erg bruikbaar waar de luchtfoto's van google te wensen over laten.

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: GE-netkaarten Belgie en Luxemburg

Bericht door BaDu » 05 feb 2016 23:50

captain007 schreef:Op http://map.geoportail.lu zien relatief recente scherpe luchtfoto's van heel Luxemburg op te vragen (via optie in dropdown Réseau routier). Mogelijk nog erg bruikbaar waar de luchtfoto's van google te wensen over laten.
Ah, heel mooi, GE laat inderdaad in Luxemburg wel eens wat steken vallen.
KML-generator generator

Plaats reactie