Ook van mijn kant enthousiasme. Even de SwePol-kabel aansluiten en we kunnen een HVDC-handshake in de Oostzee doen.
Polen is een land waar behoefte aan is en het is tot nu toe nog amper tot niet ontgonnen. Er moet daar veel moois staan, maar in tegenstelling tot de Scandinavische talen (behalve Fins) kan ik helemaal niets met Slavische talen. Niemand hier wellicht. De enige bron die niet Poolstalig is, is de
ENTSO-E netkaart. Die toont alleen het koppelnet op buitengewoon abstracte wijze, maar voor de stationsnamen in normale karakters is hij wel handig.
In tegenstelling tot het Rührgebiet is in Silezië nog een enorme berg actieve mijnbouw, zware industrie en fossiele productie voorhanden en op
filmpjes uit het gebied blijkt dat veel daarvan nog altijd in actieve dienst is. De meest idiote 110 kV-verknopingen en aansluitingen moeten er bestaan. Een mammoetklus, maar wel een hele mooie.
Naar om van die crash te horen, maar Knarvel heeft er ook redelijk wat ervaring mee...
GE is in de laatste desktopreleases net zo stabiel als de Venezolaanse bank en op de langere termijn maken we ons wat zorgen over de continuïteit.
Een compleet bestand van het koppelnet van een heel land uploaden als een soort
tadaaaa!is niet heel gebruikelijk. Een koppelnet bouwen doen wij zelf (tot zover ik weet iedereen hier) altijd stukje bij beetje. Je carteert eens wat, slaat het op, uploadt het resultaat, gooit de hele mappenboom inhoudelijk weer volledig leeg om dubbelingen te voorkomen maar de structuur te behouden, en gaat verder aan de volgende batch. Op die manier propageer je langzaam maar zeker een heel land door. De kans op crashes van GE vanwege een volgelopen werkgeheugen of (erger) verlies van je hele werkset omdat er iets corrupt is geraakt is dan kleiner.