vraag kleuren netkaart

Discussie over netkaarten, waaronder onze eigen HoogspanningsNet Netkaart
Plaats reactie
aardbewoner
36 kV
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 sep 2015 21:06
Dichtstbijzijnde trafo: Diemen venserweg 150/10 KV

vraag kleuren netkaart

Bericht door aardbewoner » 18 nov 2017 13:44

Ik zie de verbinding van bv norned ,ehs6 en ehs7 als oranje,dit zou volgens de legenda 70KV zijn ,maar er word aangegeven dat dit 380 kv lijnen zijn.Andere 380 KV lijnen zijn wel in rood.
Ik zie in de legenda 380 KV als rood en wit met aan de onderkant een minuscuul randje oranje.
Komt dit door google of de intel video ?
Elektriciteit je mist het pas als het wegvalt.

Gebruikersavatar
Varkentjes
Nieuw forumlid. Wees vriendelijk voor 'm ;-)
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2017 17:08

Re: vraag kleuren netkaart

Bericht door Varkentjes » 18 nov 2017 17:45

De 2 lijnen die je noemt zijn uitgevoerd in grondkabel en daardoor iets lichter van kleur dan de luchtlijnen. Bij mij zie ik ze eerder als roze dan oranje dus ik vermoed dat er bij jouw monitor iets niet goed is ingesteld.

Gebruikersavatar
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 2491
Lid geworden op: 18 mei 2012 17:53
Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar

Re: vraag kleuren netkaart

Bericht door Shrek » 18 nov 2017 19:02

Niet iedereen ziet kleuren op dezelfde manier. Maar bij mij komt de kleur wel overeen met wat ik zou verwachten voor een grondkabel 380kV (dus iets lichter dan de kleur van een luchtlijn 380kV).

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3820
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: vraag kleuren netkaart

Bericht door Hans » 18 nov 2017 23:04

Aha, dit klinkt bekend en het ruikt naar een lichtere of zwaardere vorm van kleurenblindheid.
Geen zorgen, mensen met dat probleem zijn ons bekend. Ik ben er zelf ook een (protanopia) en (her)ken het probleem dus maar al te goed.

De netkaart is enigszins ingewikkeld omdat deze sterk gebruik maakt van kleuren om verschillende netvlakken en icoontjes te onderscheiden. Wat wel eens wil helpen is de achtergrondkaart op een andere keuze zetten (Esri light en Esri Dark geven een heel ander resultaat) en als dat echt niet helpt, kan men altijd nog een object aanklikken om informatie over de spanning te krijgen.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

aardbewoner
36 kV
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 sep 2015 21:06
Dichtstbijzijnde trafo: Diemen venserweg 150/10 KV

Re: vraag kleuren netkaart

Bericht door aardbewoner » 19 nov 2017 17:17

Kreeg een mail die zei dat er een bug in google zit, die dit geeft .Dus intel video is (alweer) de boosdoener.
Blijft "grappig" dat de legenda 380 KV wit weergeeft voor de ondergrondse en in het beeld oranje.
Zal inderdaad eens zo een cyfer in kleuren ding opzoeken,wie weet gaat ook dat achteruit als je jong word lol.
Elektriciteit je mist het pas als het wegvalt.

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3820
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: vraag kleuren netkaart

Bericht door Hans » 19 nov 2017 21:26

Vreemd. Zo te lezen dus toch geen kleurenblindheid maar haperende hardware.
Als je de netkaart opent op een ander apparaat (computer met een andere grafische kaart, tablet die Google Earth runt), zie je dan dezelfde problemen alsnog? En zo ja, kan je ons dan van een screenshot voorzien?

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: vraag kleuren netkaart

Bericht door BaDu » 20 nov 2017 08:50

Hans schreef:
18 nov 2017 23:04
De netkaart is enigszins ingewikkeld omdat deze sterk gebruik maakt van kleuren om verschillende netvlakken en icoontjes te onderscheiden. Wat wel eens wil helpen is de achtergrondkaart op een andere keuze zetten (Esri light en Esri Dark geven een heel ander resultaat) en als dat echt niet helpt, kan men altijd nog een object aanklikken om informatie over de spanning te krijgen.
En je kan ook de legenda nog gebruiken in de webkaart, die zou iig dezelfde kleuren als de verbindingen moeten weergeven.
Die bereik door op de knop met de liggende streepjes te klikken (zie hier onder)
legenda.JPG
legenda.JPG (32.12 KiB) 13624 keer bekeken
KML-generator generator

aardbewoner
36 kV
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 sep 2015 21:06
Dichtstbijzijnde trafo: Diemen venserweg 150/10 KV

Re: vraag kleuren netkaart

Bericht door aardbewoner » 20 nov 2017 20:13

Ok op een modernere computer gedaan (laptop) zelfde resultaat,zit ook rottige intel video in dus :(
Afbeelding helaas niet anders,of moet de loterij winnen :roll:
Elektriciteit je mist het pas als het wegvalt.

Plaats reactie