Nieuwe 380 kV-lijnen niet op de netkaart.

Discussie over netkaarten, waaronder onze eigen HoogspanningsNet Netkaart
Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Nieuwe 380 kV-lijnen niet op de netkaart.

Bericht door Hans » 01 dec 2016 17:40

Mooi. Ik zie ze inmiddels staan op de netkaart.
Vanwege een aanvraag in de hoogspanningsmail (ja ja, je waant je een halve consultant soms) heb ik precies een week of twee geleden nog de mastposities aan de Duitse zijde nagetrokken. Hoewel ik daar geen exacte coördinaten van heb, is het kaartmateriaal van Amprion nog juist precies genoeg om de masten ook daar alvast in te tekenen. Wellicht kunnen we de Duitse kant vanaf halfweg 2017 ook gaan tonen, als Amprion er tenminste de beuk een beetje ingooit.
Peter schreef:Binnenkort moet ik ook maar eens gaan oefenen met het trekken van hoogspanningsverbindingen
'Een lijntje doen' went snel hoor. Voor je het weet ben je net zo verslaafd als wij.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Nieuwe 380 kV-lijnen niet op de netkaart.

Bericht door BaDu » 01 dec 2016 19:56

Peter schreef:Edit: Ik denk dat ik iets te vroeg heb gejuicht, er is iets misgegaan met uploaden. Doetinchem - Wesel zie ik er op staan maar de andere mastnummers zijn ineens weg?
Ik ben bang dat je een bug in mn import script hebt blootgelegd, bestaande masten in je import verliezen daarbij hun nummer.
Het lijkt er op dat dat er meer dan een paar waren, ik onderzoek eea nog.
Lijkt er op dat je en totale import van alle masten hebt gedaan, alle mast nummers zijn verdwenen
Erger nog daar heeft knarvel een enorme hoeveelheid werk in zitten.

Das niet mooi, maar ik kan eea wel herstellen vermoed hoop ik.
Verzoek aan alle beheerders om voorlopig geen mastnummer te importeren.

Peter heb je het import bestand nog? Dan graag even versturen via PB.
KML-generator generator

maurice
150 kV
Berichten: 165
Lid geworden op: 20 jul 2015 21:40
Dichtstbijzijnde trafo: Soest

Re: Nieuwe 380 kV-lijnen niet op de netkaart.

Bericht door maurice » 01 dec 2016 21:29

Geweldig dat de lijn nu op de kaart staat!

Ik zie nog wel een paar kleine schoonheidsfoutjes:
- De verbinding zal DTC-NDR gaan heten, aangezien het station officieel Niederrhein is genaamd.
- De laatste Duitse mast heeft nummer 47, niet 48.
- De twee 150 kV kabelcircuits van station DTC150 eindigen nu bij station Langerak. Deze kabels zullen echter worden aangesloten op een opstijgpunt bij mast 1 om zo een combi-lijn te vormen richting Ulft en Dale. De kabels lopen dus wel vlak langs station Langerak, maar worden er niet op aangesloten.
- Het korte lijntje tussen Langerak en Doetinchem is nu wit, maar deze 150 kV lijn blijft gewoon in bedrijf (er verandert niets aan de lijn door het project Doetinchem - Wesel).
- Als ik op één van de ciruits in de verbinding naar Zevenaar klik, komt er als circuit benaming Doetinchem - Zevenaar te staan. Het ene circuit loopt echter van Langerak naar Zevenaar en het andere van Langerak naar Nijmegen.

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Nieuwe 380 kV-lijnen niet op de netkaart.

Bericht door Hans » 02 dec 2016 10:54

maurice schreef:- De twee 150 kV kabelcircuits van station DTC150 eindigen nu bij station Langerak. Deze kabels zullen echter worden aangesloten op een opstijgpunt bij mast 1 om zo een combi-lijn te vormen richting Ulft en Dale. De kabels lopen dus wel vlak langs station Langerak, maar worden er niet op aangesloten.
- Het korte lijntje tussen Langerak en Doetinchem is nu wit, maar deze 150 kV lijn blijft gewoon in bedrijf (er verandert niets aan de lijn door het project Doetinchem - Wesel).
Aha, hebbes. Ik snapte de situatie al niet helemaal goed, want er klopten dingen niet met kruisjes op de plankaarten. Daar had ik me dus toch mooi in de lijn vergist. Zodra de database het weer doet zet ik de circuits terug aan op 150 kV en pas ik het uiteinde van de grondkabels aan. Dank.

Wat betreft ontopic: enkele mastposities in Duitsland staan reeds als baustelle in OSM. Die kunnen er dus 'direct' al in, dan hebben we die ook aan boord. Wat een gemak dat de grenzen nu zijn weggevallen.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Nieuwe 380 kV-lijnen niet op de netkaart.

Bericht door BaDu » 02 dec 2016 19:59

BaDu schreef:
Peter schreef:Edit: Ik denk dat ik iets te vroeg heb gejuicht, er is iets misgegaan met uploaden. Doetinchem - Wesel zie ik er op staan maar de andere mastnummers zijn ineens weg?
Ik ben bang dat je een bug in mn import script hebt blootgelegd, bestaande masten in je import verliezen daarbij hun nummer.
Het lijkt er op dat dat er meer dan een paar waren, ik onderzoek eea nog.
Lijkt er op dat je en totale import van alle masten hebt gedaan, alle mast nummers zijn verdwenen
Erger nog daar heeft knarvel een enorme hoeveelheid werk in zitten.

Das niet mooi, maar ik kan eea wel herstellen vermoed hoop ik.
Verzoek aan alle beheerders om voorlopig geen mastnummer te importeren.

Peter heb je het import bestand nog? Dan graag even versturen via PB.
Inmiddels is de boel hersteld, dankzij de gezamelijke inspanning van diverse mensen hebben we de database weer hersteld naar de staat van 1 december 08:00 uur. Daardoor zijn enkele wijzigingen verloren gegaan, maar de nieuwe masten hebben de import overleefd.

Voor de duidelijkheid, Peter treft hiervoor geen blaam, de scripts die de netkaart genereren en importeren na wijzigingen bevatten een bug. Waardoor (allen bij masten) een situatie optrad die veroorzaakte dat de namen van de masten uit de database werden gewist.
Geheel en al de fout van de programmeur ..... juist! ikzelf.

Excuus voor de evt ervaren ongemakken.

ps
Er is een lijstje beschikbaar met wijzigingen die verloren zijn gegaan (45 stuks)
KML-generator generator

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3402
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Nieuwe 380 kV-lijnen niet op de netkaart.

Bericht door Peter » 02 dec 2016 23:49

Mooi dat het allemaal weer goed is gekomen Toch maar even een goede back-up van de netkaart achter de hand houden bij (grote) wijzigingen.

Die paar wijzigingen van na 8.00 op december m.b.t. de informatie in de balloons zal ik komend weekend wel even opnieuw invoeren en voorlopig even geen nieuwe import doen. Is overigens het script nu aangepast zodat dit probleem niet nog een keer kan optreden?

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Nieuwe 380 kV-lijnen niet op de netkaart.

Bericht door BaDu » 03 dec 2016 10:18

Peter schreef:Die paar wijzigingen van na 8.00 op december m.b.t. de informatie in de balloons zal ik komend weekend wel even opnieuw invoeren en voorlopig even geen nieuwe import doen. Is overigens het script nu aangepast zodat dit probleem niet nog een keer kan optreden?
Ik zal je via PB even een lijstje sturen met welke masten je allemaal geraakt hebt met de wijzigingen.
De scripts zijn inderdaad aangepast, bedankt voor de test, want dit was een sluimerend probleem.

Je hoeft overigens voor een import niet de volledige boomstructuur van de netkaart te gebruiken.
Je kan een klein stukje kopiëren en deze gebruiken, of zelfs alleen een paar mapjes aanmaken met de juiste structuur en naam en daar nieuwe items in zetten.
Ik zal de handleiding dit weekend aanpassen.
KML-generator generator

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3402
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Nieuwe 380 kV-lijnen niet op de netkaart.

Bericht door Peter » 03 dec 2016 15:21

Als het goed is, is het resterende deel ook grotendeels hersteld. Ik was afgelopen donderdag ook nog bezig met het invullen van het Mannesmann-lijntje in Noord-Holland. Verder heb ik nu alle mastbolletjes van Doetinchem - Wesel voorzien van aanvullende informatie met masttypen en masthoogtes volgens de lijst van Tom en de masten die geplaatst zijn heb ik voorzien van het jaar 2016, bij de nog te plaatsen masten heb ik geen jaar ingevuld Mast 12, 21 en 22 zijn zelfs voorzien van een foto

Alleen de twee mastbollen in Duitsland zijn blijkbaar weggevallen toen ik NL heb veranderd in D... maar dat is minder erg.

Ik zal binnenkort de aangepaste handleiding even goed doorlezen BaDu.

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Nieuwe 380 kV-lijnen niet op de netkaart.

Bericht door Hans » 03 dec 2016 15:47

Peter schreef:Alleen de twee mastbollen in Duitsland zijn blijkbaar weggevallen toen ik NL heb veranderd in D... maar dat is minder erg.
No big deal, die had ik hier ook nog liggen vanwege het aanpalende Duitse deel van de verbinding. Alle 47 mastposities van Amprion zijn er inmiddels ook bij gekomen en aan de grens komen we elkaar nu wondermooi tegemoet.

Mooi werk dat alle 54 Nederlandse mastposities nu aan boord zijn. Alleen van die masten zal het nog wel even duren voordat we mastinformatie kunnen toevoegen.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3402
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Nieuwe 380 kV-lijnen niet op de netkaart.

Bericht door Peter » 03 dec 2016 20:30

Kijk, dat is helemaal top met de Duitse mastposities erbij! Dat geeft meteen een mooie indruk van verdere verloop van het tracé

Volgens mij gaat het met de mastinformatie niet zo lang duren :
http://www.amprion.net/sites/default/fi ... 204222.pdf
http://www.amprion.net/sites/default/fi ... nungen.pdf

Plaats reactie