M&ET aka SST-team doen Zl-MEE
M&ET aka SST-team doen Zl-MEE
Hierbij onze aandeel(Michel en ET) van de jarige Job;Zwolle-Meeden-Eemshaven.Wij hebben een paar leuke aftakkingen gepakt en 1 daarvan heeft ons zo doen kijken.DE foto's volgen in de loop der dagen.
- Bijlagen
-
- M@Eproject5 426 (1467x2200).jpg (781.3 KiB) 8588 keer bekeken
Laatst gewijzigd door michel op 28 mei 2016 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: M&ET doen Zl-MEE
Michel, je was met net ff voor.
Mijn voorstel was een topic Het Suzuki Swift Team (SST) Gisteren deden Michel en Gerard mee , maar eergisteren betrof het weer een andere samenstelling.
In de loop van dit weekend doe ik een stukje ZL-MEE met vooral speciale masten in Overijssel.
Hierbij alvast een opwarmertje:
Mijn voorstel was een topic Het Suzuki Swift Team (SST) Gisteren deden Michel en Gerard mee , maar eergisteren betrof het weer een andere samenstelling.
In de loop van dit weekend doe ik een stukje ZL-MEE met vooral speciale masten in Overijssel.
Hierbij alvast een opwarmertje:
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
Re: M&ET doen Zl-MEE
Leuke foto's heren! Gisterenavond nog ff contact gehad met Michel, en hij had mij al een paar foto's laten zien. Eergisteren was het Suzuki Swift Team indd iets anders, toen waren Michel, Hans en ik door Twente en langs Gronau geweest om daar te touren, foto's daarvan volgen later.
Cheers Ruben.
Cheers Ruben.
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: M&ET doen Zl-MEE
Jubileumlijnmasten in Overijssel 1
Met de nadruk op 'gekke' masten.
Speciale mast 28 wordt gebruikt voor een aftakking van de meeliftende 110 kV via een buismastenlijn naar Ommen Dante. De meelifttraverse en een vierde hulptraverse staan in een andere stand wegens de interface met de eerste buismast. Al vanaf grote afstand ging Arendsoog Michel uit zijn dak wegens deze mast.
Met de nadruk op 'gekke' masten.
Speciale mast 28 wordt gebruikt voor een aftakking van de meeliftende 110 kV via een buismastenlijn naar Ommen Dante. De meelifttraverse en een vierde hulptraverse staan in een andere stand wegens de interface met de eerste buismast. Al vanaf grote afstand ging Arendsoog Michel uit zijn dak wegens deze mast.
Laatst gewijzigd door ElektroThriller op 29 mei 2016 15:10, 3 keer totaal gewijzigd.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: M&ET doen Zl-MEE
Jubileumlijnmasten in Overijssel 2
Met de nadruk op 'gekke' masten.
Mast 56 noordoostelijk van Dedemsvaart faciliteert via een extra traverse de kruising met de 110kV-lijn Hoogeveen - Hardenberg. Eén mast verder op deze lijn takt een kort buismastenlijntje af richting Dedemsvaart. Michel ging voor de tweede keer uit zijn dak wegens het feit dat deze mast v.w.b. de 380 kV halfverankering bezit.
Hoekmast 54 is een stevige HC'er voor de gang richting Drenthe.
Met de nadruk op 'gekke' masten.
Mast 56 noordoostelijk van Dedemsvaart faciliteert via een extra traverse de kruising met de 110kV-lijn Hoogeveen - Hardenberg. Eén mast verder op deze lijn takt een kort buismastenlijntje af richting Dedemsvaart. Michel ging voor de tweede keer uit zijn dak wegens het feit dat deze mast v.w.b. de 380 kV halfverankering bezit.
Hoekmast 54 is een stevige HC'er voor de gang richting Drenthe.
Laatst gewijzigd door ElektroThriller op 29 mei 2016 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
Re: M&ET aka SST-team doen Zl-MEE
Die aftakmasten zijn zo heerlijk bruut,maatje.Leuke locaties heb je uitgezocht voor onze tocht.Vooral die mast met de halfverankering was een leuke bijvondst.En je foto's zijn weer om te genieten.
Mijn aandeel volgt snel.
O,ja ik heb de naam erbij gezet.STT-team
Mijn aandeel volgt snel.
O,ja ik heb de naam erbij gezet.STT-team
Re: M&ET aka SST-team doen Zl-MEE
Zoals beloofd mijn aandeel:Ik begin met de waanzinnige mast 28.Ik had hem al gezien op de foto's van Hans en Tom,maar in real-life is het echt een monster.
- Bijlagen
-
- mast 44
- M@Eproject5 354 (1467x2200).jpg (649.84 KiB) 8441 keer bekeken
-
- M@Eproject5 336 (2200x1467).jpg (756.79 KiB) 8442 keer bekeken
-
- M@Eproject5 329 (2200x1467).jpg (506.79 KiB) 8443 keer bekeken
-
- M@Eproject5 325 (1467x2200).jpg (581.3 KiB) 8444 keer bekeken
-
- M@Eproject5 289 (1467x2200).jpg (722.42 KiB) 8444 keer bekeken
-
- M@Eproject5 254 (2200x1467).jpg (803.16 KiB) 8444 keer bekeken
-
- M@Eproject5 251 (2200x1467).jpg (424.86 KiB) 8444 keer bekeken
-
- zicht vanaf mast 28 naar het oosten toe.
- M@Eproject5 173 (2200x1467).jpg (588.55 KiB) 8444 keer bekeken
-
- M@Eproject5 224 (2200x1467).jpg (391.8 KiB) 8444 keer bekeken
-
- zicht vanaf mast 28 naar het westen toe,waarbij een mooie rechtlijn te zien is.
- M@Eproject5 184 (2200x1467).jpg (552.63 KiB) 8444 keer bekeken
-
- hoekmast 30
- M@Eproject5 076 (1467x2200).jpg (566.74 KiB) 8445 keer bekeken
-
- steunmast 31,hoe vaker ik deze masten zie des te mooier ze worden.
- M@Eproject5 073 (1467x2200).jpg (639.17 KiB) 8445 keer bekeken
-
- De inmiddels beroemde perspectief naar mast 28,de traversen zijn echt reusachtig.
- M@Eproject5 154 (2200x1467).jpg (395.23 KiB) 8445 keer bekeken
-
- mensch vs mast
- M@Eproject5 190 (2200x1467).jpg (754.85 KiB) 8445 keer bekeken
-
- M@Eproject5 234 (1467x2200).jpg (423.21 KiB) 8446 keer bekeken
-
- De steunmastjes van de Aftak naar Ommen
- M@Eproject5 237 (2200x1467).jpg (463.3 KiB) 8447 keer bekeken
-
- De eerste 110kv mastje van de aftak naar Ommen toe.Opvallend is dat de hoekmast aanzienlijk breder is dan een steunmastje,die zelfs geen echte traversen hebben voor de fasedraden.
- M@Eproject5 250 (1466x2200).jpg (850.29 KiB) 8448 keer bekeken
-
- gewoon kolossaal,deze hoekmast staat hoog op mijn lijstje van vetste hoek/splitsing/aftakmasten
- M@Eproject5 212 (2200x1467).jpg (917.28 KiB) 8448 keer bekeken
-
- Op de mastbordjes zijn nog redelijk verse verfspetters te zien.Die zijn waarschijnlijk nog uit het jaar toen de 4e verdieping werd geplaatst.
- M@Eproject5 202 (2200x1467).jpg (467.36 KiB) 8448 keer bekeken
Re: M&ET aka SST-team doen Zl-MEE
Onderweg naar de aftak naar Hardenberg zijn wij een paar keer gestopt voor een aantal teleopnames en wat mastnummers.ZL-MEE is en blijft een heerlijke lijn om te zien.
- Bijlagen
-
- mast 55 en daarachter mast 54
- M@Eproject5 494 (1467x2200).jpg (680.08 KiB) 8430 keer bekeken
-
- M@Eproject5 469 (2200x1467).jpg (304.86 KiB) 8431 keer bekeken
-
- M@Eproject5 467 (2200x1467) (2).jpg (616.79 KiB) 8431 keer bekeken
-
- Dit was voor mij een leuke bijvondst,mast 56 met halfverankering.Had ik nog niet gezien.
- M@Eproject5 464 (2200x1467).jpg (554.42 KiB) 8433 keer bekeken
-
- M@Eproject5 453 (2200x1467).jpg (503.36 KiB) 8437 keer bekeken
-
- De aftak naar Hardenberg is al in zicht.
- M@Eproject5 447 (1650x2200).jpg (881.76 KiB) 8437 keer bekeken
-
- Dit was ook 1 van ons hoofddoelen,mast 54 in een scherpe bocht.En met de mooie v-ophangingen natuurlijk.
- M@Eproject5 439 (1467x2200).jpg (866.71 KiB) 8437 keer bekeken
-
- M@Eproject5 430 (1467x2200).jpg (815.74 KiB) 8438 keer bekeken
-
- M@Eproject5 410 (1467x2200) (2).jpg (779.88 KiB) 8438 keer bekeken
-
- uitzicht naar het oosten vanaf mast 44
- M@Eproject5 388 (2200x1467).jpg (656.98 KiB) 8439 keer bekeken
-
- M@Eproject5 391 (2200x1467).jpg (408.62 KiB) 8441 keer bekeken
Re: M&ET aka SST-team doen Zl-MEE
289 leuk gedaan! bij die mast 28 lijken die 110 kv armen wel zo groot, alsof ze voor 500 kv zijn
Re: M&ET aka SST-team doen Zl-MEE
Leuk met die teleopnames, deze lijn en het landschap lenen zich er goed voor. Foto 464 met die twee 110 kV-lijnen erbij vind ik erg leuk. Ook 237 met de 110 kV-sprietjes naar Ommen is fraai.
Maar, wat me bij mast 54 opvalt is dat de fundaties verzwaard lijken te zijn, mogelijk hebben ze dat bij het aanbrengen van de 110 kV-kabels in 2011 gedaan. Omdat we laatst al hadden gezien dat enkele van de hoekmasten uit deze lijn een behoorlijke scheefstand vertonen (mast 105 en 138) toch een teken dat de fundaties wat aan krappe kant zijn bemeten .
Maar, wat me bij mast 54 opvalt is dat de fundaties verzwaard lijken te zijn, mogelijk hebben ze dat bij het aanbrengen van de 110 kV-kabels in 2011 gedaan. Omdat we laatst al hadden gezien dat enkele van de hoekmasten uit deze lijn een behoorlijke scheefstand vertonen (mast 105 en 138) toch een teken dat de fundaties wat aan krappe kant zijn bemeten .