Masten bij Hoogezand

Foto van hoog- en middenspanningsobjecten gemaakt die je wilt delen met het forum? Plaats 'm hier
Gebruikersavatar
TJ
middenspanning
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 mar 2016 09:25
Dichtstbijzijnde trafo: Vierverlaten

Re: Masten bij Hoogezand

Bericht door TJ » 18 mei 2016 18:22

Hey, wat leuk! Het Foxholstermeer is ongekend mooi bij de avondschemer. Ik had ook het idee de Kropswoldemasten daar eens te gaan fotograferen, maar je was me voor . Bezwaar als ik een keer wat uit een foto knip voor een avatar? Ik heb wel enig sentiment bij die lijn, ook vanwege het industriële karakter van het landschap bij Waterhuizen en Westerbroek (scheepswerven enzo). Misschien kan ik dat een keer verwerken in een fotoserie met thema.

Ben je ook bij Haren geweest? Die lijn over de Hondsrug loopt daar ook langs, de Onnerpolder is ook erg mooi.

Verder vind ik de EGD hamerkop II een mooi masttype, net iets minder basic dan hamerkop I. Ik was een tijdje terug in Hoogezand en zag bij een kruising van die lijn met de N385 een fraaie wisselmast. Heb je die ook gespot ?

Gebruikersavatar
Tom
380 kV
Berichten: 2673
Lid geworden op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Masten bij Hoogezand

Bericht door Tom » 18 mei 2016 19:50

ja, dat mag. De wisselmast heb ik niet gezien, zover ging mijn fietstochje niet (het gezin was ook mee). Ik zag op weg naar Meeden nog wel het aftakpunt iets verderop bij Noordbroek.

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3404
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Masten bij Hoogezand

Bericht door Peter » 18 mei 2016 20:43

Mooie fotoseries! Vooral de foto's met de lange rechtstand van de hamerkoppen tussen Groningen en Gasselte zijn erg mooi. Ik vind die basic masten wel wat hebben. De EGD hamerkop II vind ik persoonlijk niet zo elegant als de IJsselmij hamerkop. De uitstekende staven zijn wel erg kenmerkend voor de EGD hamerkoppen. De oude lijnen van Meeden naar Stadskanaal en Musselkanaal waren volgens mij ook van dit type. Ook mooi trouwens hoe de lijn bij Hoogezand door het park loopt.

De foto's met de Kropswolder tweelingmasten zijn erg sfeervol met de ondergaande zon!

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Masten bij Hoogezand

Bericht door BaDu » 19 mei 2016 13:29

Wow, echt prachtige foto's, Tom bedankt!!
KML-generator generator

Gebruikersavatar
TJ
middenspanning
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 mar 2016 09:25
Dichtstbijzijnde trafo: Vierverlaten

Re: Masten bij Hoogezand

Bericht door TJ » 22 mei 2016 13:25

TomBorger schreef:ja, dat mag.
Mijn dank is groot .

Gebruikersavatar
TJ
middenspanning
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 mar 2016 09:25
Dichtstbijzijnde trafo: Vierverlaten

Re: Masten bij Hoogezand

Bericht door TJ » 22 mei 2016 20:50

Ik kwam net op Wikipedia een mooie foto tegen met de Kropswoldemastjes bij Waterhuizen:

Afbeelding

Via hier. Volgens mij een mooi plaatje met gunstige gebruiksvoorwaarden .

Plaats reactie